۱۳۸۶ اسفند ۲۸, سه‌شنبه

پايان كار 1386 - بيلان محاسبات يك‏سال و كاوشى در 365 روز و شب‏

1 - تاكنون چند تحويل را به ياد داريد كه بى‏تفاوت از دقايقش گذشته‏ايد؟ 2 - در آلبوم خاطرات خود، چند نوروز را ثبت كرده‏ايد كه ناشاد و ناكام و ناخورسند بوده‏ايد؟ 3 - وقتى به پشت سر مى‏نگريد؛ چند عيد را به ياد مى‏آوريد كه سرمست از شادى و طراوت و رضايت بوده‏ايد كه همه چيز را براى خويش مهيّا مى‏ديديد؟ 4 - آيا تغيير فصل، به خودى خود، داراى فضائل و مكارم است هرچند كه بى‏محتوا و بى‏مسمّى باشد؟ مثلاً انتظار ما از بهار، باريدن باران و پوشش سبز طبيعت بر درختان و مفروش شدن زمين به گياهان مختلف است؛ حال اگر فروردين، همراه با خشكسالى باشد و قيافه پائيزى داشته باشد؛ باز هم به وقت ورود به آن، سرود پيروزى مى‏نوازيم؟ 5 - آيا تا كنون به قبح برخى افعال رايج در اين زمان، واقف گشته‏ايد؟ وقتى كه لبهايى براى خنده مى‏شكفد و در همان حال، چشمهايى براى گريستن جمع مى‏شوند؛ دستهايى براى كف زدن بر هم مى‏خورند و انگشتهايى براى تأثّر، ميان دندانها، گزيده مى‏گردند؛ لباس‏هاى تازه‏اى بر تن مى‏روند و تن‏هاى بسيارى به ميان گورها مدفون مى‏گردند؛ سفرها آغاز مى‏شود و مسافرينى در ترمينال‏هاى ذلّت و نكبت، جاى مى‏گيرند؛ يكى به مُد، منزل‏آرايى مى‏كند و ديگرى به ضربت سيلى، روى خانواده‏اش را سرخ نگه مى‏دارد؛ يك‏جا آهنگ طرب، فضا را پر كرده و مكانى، نفيرِ نى، به در و ديوار، غبار غم پاشيده؛ بر زبان بعضى‏ها زمزمه است كه صدسال به اين سالها و در چهره ي خيلى‏ها، اين تابلو، نمودارست كه اى كاش مى‏مُردم و چنين روزگارى را نمى‏ديدم؛ تيك تاك ساعت، به شمارى، تبريك مى‏گويد و به گروهى، تعزيت؛ در يك سوى اين كره خاكى، براى حيوانات، بيمارستان و فروشگاه و مراكز تفريحى و آموزشى وجود دارد و در بخش ديگر دنيا، آدم‏هايى مشاهده مى‏شوند كه نام هيچ نوع غذايى را نمى‏دانند و قيافه ي خوراكيها را به جا نمى‏آورند و در مرگ تدريجى به سر مى‏برند.

تكريم اعياد ملي و باستاني در اسلام اصيل

پيام تبريك آيت الله بروجردي در نوروز سال 1381 خورشيدي:
سلام بر بنيانگذار عيد كه در آيه " تكون لنا عيدا " پايه‏هاى افتخار را براى بشريّت وضع نمود. برداشت همگان از عيدى، منفعت دل است و در لسان اهل حق، اهتزاز پرچم عدالت و آزادي، عيد موعود است. آري، اين دو نعمت عظمي، براي همه زمانها نيكو است و لازم، ديروز، امروز، فردا. اى خداى بزرگ كه عيد را وسيله شادى قرار دادى، عيد ما را تحقق وعده‌هاي باستاني‌ات قرار بده.

بخشي از پيام آيت الله كاظميني بروجردي در آستانه نوروز 1383 خورشيدي:
وقتي مٲمون عباسي پيرامون بزرگداشت عيد نوروز ايرانيان از امام رضا سئوال نمود، ايشان فرمودند : امر و نهي خاصي در اين زمينه از پيامبر نداشته‌ايم، فلذا بجاست كه شما اعياد ملي ايرانيان را تكريم كنيد و پا به ‌پاي مردم، گرامي داريد كه، " الْاسْلامُ يُحبُّ ما قبْله " اسلام، حافظ سنت‌هاست .

