۱۳۸۶ تیر ۲۳, شنبه

آخرین اخبار بازداشت شدگان 18 تیر

خبرگزاری جبهه متحد دانشجویی: درحالیکه گفته می شود عبداله مومنی ، بهرام فیاضی وحبیب حاجی حیدری ازاعضای سازمان ادوار و مجتبی بیات عضوسابق شورای تحکیم موفق شدند با خانواده های خود تماس تلفنی برقرار نموده و ازبازداشت خود در بند209 اوین خبردادند اما هنوز ازمحل حبس 6 بازداشتی عضو شورای مرکزی تحکیم وحدت محمد هاشمی ، علی وقفی ، علی نیکو نسبتی، بهاره هدایت، مهدی عربشاهی و حنیف یزدانی هیچ اطلاعی در دست نیست و آنان هیچ تماسی با خانواده خود نداشتند. این درحالی است که به رغم وعده مقامات قضایی هنوز نشانه ای ازآزادی 8 دانشجوی بازداشتی دانشگاه پلی تکنیک در دست نیست.
همچنین منصوراسانلو رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که روزسه شنبه 19 تیر ربوده شد هنوز آزاد نشد
خانواده های دانشجویان دربند را تهدید کردند
خبرنامه امیرکبیر: در ادامه پروژه امنیتی سرکوب دانشجویان امیرکبیر که با جعل نشریات دانشجویی در این دانشگاه آغاز شده است نیروهای امنیتی در راستای پیشبرد این پروژه شوم خود چند تن از خانواده های دانشجویان دربند امیرکبیر را تهدید کردند.
پس از آشکار شدن فشار های شدید جسمی و روانی بر روی دانشجویان در بند برای اخذ اعترافات کذب از ایشان؛ نیروهای امنیتی فشار و تهدید خود را بر خانواده های این دانشجویان افزوده اند تا از اطلاع رسانی درباره وضعیت آنان جلوگیری کنند.
امروز (جمعه) خواهر عباس حکیم زاده از سوی نیروهای امنیتی به صورت تلفنی به شدت تهدید شد. گفتنی است پیش از این نیز برخی از خانواده های دانشجویان بارها از سوی نیروهای امنیتی تهدید شده بودند.
عباس حکیم زاده بیش از یک ماه است که در بازداشت به سر می برد و حتی با خانواده خود تماس تلفنی نیز نداشته است. و هیچ مرجعی پاسخگوی نگرانی خانواده وی نسبت به وضعیت حکیم زاده نیست.
لازم به ذکر است که عباس حکیم زاده چندی پیش ستون فقرات خود را عمل کرده است و وضعیت نگهداری او در زندان به نگرانی دوستان و خانواده وی افزوده است
گزارشی از وضعیت عصر روز جمعه در میدان انقلاب
گزارش دریافتی: بنا بر وعده داده شده قبلی برای تظاهرات به سهمیه بندی بنزین ساعت 6 امروز 22 تیرماه بلافاصله سر ساعت نیروهای امنیتی رژیم به تعداد زیاد برای ساکت کردن صدای مردم در میدان حاضر شدند ابتدا یک دستگاه مینی بوس پلیس به غرب میدان آمد و تعدادی از نیروهای چماق دار و نیروهای انتظامی را برای گشتزنی تخلیه نمود سپس اوتوموبیل میتسوبیشی پاژرو نیروی انتظامی به ضلع شمالی میدان به همراه شمار زیادی از ماموران سرکوبگر رژیم پارک کرد سپس در ضلع غربی و شرقی و شمال شرقی میدان هر کدام یکی دستگاه بنز به همراه تعداد زیادی از نیروهای یگان ویژهء ضد شورش برای ترساندن مردم قرار گرفت تعداد زیادی از ماموران لباس شخصی به همراه موتورهایشان قابل تشخیص بود مردم هم دائم در حال مشاهده بودند و از تجمع خودداری میکردند گرچه استقبال کمی از سوی مردم شده بود فقط تعداد بسیار کمی از مردم پیاده شاهد ماجرا بودند و نسبت به دیگران کمتر میترسیدند واقعا فضای امنیتی خطرناکی بر جامعه ایجاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست: