۱۳۸۸ فروردین ۱۶, یکشنبه


ماده 3 اعلاميه جهاني حقوق بشر اعلام داشته: « هر فرد از حق زندگي، آزادي و امنيت شخصي برخوردار است ». درگذشت دو زندانی سیاسی به فاصله کمتر از دو هفته در زندان های ایران، نشان از آن دارد که دستگاه قضایی و مدیریت زندان، هرگز تمهیدات لازم را برای حفظ جان زندانی در زندان نیاندیشیده اند.
امیرحسین حشمت ساران، و امیدرضا میرصیافی، دو زندانی سیاسی که در زندان های رجایی شهر و اوین، جان باختند، هر دو به دلیل دارا بودن بیماریهایی، می بایست در خارج از زندان تحت درمان قرار می گرفتند. با این وجود،اصرار وزارت اطلاعات ودادگاه انقلاب، به عدم خروج زندانیان سیاسی از زندان، موجب آن شد که امکانات محدود پزشکی در زندان و عدم تعهد پزشکان زندان نسبت به جان زندانیان، موجبات مرگ آنان را فراهم آورد.
صرف نظر از اینکه، در موارد فوق، سلسه اصولی از حقوق زندانیان نقض شده است. این سوال پیش می آید، که چه کسی مسئول جان زندانیان در زندان است؟؟؟

۱۶ نظر:

رامین گفت...

با عرض سلام
همه انسانها آزادند در انتخاب راه و عقاید خود و هیچکس نمی تواند این حق را از آنها بگیرد و آنگاه که حقوق آنها توسط شخصی یا کشوری سلب شد این وظیفه سازمانها و نهادهای حقوق بشر است که از آنها حمایت کنند زیرا که اساس فعالیت این سازمانهای بین المللی دفاع از افراد تحت ستم می باشد. و همه ی کشورها متعهد هستند به رعایت منشور و قوانین سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشرو این سازمانها باید با استفاده از اختیارات قانونی خود کشورهای متخلف را تحت فشار قرار داده و حقوق از دسته رفته افراد را از آنها بگیرند.

لادن گفت...

با سلام
این حکومت نشان داده که به زندانیان در زمان مرخصی هم رحم نکرده و آنها را تحت فشار قرار می دهد، پس سعیمان را برای آزادی هر چه سریعتر این عزیزان متمرکز کنیم و از حقوق ایشان در تمام زمینه ها و با هر ابزاری حمایت کنیم. با تشکر از هوادارن آیت الله بروجردی

آتنا گفت...

با درود به تمامی آزادی خواهان در سراسر دنیا
باید با خود بیندیشیم که آیا باردیگردرزندانهای رژیم ایران پروژه ای دیگری ازقتلهای زنجیره ای به مانند سال 1369در زندانهای ایران دردست اجراء است که اشخاص چون آقای امیرحسین حشمت ساران، امیررضا میرصیافی،غلام حسین شهبازی و... به گونه های مرموزی جان خود را ازدست می دهند؟ با ابراز نگرانی از وضعیت روحی و جسمی آقایان کبودوند،خرسندی و اسانلو و دیگر زندانیان سیاسی از رهبران جمهوری اسلامی خواستارم که به منشورجهانی سازمان ملل متحد که ایران نیز یکی از امضاء کنندگان آن می باشد احترام گذارده و این قبیل زندانیان را از بند اسارت خود رها سازد.

مبينا گفت...

من اين بي حرمتي و اينگونه معامله با زندانيان را محکوم ميدارم و از تمام سازمانهاي حقوق بشر خواستار حمايت آنها ميباشم مبینا هوادار آقاي بروجردي

مریدان آیت الله بروجردی در تهران گفت...

ما از سازمان ملل و مدافعان حقوق بشر خواستار اهمیت دادن به وضعیت این سه زندانی سیاسی هستیم

جمعی از دانشجویان گفت...

با سلام
ما نیز به نوبه خودمان این حرکت از سوی رژیم را محکوم کرده و از مجامع بین الملل و منادیان حقوق بشر خواستاریم که به این موضوع رسیدگی نمایند.

مهدی رها گفت...

با سلام
من به نوبه خودم از زندانیان عقیدتی سیاسی حمایت می کنم.مرید آیت الله بروجردی

ناشناس گفت...

مرخصی استعلاجی حق هر زندانی تحت شکنجه ای است که مسبب این بیماریها خود رژیم نامرد است .

نرگس گفت...

با سلام
برای هر انسانی حقوقی است که باید به آن احترام گذاشت . من واقعاً متاسفم که این گونه با انسانهای بیگناه برخورد می شود و حتی از درمان انها جلوگیری می کنند! در آخر از تمامی سازمانهای حقوق بشر خواستار رسیدگی عاجل به وضعیت این زندانیان بیگناه هستم.

سینا گفت...

هموطن این زندانیان روزی زندگی شان همچون من و تو بوده ولی در برابر ظلم و استبداد قد علم کردن و زندگی را هزینه آن نمودن ، آیا زمان آن نرسیده دست در دست هم به یاری آنها بشتابیم؟

hamid گفت...

با سلام
از اینکه می بینم هموطنانم در شرایطی هستند که احتیاج به مرخصی استعلاجی دارند ولی اجازه آن را ندارند از صمیم قلب ناراحت و اندوهگین هستم و امیدوارم که هر چه زودتر سازمانهای حقوق بشری اقدامات لازم برای رسیدگی به وضعیت آنها انجام دهند

ما جمعی از دوستداران آیت الله بروجردی گفت...

ما جمعی از دوستداران آیت الله بروجردی این عملکرد رژیم ولایت فقیه را محکوم از مدافعان و سازمانهای حقوق بشری خواستار آزادی هر چه زودتر آنها هستیم

ناشناس گفت...

با درود
با توجه به دیدگاه آیت الله بروجردی انسانها در بیان نظرات و اعتقادات خود آزادند و کسی حق محدود کردن و سرکوب آنها را ندارد.
مژده از فارس

مسیح گفت...

با سلام
من هم به عنوان یک ایرانی نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی وعقیدتی احساس نگرانی کرده چون در صورت ادامه این روند دوباره شاهد مرگ عزیزان ایران زمین خواهیم بود ,از طرفی وضعیت روحانی برجسته آیت الله بروجردی هم بسیار نگران کننده است ,از تمامی فعالان حقوق بشر داخلی وخارجی خواهشمندیم که برای رسیدگی به وضعیت این زندانیان از طریق نهادهای بین المللی اقدام کنند که در غیر این صورت جنایتکاران حاکم بر روند قتل در زندان های مخوف ادامه خواهند داد.

سارا گفت...

با سلام
ای آزادیخواهان به فریاد این آزادی خواهان برسید.

م . تخت جمشيد گفت...

همانطور كه استقلال و آزادي را از ما گرفته اند و فقط نام آن را يدك ميكشند ، اميدوارم روزي برسد كه از جمهوري- به اصطلاح اسلامي- ايران و سردمدارانش چيزي باقي نماند!!!
نابودي حكام ايران و آزاددي زندانيان عقيدتي ،تنها آرزوي من است.....