۱۳۸۷ دی ۳, سه‌شنبه

گزارش نقض گسترده و مستمر حقوق بشر در آذر ماه 87
گزیده ای از این گزارش :
فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی :
- سازمان عفو بين الملل با انتشار بيانيه ای خطاب به مقامات ايران اعلام کرد: آيت الله سيد حسين کاظمينی بروجردي، روحانی شيعه 50 ساله بدليل عقايد صلح طلبانه خود در زندان اوين تهران در بازداشت بسر می برد. سازمان عفو بين الملل پرونده وی را با عنوان زندانی عقيدتی رسيدگی می کند. نامبرده در طول مدت بازداشت خود هيچ گونه مرخصی درمانی دريافت نکرده و نگرانی جدی در مورد وخيم تر شدن شرايط سلامتی وی وجود دارد.
او در تاريخ 8 اکتبر 2006 به همراه بيش از 300 تن از هواداران خود در تهران توسط نيروهای امنيتی دستگير شد. آيت اله بروجردی در دادگاه ابتدا محکوم به اعدام شد ولی بعدا به يکسال حبس در تهران 10 سال حبس در زندان يزد، خلع لباس و مصادره اموال محکوم شد.(اخبار روز 13/9/87)
متن کامل گزارش »» سایت خبری مردانی نیوز

۱ نظر:

Unknown گفت...

طبق اصل 24 از مجموعه اصول براي حمايت همه افرا در هر گونه بازداشت يا زندان كه به امضاي دولت ايران رسيده است :
يك معاينه پزشكی مناسب بايد در اسرع وقت پس از پذيرش در محل بازداشت يا زندان، از فرد در بازداشت يا زندان به عمل آيد، و پس از آن مراقبت و درمان پزشكی بايد در هنگام لزوم برای وی فراهم شود. اين مراقبت و درمان بايد رايگان باشد.
ولي در مورد اقاي بروجردي خلاف اين اصل رفتار گرديد و ايشان در مدت زمان زنداني بودن خويش علي رغم وضعيت جسمي نامناسب به پزشك معالج نيز دسترسي ندارند .