در گذشته و حال، مراجع تقليد و همچنين علمائي مانند آقايان: مرتضي مطهري، خزعلي، مشكيني، مصباح يزدي، نوري همداني، مكارم شيرازي و قرائتي، اعياد ملي و باستاني را نشانه حماقت، تحجر، ارتجاع و آتش‌پرستي دانسته‌اند و پيرو آن، متاسفانه در حكومت ولايت فقيه، هر ساله شاهد تحقير اعياد باستاني و تلاش براي حذف چنين روزهائي از تقويم و يا جايگزيني آنها با روزهاي مذهبي بوده‌ايم كه همه اين رفتارها بر خلاف تعاليم پيشوايان آسماني بوده است.
مؤمنين مخالف حكومت ديني در ايران، ضمن ابراز تاسف از سركوب مظاهر ملي هموطنان مظلوم خود، بدينوسيله از عموم دلسوزان فرهنگ و تمدن باستاني مي‌خواهند كه چنين تحقيرها و بدعتهائي را به حساب دين و مذهب نگذارند و فراموش نكنند كه شهادت مظلومانه مراجع اصيل شيعه مانند آيت الله العظمي سيد كاظم شريعتمداري و قتل مشكوك و خانه‌نشيني بزرگان تشيع در سه دهه اخير و در نهايت، غل و زنجير بر دست و پاي آيت الله كاظميني بروجردي، همگي گوياي آن است كه اين رژيم، نه تنها دشمن قسم خورده‌ تاريخ و فرهنگ است بلكه قاتل اسلام اصيل نيز بوده و اين دو مصيبت، درد مشترك همه‌ ايرانيان است از هر طيف فكري و عقيدتي!

بيانيه مشترك جمعي از مخالفين دين سياسي
در شهرهاي مختلف ايران ، در آستانه نوروز 1387

۸ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
پایدار جون قربونت برم خوشکل فدات بشم
نوروز بی دل خوش ، عیدی نیست و نخواهد آمد
نوروز بی آزادی نوروز نیست
نوروز بی انسانیت بوی طاغوت میدهد
هفت سین عصر ظالمان ، ستم ، سوز وسرما،سنگ ، سیاست،سرکوب،سفاهت و سیخ است و وای به مردم از خدا بی خبر که چهار نعل بر تائید این حکومت شیاطین میتازند و برای برگی سبز شرافتشان را به فروش میگذارند ، آف بر مردم خائن و درود بر زندانی روحانی که با آنکه عمامه به سر دارد و مردم از این جماعت روبرگردانند با شجاعتی بینظیر به میدان مبارزه آمد و آبروی یک مشت ملا لاشخور بی پدر و مادر را برد ، آفرین درود بر این مرد، رحمت بر پدرت بر مادرت بر دوستانت ، مبارزینی که ادعای مبارزه دارند و ساکتند ببینند که هم لباس این ملاها آمده وسط میدان مثل شیر ژیان فریاد آزادی سر داده و انسانیت را مخاطب قرار داده است ، بیائید ببینید چه کرده ، کمک کنید ، کمکشان کنید ، داد بزنید ، حمایت کنید ، شعار ندهید ، همه با هم مرگ بر حکومت دینی غیر اسلامی مرگ بر رژیم ضد خدا ، درود بر آزادی ، درود بر آزادمرد مبارز سید حسین الحق که با غیرتی دمت گرم .
رفیق آزادی

ناشناس گفت...

بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام من رضا هستم
كارواني كه بوَد بدرقه اش حفظ خدا*** به تجمّل بنشيند به جَلالت برود.خيلي حَرفه. در كنار حضرت رضا عليه السلام امام زمانت را مي فروشي به چند ؟ اي ايراني .سال نو آوري و شكوفايي!!!خامنه اي لعنت الله ببينم شكنجه هاي روز را وارد 209 اوين كرده اي ؟ يا منظورت از نو آوري شكنجه هاي روز دنيا را براي فرزند رسول الله آوردي؟ امسال ديگر در كدام روزنامه مي خواهي آيت الله بروجردي را بكوبي؟ ديگر چه دروغهايي مي خواهي به خور ملت ايران دهي؟ حتما مي خواهي در جرايد دولتي چاپ كني كه آيت الله بروجردي در خانه خود در انقلاب كارگاه توليد مواد مخدر را داشته!!!!!!يا مي خواهي بگويي كه ايشان در خانه خود يك بمب اتم داشته !!! منتظرم ببينم ديگر چه تهمتهايي مي خواهي به فرزند رسول الله بزني؟اتحاد ملي و انسجام اسلامي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و حال نو آوري و شكوفايي!!!! آخر كه چه ؟ راست مي گفت آيت الله بروجردي كه انسان به جايي در زندگيش مي رسد كه پير زن مي شود بي باك و پير مرد هم كه مي شود نترس .بد بختي به خدا قسم . راستي داشت يادم مي رفت مريدان آيت الله بروجردي را به بند اوين مي كشي و از دانشگاه و درس و كار اخراج مي كني .مريدانت را مي فرستي در ماه رمضان فرزندان قرآن و اسلام را با زبان روزه كتك بزنند . داغ ديدن بابا را به دل بچه هاي سير مي زاري ؟ديدي چند روز پيش به خدا جون گفتم كه خدا آيا تو راضي مي شي عيد داره مي ياد و آيت الله بروجردي در زندان اوين؟ قوربون خدا جون برم كه مريدات را فرستاد ته دره .كه راهيان نور هان؟ نه راهيان نور؟ نه؟ را هيان كور. آره راهياني كه در سال جديد دهن كجي به مادر فاطمه الزهرا كردند و به فرزندش جگر گوشه اش پوز خند زدند آه دل مادر هم اتوبوس را ته دره فرستاد و داغ دلي بر پدر ها و مادر هاي شان نهاد. تا آنها باشند فرزندان رسول الله را مسخره نكنند، آزار و اذيت نكنند،به آبا و اجدادش كه امامان آسماني مان هستند فهش ندهند. پدر و مادر هاي راهيان كوري كه دهن كجي به بانوي دو جهان كردند اين را بخوانند كه هر كه با علي در افتاد ور افتاد .مي گن چوب خدا صدا نداره حالا شما پدر ها و مادر هاي پيرو خميني لعنت الله بدانيد كه خدا سميع و بصير است و به احوالات آيت الله بروجردي داناست و خود خدا جون دمش گرم خدايي چه جوري حالتون را گرفت . سر سفره هفت سين. در لحظه تحويل سال .كه مي خواهيد فرزند رسول الله را در افكار عمومي خراب كنيد هان ؟ 365 روز از سال را تاختيد هر چه خواستيد گفتيد هر تهمتي كه خواستيد زديد هر دروغي را كه خواستيد گفتيد خدا جون هم در دقيقه نود ورق را بر گردوند و سال نو را به كامتان زهر كرد تا شما باشيد به فرزندان مولا علي تهمت نزنيد .ناراحت نشويد حتما اگر آقاي پايدار نظر مرا حذف نكند و شما بسيجيهاي پيرو امام خميني به قول
آيت الله بروجردي امام يك شبه!نظر مرا بخوانيد كُلي فهش و نفرينم مي كنيد چون من نمكي بر زخمتان ريختم با اين نظرم كه فريادتان تا آسمان هفتم رفته.خامنه اي تو هم به راهيان كوري كه به درك واصل شدند يك مقام شهيد ! هم بده .نترس از منابع عظيم نفت و گازت چيزي كم نمي شود.
آره، رهبر تو نميري معظم.در پايان از برادر گرامي آقاي پايدار كمال تشكر را دارم و خدا جون شهادت در راه خدا را روزي تان قرار دهد .
در اين عيد نوروز به ياد آقا سيّد ابوالقاسم و آقا سيّد طاهر و آقا سيّد محمّد علي فرزندان رسول الله در اين ولادت پيامبر اسلام به نيت پنج تن 5 صلوات بفرستيد و براي ظهور امام عصر تا مي توانيد دعا كنيد.

ناشناس گفت...

پيام تبريك سال نو به رهبر انقلاب
ما همه پيرو نان بربريم
بر در بيت رهبري حمله مي بريم
روز شب ما تورا نفرين مي كنيم
آن دست ديگرت را هم فلج مي كنيم
گونده پرتقال ،نان بربري،
غذاي محبوب بيت رهبري
آقاي قرائتي سخنراني ميكنه
شب جمعه مردم را هدايت مي كنه
ناطق نوري، قاودان قوري ،سگ بيت رهبري
براي شيعيان علي حكم اعدام صادرميكنه
رفسنجاني نفت مملكت را صادر مي كنه
به حساب سو ئيسش پول واريز مي كنه
مرتيكه شاهرودي حكم صادر مي كنه
با سران اسلامي حكم وزن مي كنه
احمدي نژاد سفر استاني مي كنه
مردم را روز به روز فقير تر مي كنه
اينجا را رفسنجاني بخواند
برگ سبزي است توحفه درويش
افسوس كه نداري يك تار ريش

ناشناس گفت...

خامنه اي جلاد بخواند
خوش به حالت دل سنگ، كه نداري دل تنگ

ناشناس گفت...

براي خميني كه آتش به قبرش ببارد
تو كه حرمت دين را شكستي
تو كه حرمت اسلام را شكستي
تو كه حرمت خدا را شكستي
تو كه حرمت امامان آسماني را شكستي
تو كه حرمت رسول الله را شكستي
تو كه حرمت امام زمان را شكستي
تو كه حرمت قرآن را شكستي
واي بر تو اي خميني كينه اي در دل داشتي
در اين عيد دل بچه هاي پيغمبر راشكستي
خدايا دشمنان محمّد و آلش را نابود گردان الي آمين يا رب العالمين

ناشناس گفت...

خامنه اي تا ديروز گاز مي گرفتي امروز جفتك ميندازي
امروز اميري فردا به زيري
آخه تو يه خر تنهاي شهري
با دين سنتي هم قهر قهري
روز و شبت تاريك و سرده
تو فكراين چاه نفتي
آآآآي تو فكر اين چاه نفتي

ناشناس گفت...

خميني خدا لعنتتت كند كه باعث اين همه بي حرمتي ها به اسلام و قرآن و
حضرت محمّد رسول الله تو هستي.

ناشناس گفت...

بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام من رضا هستم
خامنه اي خميني ديگر است
ولايتش ولايت حيدر است.
چند روز پيش در خيابان ابوذر كنار مسجد ابوذر ديدم كه بر پوستر بزرگي نوشته شده بود(همان مسجدي كه دست خامنه اي لعنت الله را فلج كردند)اينكه خامنه اي خميني ديگر است را قبول دارم و ادامه راه آن شيطان را مي دهد شكي نيست ولي به قول
آيت الله بروجردي همه حرفها تو اين
ولي هاست ، ولي ولايتش ولايت حيدر است را قبول ندارم نه من اكثر مردم ايران .كدام حيدر ؟ فرزندان حيدر را در شكنجه گاه اوين شكنجه مي دهند و آزار و اذيت مي كنند .به حيدر و ناموسش فهش مي دهند . فرزند حيدر آقا سيّد محمّد علي جان را اقدام به نبش قبر او مي كنند و ... .من نه خميني را به امامت قبول دارم زيرا امام يك شبه به درد من نمي خورد و نه خامنه اي را حاكم جان و مال و ناموسم مي دانم هرگز و خامنه اي رابه رهبري قبول ندارم زيرا نه عدلش عدل است نه بويي از انسانيت برده است نه خدا او را انتخاب كرده است و نه هاي ديگر .رهبري كه ظالم باشد به درد من نمي خورد رهبري كه فرزندان رسول الله را شكنجه دهد به درد من نمي خورد فرزند رسول الله را به قتل برساند به درد من نمي خورد رهبر جاني و رواني به درد من نمي خورد رهبري كه شياد و كلاه بردار است رهبري كه در بارگاه امام رضا عليه السلام مردم را بفريبد رهبري كه از عقل و ايمان و دانش تهي است به درد من نمي خورد رهبري كه دروغ بگويد به من به درد من نمي خورد در كُل خامنه اي يك رهبر كاملا ديوانه و از معرفت جدا و بين او و ولايت
مولا امير المومنين علي ابن ابي طالب به عدد علم خداوند آسمانها و زمين جدايي و فاصله است .