۱۳۸۶ مرداد ۸, دوشنبه

تأكيد آيت الله سيد علي سيستاني بر جدايي دين از سياست

آيت الله العظمي سيد علي سيستاني مرجع عاليقدر شيعه ، همچون ساير مراجع و روحانيت اصيل شيعي ضمن حمايت از انديشه ي جدايي دين از حكومت ، لزوم عدم مداخله روحانيت شيعي را در امور سياسي يادآور شدند .
آيت الله العظمي سيستاني در ديدار جمعي از روحانيون ايراني زائر عتبات عاليات ، صراحتا ًاز ورود طلاب ديني به جناح بنديهاي سياسي انتقاد كرده و تصريح نمود : در ايران بعضي از طلبه ها (روحانيون) در اين گروه و آن گروه داخل مي شوند كه صحيح نيست و با وظائف و شئون طلبگي سازگاري ندارد . آيت الله العظمي سيستاني در ادامه خاطر نشان كرد : برخي از طلاب مرتكب برخي اعمال مي شوند كه نمي بايست انجام دهند ، برخي هم مقيد به كسوت روحانيت نيستند . اين مرجع تقليد در بخش ديگري از بياناتشان يادآور شد : بنده 58 سال است از ايران به نجف آمده ام ، 48 سال است در خانه هفتاد متري مستأجر هستم (قابل توجه بعضي مراجع درباري متمول در ايران) و 11 سال است كه به زيارت حرم مطهر حضرت امير المؤمنين (ع) ‌نرفته ام . فقط دو سال پيش ،‌ بعد از بازگشت از معالجه لندن ، نيروهاي امنيتي مرا به حرم بردند . بدليل نبود امنيت از داخل منزل عرض ادب مي كنم . ايشان در ادامه با انتقاد از تجمل گرائي برخي از روحانيون تصريح كرد :‌طلاب و روحانيون اگر به دنبال تجملات باشند مردم به آنها اقبال نمي كنند.
***************************************************
نماینده خامنه ای تصريح كرد كه بسیج باید وارد سیاست شود
خبرگزاری حکومتی مهر: نماینده ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج با تاکید بر لزوم حساسیت بسیج نسبت به سرنوشت سیاسی کشور تصریح کرد که بسیج باید وارد سیاست شود .
حجت السلام علی محمدی نماینده ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج در سومین روز از نهمین هم اندیشی علمی پژوهشی اساتید بسیجی کشور اظهار داشت: امروز همانند زمان امیرالمومنین ما با افرادی مواجه هستیم که تمامی مشخصات مومنین را دارند جز ولایت پذیری که مقابله با اینها بسیار بسیار مشکل است.
وی ادامه داد: مهمترین مشخصه امیرالمومنین
که در حال حاضر به آن هم نیاز داریم شجاعت است ، شجاعت در عمل و شجاعت در مدیریت و برخورد با تخلفات و ما امروز باید با مخالفان ولایت با شجاعت برخورد کنیم چرا که مخالفت با ولی فقیه مخالفت با حضرت محمد (ص) و معصومین است!!!.
نماینده ولی فقیه در بسیج با بیان اینکه اختیارات ولی فقیه همان اختیارات حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) است !!! گفت: برخی می گویند مگر ولی فقیه می تواند فلان حکم را بدهد ، بله می تواند و ما باید با این گونه افراد با شجاعت برخورد کنیم .
محمدی با اشاره به اینکه در ادبیات سیاسی و اجتماعی دنیا امروز بسیج و فرهنگ بسیجی مطرح است ، تصریح کرد: بسیج یکی از پدیده های انقلاب اسلامی است و ما باید به آن بیشتر بپردازیم و فرهنگ بسیجی را بیش از پیش مورد بررسی ترویج قرار دهیم .
نماینده ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که تولید علم جهاد می خواهد گفت: این تولید علمی از وظایف بسیج اساتید است ، برخی بسیج را به نظامی گری و حزب پادگانی بودن تعبیر می کنند در حالی که بسیج مفهوم نظامی ندارد.
وی تاکید کرد: در میدان جنگ بسیج نظامی می شود ، در میدان علم بسیج علمی می شود و در میدان سیاست بسیج سیاسی می شود چرا که نمی تواند نسبت به سرنوشت سیاسی کشور بی توجه باشد، برخی مرتبا می گویند بسیج نباید وارد سیاست شود و متاسفانه برخی از بسیجی ها هم تحت تاثیر این القائات قرار گرفته اند و سکوت کرده اند در حالی که بسیجی نباید در این عرصه سکوت کند.
محمدی در پایان از اساتید بسیجی خواست تا به صورت جدی تری در حوزه علوم انسانی ، علوم سیاسی و علوم قرآنی و همچنین توجه و ترویج فرهنگ بسیجی وارد شوند.

هیچ نظری موجود نیست: