۱۳۸۷ بهمن ۱۶, چهارشنبه

تشدید فشارها بر جریانهای دگراندیش و اقلیتهای مذهبی
***
در طی روزهای جاری سایت خبری دویچه وله اقدام به انتشار گزارشی جامع در مورد تشدید فشار بر جمعیت های دگر اندیش و اقلیتهای مذهبی نموده است که آنچه در این گزارش در مورد آیت الله بروجردی و هواداران وی آمده است به شرح ذیل می باشد :
***
ادامه‌ی فشار بر آیت‌الله کاظمینی بروجردی و طرفداران وی
آیت الله سیدحسین کاظمینی بروجردی از روحانیان طرفدار جدایی دین و دولت است که مورد غضب حکومت جمهوری اسلامی واقع شده، در زندان به سر می‌برد. محاکمه آیت‌الله سید حسین کاظمینی بروجردی و چند تن از شاگردانش در پشت درهای بسته و بدون داشتن وکیل در دادگاه ویژه روحانیت انجام گرفت. وی هم اکنون سومین سال حبس خود را طی می‌کند. طبق اخبار رسیده وی را از بند عمومی زندان یزد به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.
سید حسین کاظمینی بروجردی از ۱۵ مهر ۱۳۸۵ تا کنون در زندان است. وی در مهر ماه ۱۳۸۵ به همراه حدود ۴۵۰ نفر از طرفداران و نیز افراد خانواده‌اش در تهران دستگیر شد. سازمانهای مدافع حقوق بشر بارها در کنار اعتراض به دستگیری وی، خواستار رسیدگی به وضعیت سلامتی او شده‌اند که از بیماریهای گوناگون رنج می‌برد.
فشار بر طرفداران این روحانی در چند هفته‌ی اخیر ادامه داشته است. از جمله خانمها مریم قاسمی و زهرا عبدالله وند در پی احضار و مراجعه به دادگاه ویژه‌ی روحانیت بازداشت شدند. همچنین محاکمه‌ی دو تن از هواداران کاظمینی بروجردی، خانمها نرگس غفارزاده و مریم عظیمی در روز دوم بهمن در دادگاه ویژه روحانیت انجام گرفت. اتهام این دو نفر اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده است.
منبع : دویچه وله
متن کامل گزارش را اینجا بخوانید

۳۲ نظر:

Unknown گفت...

دلم از این همه جنایت در اندوه است و تنم خسته .
راهی نیست مگر مبارزه ، با تمام وجود از حکومت دینی که در راسش امام حق نباشد بیزاری می جویم و تشکیل دهندگان این حکومت را خائن به امام و همردیف جعفر کذاب بلکه بدتر می دانم .
خدایا آیت الله بروجردی را که به خاطر باز پس گرفتن حقوق امام عصر در تنگنا قرار گرفته یاری کن .

ناشناس گفت...

امیدوارم امسال ، آخرین سال حکومت خوک صفتان بی رحم و نژاد پرستان بی اصل و نسب باشد و همه با هم ، یک دل و صمیمی ایران را از نو بسازیم .

Unknown گفت...

کثافت کاریهای این نامردان ، ایران را به ویرانه ای تبدیل کرده و کمر ملت ایران را به نام اسلام زیر بار مشکلات اقتصادی ، اخلاقی ، اجتماعی و . . . خم کرده است و اکنون که آزادمردی همچون آیت الله بروجردی به خاطر خون حسینی، که در رگش می جوشد و نمی خواهد دین آباء و اجدادی اش را بفروشد باید اسیر این سیه رویان بی دین شود .

ناشناس گفت...

هر کس دوره ای دارد و ان شاء الله این دوره ظلم در حال سقوط در دره نابودی است .

ناشناس گفت...

این اعمال دولت دیکتاتوری خائن باعث می شود رحم از دل مظلومان برود و روزی که خدا مظلومان را برای گرفتن حقشان یاری کند ، آنان بی هیچ رحمی حق خود را از آنان بگیرند .

ناشناس گفت...

نمی دانم از جان اقای بروجردی و دوستانش چه می خواهند شاید وجدان پاک و بیدارشان را

ناشناس گفت...

با سلام - همين كه ايشان به هيچ مذهبي تعصب ندارد و همه را بندگان خدا ميداند و به قول خودش هر آئيني كه انسان را به مبدأ وجود برساند مورد تأييد من است ، كافي بود كه مرا متوجه اين سيد بكند و الا من هيچ تعصبي به ديانت ندارم.

ناشناس گفت...

رژیم ظالم است بر مبنای عدالت حکم نمی کند . آقای بروجردی آرمانش حق ، عدالت ، انسانیت . ازادگی بشر است . گناه او این است که با ظالم همسو نمی شود . ای مدافعان حقوق بشر چند روزی است که خبریاز آقای بروجردی نیست . ای انسانهای با وجدان مگر می شود نسبت به این مدافع حقوق انسانها بی اعتنا بود.

ناشناس گفت...

با سلام
ما این گونه فشارها را ضعف این حکومت می دانیم و به شدت این اعمال را محکوم می نمائیم.و از مجامع بین المللی و حقوق بشر خواستاریم که نسبت به این موضوع اهمیت بشتری قائل شوند.

ناشناس گفت...

با سلام
من هم به نوبه خودم این حرکت را محکوم می نمایم.

Unknown گفت...

با سلام و احترام
عقاید اقای بروجردی برای هر ذی شعور خالی از مرضی که عقل سالم داشته باشد ، قابل قبول ، بلکه تحسین بر انگیز است و کسانی که در مقابل اشان ایستاده اند هیچ سند و دلیل قابل قبولی برای جوامع بین المللی ندارند .

ناشناس گفت...

من 3 سال پیش آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی را دیده بودم و کم و بیش در جریانات ایشان قرار گرفته بودم و امروز که عکس ایشان را دیدم ، دلم گرفت و از ته دل ذلالت و خواری این مدعیان بی وجدان و آزادی آیت الله بروجردی را از خدا می خواهم .
خانمی 32 ساله از شیراز

ناشناس گفت...

آقا سید حسین کاظمینی بروجردی بین ما و خدا آشتی و محبتی ناگسستنی برقرار کرد ، پس چگونه این پدر و ناجی را تنها بگذاریم و فداکاری های ایشان به بشریت را نادیده بگیریم و نسبت به آینده جهان بی تفاوت باشیم ؟

ناشناس گفت...

عجب صبری خدا دارد!
اگر من جای او بودم.
همان یک لحظه اول ،
که اول ظلم را میدیدم از مخلوق بی وجدان ،
جهانرا با همه زیبایی و زشتی ،
بروی یکدیگر ،ویرانه میکردم.

ناشناس گفت...

من آیت الله بروجردی را به عنوان یک پدر مهربان و دلسوز دوست دارم ، بلکه نزدیکتر از پدر و از خدا می خواهم این پدر را به آغوش جامعه بر گرداند .

ناشناس گفت...

فشارها سالیان است که بر این مرد مقاوم از سوی رژیم اعمال میشود ولی استقامت آیت الله بروجردی آبروی دیکتاتور را برده است .

ناشناس گفت...

این رژیم نه تنها بر سر اقلیت مذهبی چوب می زند بلکه حتی برآنهایی که مذهب هم ندارند فشار وارد می کند.نمی دانم سران این رژیم با بشریت چه خصومتی دارند؟

ناشناس گفت...

با سلام
و تشكر از سايت دويچله براي انعكاس خبر فشار بر آيت الله بروجردي

ناشناس گفت...

اين حكومت واقعا رذل و پست است كه از احساسات و عقايد مردم در جهت منافع خود سواستفاده ميكند.

ناشناس گفت...

اين حكومت واقعا رذل و پست است كه از احساسات و عقايد مردم در جهت منافع خود سواستفاده ميكند.

ناشناس گفت...

مسلماٌ در جکومت های دیکتاتوری و توتالیتر برای کسانی که دم از آزادی،دموکراسی و مردم سالاری می زنندجای جز زندان و شکنجه برای آنها باقی نمی ماند. نمونه ای بارز این حقیقت آیت الله بروجردی و پیروان ایشان می باشد

ناشناس گفت...

سردمداران رژیم تهران با تحت فشار قرار دادن کسانی مانند آیت الله بروجردی می خواهند چند صباحی بیشتر حکومت کنند اما غافل از اینکه عمر حکومتشان به سر آمده است

ناشناس گفت...

ان شاءالله که این گزارشات بتواند تبدیل به یک قطع نامه ای گردد تابافشار بر این رژیم همه زندانیان اقلیت مذهبی و درنهایت آقای بروجردی از زندان آزاد گردند

ناشناس گفت...

طبق گزارشات آنها نه تنها اقدام به آزار و اذیت آقای بروجردی نموده اند بلکه از ترس اینکه مردم به واسطه ی یاران ایشان صدای حق و آزادگی را بشنوند آنها را هم زندان و یا تهدید می کنند و خانوادهای آنها را نیز تحت فشار قرار می دهند. و این آشکار ترین نقض حقوق بشر است که دل هر شنونده ای را بدرد می آورد.

ناشناس گفت...

در اکثر نقاط جهان افراد با جرمهای سنگین همچون آدم کشی از حق داشتن وکیل برخورددارهستند و در دادگاه عمومی و باز محاکمه می شوند حال چگونه است که آیت الله بروجردی فقط به دلیل کارفرهنگی و دعوت مردم به سوی مغفرت و مرحمت الهی باید این گونه رفتار ناشایستی صورت گیرید ؟

ناشناس گفت...

از آنجایی که این آقا طرفدار صلح و برابری است و تمامی ادیان را باهم برابر می داند که اگر اینگونه شود جهان در صلح و سازش خواهد بود و این منافات دارد با عملکرد و سیاستهای این رژیم سرکوبگر بنابراین جای تعجب نخواهد بود که در خصوص پیام ایشان در مورد غزه واکنش نشان دهند و این آقا و پیروانش را در فشار قرار دهند

ناشناس گفت...

با سلام
این فشارها هم نمی تواند آیت الله بروجردی را از هدفش دلسرد کند.و ما از مجامع بین المللی و حقوق بشر می خواهیم که ایشان را در رسیدن به هدفشان یاری نمایند.

ناشناس گفت...

با سلام
ای آزادی خواهان و مدافعان حقوق بشر برای آزادی آیت الله بروجردی کاری کنید

ناشناس گفت...

باسلام.
تشدید فشارها بر علیه آیت الله بروجردی نشان از حقانیت ا یشان داردکه رژیم حاکم با پی بردن به این موضوع سعی میکند ایشان رادر انزوا قرار دهد ولی ایشان مقتدرانه در برابر دین فروشان ایستادگی خواهد کرد.

ناشناس گفت...

سلام.
کسانی که از حقوق حیوانات دفاع میکنند چگونه میتوانند در مورد جنایت رژیم حاکم بر ایران سکوت کنند در حالی که در ایران به حقوق انسانها احترام نمی گزارند چه برسد به حیوان

ناشناس گفت...

اینها یک مشت دروغگووبزدل هستند چون ازحرف حق می ترسند وبه خاطرهمین است که آقای آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی را زندانی کردند.
محبت

Unknown گفت...

با سلام
در حكومت ديني ايران نسبت به مخالفين برخوردهاي خشن و استراتژيهاي بازدارنده توام با خفقان و هراس اتخاذ ميشود. اگر بر فرض محال معترضين و منتقدين را مجرم بدانيم هرگز باني شرع مقدس راضي به سركوب ايشان نبوده چه رسد به اينكه ايشان جرمي هم مرتكب نشده باشند و فقط پاي ابراز عقيده و نظري در ميان باشد(برگرفته از رساله آزادي) مانند آيت الله بروجردي كه به خاطر بيان ديدگاهش مبني بر جدايي دين از سياست در زندان حكومت استبداد ديني ايران اسير است.
با تشكر
جمعي از هواداران