۱۳۸۷ مرداد ۳۱, پنجشنبه

تکذیب شایعه ی فرار آیت الله بروجردی از زندان
توسط رسانه های وابسته ی حکومتی ایران

انتشار خبری دروغ در سایت امنیتی جهان نیوز مبنی بر فرار آیت الله کاظمینی بروجردی از زندان ، به تاریخ چهارشنبه 30 مرداد و با حمایت بعضی روزنامه های حکومتی از جمله قدس و ابتکار در همان روز ، باعث گردید این خبر در صدر اخبار مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گیرد . با انتشار چنین خبری در سطح وسیع ، مسئولین رژیم در موضعی انفعالی بلافاصله این خبر را تکذیب کرده و آقای سلیمانی مدیر کل سازمان زندان های تهران ، روز چهارشنبه 30 مرداد گفت : کاظمینی بروجردی از زندان نگریخته است . ایشان در این خصوص تأکید نمودند : من به شدّت این شایعه را رد می کنم و هم اکنون کاظمینی بروجردی در زندان است .
در بعد از ظهر همان روز شبکه ی دو تلویزیون دولتی ایران در برنامه ی موسوم به 20:30 نیز این شایعه را تکذیب کرد . همچنین روزنامه های دولتی چون حیات نو ، قدس ، همشهری ، اعتماد ملی و بعضی سایتهای خبری وابسته از جمله سایت خبری شهاب نیوز ، امروز پنجشنبه 31 مردادماه با عقب نشینی مفتضحانه از مواضع قبلی خود اعلام کردند که کاظمینی بروجردی از زندان فرار نکرده است .
در مجموع به نظر می رسد اهدافی که رژیم آخوندی ایران در دیوان عالی کشور در جهت حذف آیت الله بروجردی به دنبال آن بود ، کاملاً تضعیف شده است امّا کماکان این خطر وجود دارد که در نهایت سران رژیم ایران نقشه ی ناجوانمردانه ی خود مبنی بر قتل آیت الله بروجردی را عملی کنند .
آیت الله کاظمینی بروجردی تداخل دین و سیاست را علّت بدبختی هایی می داند که هم اکنون ملّت ایران با آن دست و پنجه نرم می کند که به تبع آن باعث گسترش روزافزون فقر ، بی عدالتی ، تبعیض و نقض گسترده ی حقوق بشر در ایران گردیده است .
همچنین روزنامه ی الشرق الاوسط در تأیید مطالب فوق با چاپ مقاله ای به قلم عبدالرحمن الراشد در خصوص نقش رجال مذهبی شیعی در تحکیم پایه های اسلام سیاسی نوشت : آیت الله کاظمینی بروجردی هم اکنون یکی از مخالفان دین سیاسی و از جدّی ترین منتقدان نظریه ی ولایت فقیه در ایران می باشد .

هیچ نظری موجود نیست: