۱۳۸۶ اسفند ۱, چهارشنبه

فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی

گزيده اي از گزارش ماهانه ( بهمن 1386) در مورد نقض گسترده، مستمر و برنامه ریزی شده حقوق بشر در ايران

اخبار مربوط به زندانيان سياسی:

1 ـ قاضی موسوی رئیس شعبه یک معاونت امنیتی دادسرای انقلاب تهران برای پنج نفر از زندانیان سیاسی آذربایجانی قرار وثیقه های سنگینی را صادر نمود. مبالغ قرارهای صادره به این شرح است: سعید متین پور 500 میلیون تومان ، علیرضا متین پور 120 میلیون تومان ، بهروز صفری 120 میلیون تومان ، جلیل غنی لو 80 میلیون تومان و لیلا حیدری 80 میلیون تومانی . ( امیر کبیر 7/11/86 )
2 ـ مهدی الهیاری دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف که در تاریخ 17 آذر توسط مامورین امنیتی بازداشت شده، هنگام بازجویی مورد ضرب و شتم وحشیانه تیم بازجویی قرار گرفته ، بطوری که آثار آن در ملاقات با خانواده اش مشهود بوده است. ( کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند 8/11/86 )
3 ـ بابک دادبخش زندانی سیاسی که از زندان اوین به زندان رجایی شهر تبعید شده با خواستهای بازگشت به زندان اوین ، برخورداری از حق ملاقات و تماس تلفن با خانواده مدت 15 روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد . وی بطور موقت بیهوش گردید و به بیمارستان زندان منتقل شد.(فعالان حقوق بشر در ایران 10/11/86)
4 ـ انور حسین پناهی و ارسلان اولیایی به اتهام همکاری با احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی 4 ماه پیش توسط ماموران امنیتی دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان قروه منتقل شدند. دادگاه انقلاب برای آزادی هر کدام از آنها مبلغ 80 میلیون تومان قرار وثیقه صادر کرده است.(روز 17/11/86)
5 ـ صالح کهندل که از اسفند 85 در زندان بسر می برد، اعلام کرد: به مدت 6 ماه در سلولهای انفرادی 209 اوین بسر برده و سپس به بند 305 منتقل شده و در دادگاه به 10 سال زندان محکوم شده است.(امیر کبیر17/11/86)
6 ـ بختیار رحیمی عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری که به اتهام ارتباط با گروههای غیر قانونی و اقدام علیه امنیت ملی 7 ماه پیش توسط ماموران امنیتی بازداشت گردید، در تمامی مدت بازداشت در سلول انفرادی اداره اطلاعات سنندج و بند 209 زندان اوین بسر برده است. او از حق دسترسی به وکیل محروم بوده و درمدت بازداشت تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشته است.
(کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر 20/11/86)
7 ـ آیت الله کاظمینی بروجردی پس از 71 روز حبس در بند 209 مجددا به بند عمومی روحانیت منتقل شدند. نامبرده بر اثر شکنجه های مختلف از جمله ( نگهداری ایشان برای مدتی در زیر زمینی تنگ، تاریک و سرد) در طی ماههای اخیر مستمرا بیهوش می شود. وی احتیاج به معالجه در خارج از زندان دارد ، مقامات زندان از انتقال او به یک بیمارستان مجهز جلوگیری می کنند.( فعالان حقوق بشر در ایران 25/11/86)

۳ نظر:

ناشناس گفت...

بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام من رضا هستم
خامنه اي و پيروانش بخوانند كه سعي در خفه كردن حقيقت و عدالت علي دارند.حضرت امام محمّد تقي عليه السلام مي فرمايند:الايام تحتك لك الامر عن الاسرار الكامنته» روزگار و گذشت زمان پرده از روي كارهاي نهفته بر مي دارد.

ناشناس گفت...

بيش از يك سال است كه از يورش به منزل آيت الله بروجردي مي گذرد و با ساختن فيلم هاي دروغين و چاپ مطالب بر عليه ايشان در روزنامه ها و پخش اعلاميه در مساجد و حسينيه ها سعي در نابودي ايشان داشته ايد. چه شد ؟آيا توانستيد به اهداف شوم خود برسيد؟ از شركت مردم در انتخابات پيدا بود !!! عجب جمعيتي !!!تو نميري ترسيديم!!؟آيت الله بروجردي را بايكوت خبري كرده بوديد جمعيتي بيش از يكصد هزار نفر در آخرين جلسه با شكوه ايشان حضور داشتند.بماند چه جمعيتي از راه هاي دور از شهر هاي مختلف ايشان را ياري مي كردند. بايكوت خبري بود حاليته؟ اين همه تبليغ براي 22 بهمن چه خرج ها كه نشد ،نتيجه در خيابان آزادي ديديم كه يك مُشت جواني كه تا ديروز از ترس دختر بازي تو پارك و دركه ودربند و ... به 22 بهمن پناه آورده بودند.نمي دانم خودتان را به خريت زده ايد يا فكر كرده ايد كه مرم خرند ؟ نه آقا مردم خر نيستند اكثرا از ترس اينكه كارشان را ازشان نگيرند و بعضي ها هم براي پول به خيابان ها آمده بودند بالاخره هر كسي يك في دارد . آفرين تا حالا خوب مردم را به بهانه دين فريب داده ايد. خامنه اي تموم شد مردم ايران خواب نيستند . راستي مي گم خوب شد آيت الله بروجردي موي بيني شما شد وگرنه اين چهارتا دونه جدول هم در خيابان نمي گذاشتند آره از ترس نمي دانستيد چه كار كنيد بودجه كشور را همشو يه دفه ريختيد تو عمران . باز دم آيت الله بروجردي گرم كه يه فكري به حال اين مردم كرد وگرنه اين بيست تا ماشين آشغال جمع كن هاي مكانيزه را هم وارد خيابان نمي كرديد. راستي توسلي به درك واسل شد دم خدا جون گرم كه صادق الوعد است . مشكيني را در وقت معين و توسلي را در وقت معين و خامنه اي را در وقت معين .برادراي بسيجي ديگه چيزي به آخر راه نمونده داداش تموم شد. كبوتر ها همه رفتند!بسيجي ها همه مردند !در آخر از شوخي بگذريم نمي دانم نظر من را حذف ميكنند يا نه اما به سرعت برق و باد و با اجازه از آيت الله بروجردي پدر عزيزمان سي دي آخرين جلسه را پخش مي كنيم آره ما آيت الله بروجردي را فراموش نخواهيم كرد شما بسيجي ها هم بدانيد كه بگرد تا بگرديم خودتان خواستيد. اگر پشت گوشتان را ديديد ما را هم دستگير مي كنيد . به خداوند آسمانها و زمين قسم ياد مي كنيم در اين بين الطلوعين كه ساعت 5:55 صبح است با امام عصرمان بيعت مي كنيم و فريادلبيك الله هم لبيك را سر مي دهيم و با آيت الله بروجردي بيعت مي كنيم كه تا زنده ايم او را فراموش نخواهيم كرد. تمام/

ناشناس گفت...

درود بر شما

کانون زنان جامعه ایرانیان متحد با مطلب " فقط یک زن " به روز است.

پیشاپیش از حضور سبز شما و نظرات ارزشمندتان سپاسگزاریم [گل]