۱۳۸۸ فروردین ۱۳, پنجشنبه


این مصاحبه به جهت حساسیت موضوع دستگیری، تبعید و زندانی شدن آیت الله بروجردی بعنوان یک روحانی دگر اندیش و آزادیخواه ؛ توسط "پایگاه اطلاع رسانی تلاطم" با جناب آقای علی پایدار از نزدیکان ، مریدان و مدیر وبلاگ اختصاصی ایشان در ابتدای سال نو صورت پذیرفت .
توجه خوانندگان ومخاطبین عزیز را به متن کامل این مصاحبه جلب می نمایم :
1- در حال حاضر بفرمائید که این مصاحبه با چه شخصی صورت می پذیرد ؟
اینجانب علی پایدار 45 ساله، متولد شاهرود ، لیسانس علوم سیاسی و فارغ التحصیل یکی از دانشگاههای غرب کشور و مدیر وبلاگ اختصاصی آیت الله بروجردی هستم . بدلیل ادامه پروژه تعقیب و دستگیری هواداران آیت الله بروجردی و تنگ تر شدن عرصه امنیتی بر پیروان ایشان به همین مقدار بسنده می کنم .
در زمانی که ایران در آتش دیکتاتوری دینی می سوخت ، الفبای آزادی ، برابری ، احترام به همنوع ، خداجوئی منهای قدرت یا همان نفی دین حکومتی ، استبداد ستیزی و مبارزه پیگیر با دیکتاتوری دینی بعنوان خشن ترین شکل استبداد و در آخر اینکه عشق به زادگاه و وطن و همچنین احترام و پاسداشت هویت و آداب و رسوم چند هزار ساله ایرانی را از آیت الله بروجردی آموختم . تفاوت میان آیت الله بروجردی را با دیگر روحانیون در این دیدم که وی با وجود اینکه مسلمان بود با اتخاذ روش و منشی در تبلیغ اندیشه هایش ، در کمال آرامش ، توانسته بود باورمندان دیگر ادیان را در کنار خود داشته باشد بطوریکه ایجاد پیوند دوستی و محبت بین ادیان گوناگون را یکی از توانائی های ایشان دیدم . لذا با توجه به ذائقه و علاقه ایرانیان در پذیرش ادیان و روحیه مذهبی ایشان ، اشاعه اندیشه پویا و فکر دینی وی می تواند در تحکیم پایه های صلح و مسالمت جوئی در ایران و حتی منطقه خاورمیانه نقشی انکار ناپذیر داشته باشد .
بطور کلی مهمترین عامل در پذیرش اندیشه های آیت الله بروجردی از سوی بنده و دیگر هواداران وی این باور بود که می توان در کنار همنوعان خویش بدون حساسیت بر فاکتورهایی چون دین ، نژاد ، ملیت ، رنگ و جنسیت ، زندگی مسالمت آمیزی داشت .

۲۰ نظر:

افشين گفت...

با سلام
من از صميم قلب و با تمام وجود تاسف می خورم که انسان وآرسته ای چون آيت الله بروجردی در زندان به سر می برد .اجرائی شدن افکار و انديشه ی ايشان خواسته ی هر انسان آزاد انديش وصلح طلب است با آرزوی آزادی هرچه ايشان از بندهای استبدادی رژیم.
افشین از ياسوج

جمعی از دانشجویان گفت...

با سلام
آفرین و درود برشما
ما نیز عاشق خط مشی آیت الله بروجردی شدیم .

جمعی از پیروان آیت الله بروجردی گفت...

با درود
جناب آقای پایدار امیدوارم که همیشه سر زنده و پایدار باشی و ما هم در تمام مراحل با شما هستیم.

مریدان بروجردی در زنجان گفت...

با سلام
ما نیز با صحبت های این عزیز کاملاَ موافق هستیم.

سارا گفت...

سلام علیکم
درود برآزادی و سلام بر کسی که آزاد بودن را به ما آموخت.

مسعود گفت...

باسلام
جناب آقای پايدار من وخانواده ام بسيار از سايت بام آزادی استفاده می بريم وتفاوت بين دين سنتی ودين سياسی را درک کرديم از شما متشکريم وبرای آزادی انديشه های آيت الله بروجردی وعملی کردن آنها لحظه شماری می کنيم.

خسرو گفت...

مصاحبه ی جالبی بود

مجید گفت...

ما هم از این طرز تفکر که همه را به سوي خداوند متعال مي کشاند حمایت ميکنیم

تخت جمشيد . م گفت...

درود بر آقاي پايدار و تمامي وجدانهاي بيدار .
مرا عهديست با جانان كه تا جان در بدن دارم / هواداران كويش را چو جان خويشتن دانم !

هواداران بروجردی در زاهدان گفت...

سلام بر کسی که آزادی را به ما آموخت و خود نیز ندا دهنده آزادی است.

رامین گفت...

سلام
آیت الله بروجردی اسلام حقیقی را به اجرا گذاشتند، دینی که همه را در زیر چتر خود قرار می دهد همان دینی را که وقتی سلمان فارسی در یک مجلس که در آن بزرگان عرب نشسته بودند و وقتی آنها به پیامبر اعتراض کردند که چرا یک ایرانی و یک فارس در کنار ما می نشیند پیامبر اسلام به آنها گفت همه ی انسانها با هر نژاد و رنگی با هم برابرند و هیچکس بر دیگری برتری ندارد. اگر تفکرات و اندیشه های آیت الله بروجردی به اجرا گذاشته می شود دیگر نیازی به سازمانهای حقوق بشر نبود زیار دیگر ظلم و ستمی نبود.

حقیقت گفت...

با سپاس ازتمامی کسانی که فریاد آزادی را درجامعه طنین می دهند.
یکی از وجه تمایزات بارز و مشهود دراندیشه های آیت الله بروجردی که ایشان را از بسیاری از روحانیون مذهبی جدا می سازد این است که وی درلوای کلمه الله و دور از جنجالهای حکومتی، خواهان آزادی و دموکراسی به گونه ای فرامرزی و فرامحیطی می باشد تا ملتهای مختلف با عقاید متفاوت بتوانند در کنار یکدیگر با مسالمت، مماشات و برابری زندگی کنند و مسلماٌ پیام چنین اندیشه ای تنش زدائی و رفع درگیری با یکدیگر بوده و شکست اهریمن را نوید خواهد داد.

شیوا محمدی گفت...

با درود
اگر فضای مناسبی برای ارائه نظرات آیت الله بروجردی بوجود می آمد، بی شک خیل عظیمی از گرفتاران را از سردرگمی معیشتی و دینی خارج می کرد.

یاسر گفت...

ما هم امیدواریم پی گیرهای هواداران آقای بروجردی نتیجه دهد و سازمان های مسؤل جهانی هر چه سریعتر به وضعیت آیت الله بروجردی رسیدگی نمایند

حمید گفت...

با سلام
آری با عملی کردن دیدگاههای آیت الله بروجردی میتوان این را ثابت کرد که دیگر هیچ نیازی به زندان، پلیس، و .......... نخواهد بود. به امید به امید تحقق یافتن اهداف و آرمان این روحانی مبارز

جمعی از هواداران ایشان در کوهدشت گفت...

با سلام و خسته نباشید
واقعاً مصاحبه خیلی خوب و پر محتوایی بود و فکر نمی کنیم که دیگر کسی نسبت به دیدگاههای آیت الله بروجردی بی اهمیت باشد لذا از تمامی آزادی خواهان خواستار حمایت همه جانبه از این روحانی مبارز هستیم.

یلدا گفت...

در اینکه آیت الله بروجردی تلاش بر این داشت که بدون توجه به آئین و مذهب افراد آنها را بسوی خدایشان بکشاند، من هم موافقم چون از نزدیک در تجمعات مردمی ایشان شاهد آن بودم

Unknown گفت...

با درود و احترام به آقای پایدار عزیز
تلاش مستمر و طاقت فرسای شما در اشاعه دقیق اخبار مربوط به آیت الله بروجردی و تمامی زندانیان بیگناه و اسیر در زندانهای قرون وسطایی رژیم مستبد ایران، نشان از اعتقاد قلبی شما به این روحانی آزاداندیش، و همچنین شهامت و پایداری در برابر دولت سرکوبگر ولایت فقیه میباشد. ضمن قدردانی از زحمات روزافزون شما ،از خداوند بزرگ میخواهیم که آزادی،صلح و عدالت جهانی را با نزول اجلال موعود باستانی بر پهنه گیتی بگستراند.
با آرزوی سلامتی برای شما
جمعی از هواداران

ناشناس گفت...

سلام

سایت کرد روژهه لات
مهمترین دغدغه آیت الله بروجردی رعایت حقوق بشر است
http://kurdrojh.com/index.php?id=66

مسیح گفت...

با سلام
من هم از این که شخصی مانند آیت الله بروجردی را شناختم خوشحالم به این دلیل که دین اسلامی که ایشان از آن صحبت می کرد با آب ونان مردم کاری ندارد وهیچ کس را مجبور به کاری نمی کند این همان دین واقعی است که ملایان حکومتی چهره آن را زشت وکریه جلوه می دهند به امید روز رهایی از شر مستبدان دینی.