۱۳۸۷ بهمن ۴, جمعه

گزارش برگزاری دادگاه دو تن از هواداران آیت الله بروجردی

 اولین جلسه رسیدگی به اتهامات خانمها نرگس غفار زاده و  مریم عظیمی از هواداران آیت الله بروجردی ، صبح روز چهارشنبه دوم بهمن 1387،در دادگاه ویژه روحانیت برگزار گردید.

در این دادگاه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، نامبردگان در برابر اتهاماتی از قبیل: اقدام علیه امنیت ملی، جاسوسی ، اغتشاش، حمل سلاح سرد، حمایت از آقای بروجردی و .... از خود دفاع نمودند.

افراد مذکور در خصوص اتهام هواداری از آیت الله بروجردی ، ضمن برشمردن موارد عقیدتی خود با بیان اینکه این روحانی دعوت به صلح و آرامش داشته اند و جرم شمردن حمایت از چنین عقیده ای فاقد بستر قانونی است در تکمیل صحبتهای خود به این مورد نیز اشاره نمودند که آقای بروجردی بارها در اعتراض به عملکرد خودسرانه دادگاه ویژه روحانیت و به مقامات بلند پایه حکومت نامه نوشته بودند، ولی توجهی نشد.

این دو بانو  در مورد استفاده از سلاح سرد در روز 15 مهرماه 1385 نیز توضیح دادند که ما در برابر تهاجم با انواع اسلحه، باتوم، شوکر، گاز اشک آور، اسید و آب جوش قرار گرفتیم و چاره ای جز استفاده از حداقل وسایل دفاعی وجود نداشت و این در هیچ جای دنیا جرم نیست!. همان طور که خود شما به فلسطینیان حق می دهید که با سنگ از خود دفاع کنند!

در پایان متهمین نسبت به برگزاری دادگاههای مرتبط با پرونده آقای بروجردی در پشت دربهای بسته و بدون حضور وکیل اعتراض کردند و برگزاری چنین دادگاهی را به طور غیر علنی و بدون حضور خبرگزاری ها زیر سوال بردند. آنان عنوان داشتند که در چنین شرایطی امکان قضاوت برای افکار عمومی و ناظران بین المللی وجود ندارد.

نهایتاً این دادگاه بدون صدور حکم کیفری پایان یافت و به جلسه بعدی که تاریخ آن اعلام نشد، موکول گردید.

منبع : مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

در بیدادگاههای ایران از این بیشتر هم نمی توان انتظار داشت که اشخاص را به جرم نا کرده محکوم می کنند و برای آنها جرم ساختگی می تراشند.

ناشناس گفت...

با سلام
آفرین، من نیز این دو بانو را تحسین می کنم و آرزوی موفقیت و پیروزی بعدی را از آفریدگار مهربان مسئلت دارم. این دو بانو با این کار خود حقانیت آیت الله بروجردی را اثابت کردند و باید در کنار این دو تن از هدفشان حمایت کنیم و نگذاریم حکومت خودکامه ایران به اهداف شوم خود دست یابد.

ناشناس گفت...

برای خانمها غفار زاده و عظیمی آرزوی خلاصی از دسیسه های حکومت را دارم

ناشناس گفت...

خانمها موفق و پیروز باشید

ناشناس گفت...

جای بسی تشکر است که مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با بیداری و هوشیاری ازکوچکترین خبرها غافل نیستند که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد .

ناشناس گفت...

این دو بانو نشان دادند که واقعاً از پیروان آیت الله بروجردی هستند و برایشان از خداوند آرزوی موفقیت میکنم.

ناشناس گفت...

من این همه صبر و شجاعت شما را تحسین می کنم و از خدا می خواهم شما را یاری کند .

Unknown گفت...

با سلام به خانمان غفار زاده و عظیمی
خدا می خواهد تا چهره واقعی این یزیدیان را بیشتر آشکار کند . اگر زینب افشاگری نمی کرد چهره واقعی یزید بر همه اشکار نمی شد . پس بر شما باد صبر و شجاعت زینب .

ناشناس گفت...

با سلام
من افتخار می کنم طرفدرار آقایی هستم که پیروانی چون شما دارد و هر کاری که در توانم باشد کوتاهی نمی کنم .

ناشناس گفت...

مرحبا به چنین زنان پاک وباشهامتی که ایستادگی را از معلمشان یاد گرفته اند تا در برابر تهاجمات دشمن سر تعظیم فرود نیاورند .

ناشناس گفت...

ما زنان کردستان: حمایتمان را به نوبه خود از زنانی که از آیت الله کاظمینی بروجردی دفاع میکنند اعلام میداریم .

ناشناس گفت...

این دو خانم دلایل و براهین قاطعی برای دفاع از خود و آیت الله بروجردی بیان کردند.دشمنان آیت الله بروجردی مغلوب همین دلیلها شده اند.درود بر این دو خانم.سیمین

ناشناس گفت...

سازمانهای بین المللی و فعالان حقوق بشر باید از شجاعت این دو بانو درس بگیرند

ناشناس گفت...

حکومت سیاسی هر چه بگویید از آن بز می آید و فقط می توان با اطلاع رسانی آبروی نقشه های پست و شوم آنها را بر ملا کرد و از تمامی مظلومان باید خمایت کرد و چه بهتر از این روحانی مبارز و هوادارانشان.
با آرزوی پیروزی شما دوستان

ناشناس گفت...

سلام
اين اولين نظر من بعد از شناختن آيت الله بروجردي است. از سخنرانيهايي كه تاكنون از زبان اين عزيز بزرگوار شنيده ام، جايگزيني صلح، منطق و عدل در برابر ظلم و ستيز و استبداد، حرف اول ايشان ميباشد و اين مورد قبول من است.
با تشكر، شيرين از ارسنجان

ناشناس گفت...

Good , i hope freedom for every body in iran

ناشناس گفت...

ماجمعى اززنان يزدافتخارمى كنيم همجون زنانى داريم كه به مادرس ايثاروفداكارى داده اند وآفرين برمعلم شماآيت الله بروجردى