۱۳۸۷ مرداد ۱۸, جمعه

بیانیه هواداران آیت الله کاظمینی بروجردی در ایران و اروپا بخاطر ادامه بازداشتهای اخیر توسط رژیم


موج گسترده سرکوب و بازداشت یاران و هواداران روحانی صلح طلب و آزادیخواه، آیت الله کاظمینی بروجردی طی روزهای گذشته، زنگ خطری بر شدت یافتن سیاست سرکوب آزادیخواهان در ایران است. این اقدامات غیر انسانی که در فضایی کاملا پلیسی و غیر قانونی صورت می گیرد، همزمان با گسترش موج اعدام ها، منجمله اعدام ناجوانمردانه شادروان یعقوب مهرنهاد وبلاگ نویس جوان ایرانی، بر عمق نگرانی های فعالان و مجامع مدافع حقوق بشری دنیا و همچنین انسانهای آزاده، درحکومت مذهبی و غیردمکراتیک ایران می افزاید.
طی روزهای اخیر بازداشت تعدادی از هواداران روحانی مخالف ولایت فقیه، آیت الله کاظمینی بروجردی بنامهای آقایان حبیب قوتی، محمد رضا صادقی، مجید الستی، مهرداد سوری و مسعود سماواتیان، نگرانی های وسیعی را در میان طرفداران اندیشه مترقیانه جدائی دین از حکومت و پیروان اسلام غیر سیاسی از جمله هواداران آیت الله بروجردی را در پی داشته است.
اکنون دنیای مدرن امروزی خوب می داند در کشور ما ایران هیچ نشانی از دمکراسی دیده نمی شود و دگر اندیشی در حکومت پلیسی ایران حتی می تواند مجازات مرگ را در پی داشته باشد.آزادیهای فردی، اعتقادی و آزادی بیان، خواست عمومی مردم ایران است که به آروزیی محال و دست نایافتنی مبدل شده است.حکومتی که حتی اعتراضات مسالمت آمیز را بر نمی تابد، شایسته حکومت بر مردم آزاده ایران نیست.
آنگونه که خبر میرسد، موج بازداشت یاران آیت الله بروجردی طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت. آقایان علیرضا منتظر صاحب 37 ساله و متأهل، علی شهرآبی فراهانی 33 ساله و متأهل، احمد کریمیان 39 ساله و متأهل، حسن هریسچیان 35 ساله و متأهل و علی اربابی 36 ساله و متأهل، از جمله کسانی هستند که طی روزهای آینده می بایست برای اجرای حکم حبس های طولانی مدت، خود را به دادگاه ویژه روحانیت! معرفی نمایند. با در نظر گرفتن شرایط ناگوار اقتصادی و موج فزاینده تورم و گرانی در ایران، بازداشت این افراد که همگی سرپرست و نان آور خانواده می باشند، اقدامی غیر انسانی تلقی می گردد و باعث وارد آمدن فشارهای اقتصادی و روانی بیشتری به خانواده های این افراد خواهد گردید. این افراد که اکثرا دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی می باشند، بدلیل حمایت از آیت الله بروجردی از مشاغل دولتی اخراج شده و از جمیع حقوق شهروندی محروم شده اند. هم اکنون خانواده های این افراد، در وضعیتی کاملا رقت بار گذران زندگی می کنند. حقیقت این اقدامات غیر قانونی رژیم تهران، زمانی هویدا می گردد که بدانید روند محاکمات این افراد، کاملا غیر عادلانه بوده و نامبردگان بدون حق داشتن وکیل و پشت درهای بسته محکوم به زندانهای طولانی مدت شدند. لازم به ذکر است سرکوب هواداران آیت الله بروجردی بدنبال اعتراض ایشان به دخالت دین در حکومت و همچنین صدور و اجرای احکام خشنی چون اعدام، سنگسار و قطع اعضاء توسط حکومت ایران، در اکتبر 2006، شروع و تا کنون ادامه داشته است.
بدینوسیله ضمن محکوم کردن روند بازداشتهای اخیر، لزوم پیگیری تمامی فعالان و سازمانها و مجامع حقوق بشری و همچنین تمامی خبرگزاریهای بین المللی برای متوقف ساختن ادامه بازداشت هواداران آیت الله بروجردی و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران، امری حیاتی برای بسط و نهادینه کردن دمکراسی می باشد.
با آرزوی جهانی پر از عدالت، برابری و آزادی برای تمام انسانها
هواداران آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی در ایران و اروپا
جمعه برابر با 18 مردادماه 87

هیچ نظری موجود نیست: