۱۳۸۶ شهریور ۳۰, جمعه

آخرین اخبار درباره ی روحانی دیکتاتور ستیز


آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی
صبح روز چهارشنبه برابر با 28 شهریورماه ، مسئولین زندان اوین تهران طی تصمیمی حساب شده ، آیت الله بروجردی را از بند عمومی 500 اوین به بند انفرادی شکنجه گاه 209 اوین منتقل کردند . با توجه به وضعیت بحرانی ِروحی و جسمی آیت الله بروجردی ، هم اکنون نگرانی ها درباره ی وضعیت ایشان به مراتب بیشتر شده است . بر طبق اطلاع واصله ، مسئولین زندان اوین تهران در اقدامی تحریک آمیز ، مدت ملاقات ایشان را از دو ساعت در هفته به 20 دقیقه کاهش داده تا در آستانه ی سالگرد یورش نیروهای امنیتی رژیم به منزل ایشان ، محدودیّت بیشتری را بر نامبرده اعمال نمایند که این عمل غیر انسانی واکنش شدید آیت الله بروجردی را در پی داشت .
بدنبال این اعتراض ، مسئولین زندان در اقدامی کاملاً غیر قانونی ، آیت الله بروجردی را به شکنجه گاه 209 اوین منتقل کرده که تا این لحظه از سرنوشت این روحانی مبارز ، خبری در دست نیست .
بیدادگاه ویژه ی روحانیت چندی قبل بدون حضور وکیل و پشت درهای بسته ، حکمی بدوی مبنی بر ده سال زندان در تبعیدگاه یزد ، ممنوعیت حضور بر مزار آیت الله العظمی سید محمد علی کاظمینی بروجردی واقع در مسجد نور میدان خراسان تهران ، مصادره کلیه ی اموال و منزل مسکونی ایشان و همچنین خلع لباس روحانیت ، برای آیت الله بروجردی صادر کرده بود . همچنین برای ده ها تن از همراهان ایشان حبس های طولانی مدت صادر شده است .
آیت الله بروجردی همواره اتهامات وارده بر علیه خود را ردّ نموده و اختلاف خود با حکومتیان را صرفاً اعتقادی قلمداد کرده است و در این باره به کرّات درخواست مناظره ای علنی و تلویزیونی با سران رژیم حاکم بر ایران و مراجع وابسته به آنها درباره ی موارد مهمی چون ولایت فقیه داشته است که به اعتقاد وی ، تز ولایت فقیه ، جعلی و ساختگی بوده و نوعی شرک محسوب می شود . صبح روز پنجشنبه سایت های مهم خبری همچون ایران پرس نیوز و مردانی نیوز به انتشار این خبر مبادرت نمودند.
در پی اعلان حمایت گسترده ی مردم ایران از آیت الله بروجردی ، امید می رود نهادهای حقوق بشر دنیا و فعالان محترم حقوق بشر داخل و خارج از کشور ، برای رهایی ایشان و نهادینه شدن اصل آزادی اعتقادی و مذهبی در ایران ، تلاشهای گسترده تری را در دستور کار خود قرار دهند .

هیچ نظری موجود نیست: