۱۳۸۷ شهریور ۱۲, سه‌شنبه


گزارش پزشکي از وضعيت به شدت وخيم آيت الله بروجردي

مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران

جناب آقاي شاهرودي
رياست محترم قوه قضائيه ، با دروود
با احترام به استحضار مي رساند كه اينجانب دكتر حسام فيروزي پزشك معالج تعدادي از زندانيان سياسي كه تا كنون نيز گزارشات مختلفي در خصوص وضعيت پزشكي برخي از زندانيان را خدمتتان ارسال نموده ام ، اين بار نيز از آن مقام محترم خواستارم كه با توجه به وضعيت وخيم جسمي آقاي سيد حسين كاظمين بروجردي و بيماري هايي كه جان او را به مخاطره انداخته ، عنايت نموده دستور فرماييد ايشان جهت مداوا به خارج از زندان اعزام گردند تا با امكانات بيشتر در بيمارستان هاي مجهز به مداواي ايشان پرداخته شود .
در زير شرح برخي از مشكلات ايشان را در قالب گزارش پزشكي خدمتتان ارائه مي دهم :
آقاي بروجردي مدت دو سال است كه در زندان اوين بسر مي برد . حدود 10 سال است كه از تنگي نفس كه اخيرا بسيار شديد و غير قابل تحمل شده رنج مي برند و به دليل بيماري قلبي ، دچار دردهاي قفسه سينه هستند كه هشداري است بسيار خطرناك كه نشان از گرفتگي عروق قلبي دارد و از اورژانس هاي پزشكي محسوب مي شود و جانشان را بشدت تهديد مي كند .
ايشان همچنين كليه هاي سنگ ساز دارند كه از درد حاصل بسيار رنج مي برند و همين دردهاي حاد كليوي خطر ايست قلبي را دو چندان مي كند .
مشكلات بينايي حاصل از كاتاراكت ( آب مرواريد ) باعث شده بيش از 80 درصد بيناييشان را از دست بدهند .
ضعف شديد جسمي بر وي مستولي گشته و باعث شده كه تعادل خود را دائما از دست بدهند همچنين لرزش دستها كه مي تواند ناشي از ضعف جسماني يا رواني باشد .
لازم به ذكر است كه كاهش شديد وزن بالغ بر 40 كيلو گرم نشانه وضعيت وخيم جسمي مي باشد .دردهاي استخواني شديد و درد كمر بشدت آزارشان مي دهد و اين گونه دردها نيازمند پي گيري پزشكي هستند .
جناب آقاي شاهرودي
من به عنوان يك پزشك مستقل ، فارغ از هر گونه سمت و سوي سياسي و صرفا پرداختن به حرفه ي مقدس پزشكي كه هدفي جز نجات جان انسان ها و كاهش آلامشان ندارد از محضر حضرت عالي مي خواهم كه براي نجات جان انساني ، كه همانا نجات جان بشريت است، دستور مداواي ايشان را در خارج از زندان صادر فرماييد .
در پايان لازم مي دانم خدمتتان عرض نمايم كه آقاي بروجردي بشدت دچار افسردگي شده اند و به مشكلات روحي رواني ناشي از زندان دچار شده اند و همين باعث شده كه به هيچ عنوان به پزشكان درون زندان اعتمادي نداشته و حاضر به همكاري با آنان نيستند .
مراتب سپاس خود را از همكاري شما ابراز مي دارم .
دكتر حسام فيروزي ، دهم شهريور ماه يكهزارو سيصدو هشتادو هفت خورشيدي

هیچ نظری موجود نیست: