۱۳۹۶ آذر ۲۵, شنبه

نام حسین بروجردی، در لیست برگزیده گزارش کمیسیون آزادی ادیان وزارت خارجه امریکا بعنوان قربانیان قانون " توهین به مقدسات "


کمیسیون آزادی ادیان بین الملل ایالات متحده از 71 کشور مختلف، کانادا تا پاکستان، گزارش می دهد. در این گزارش که مربوط به سال 2017 می باشد، به قانون "توهين به مقدسات " پرداخته شده است.
کمیسیون آزادی ادیان تصریح میکند که قانون "توهین به مقدسات" که در تمامی ادیان دنیا وجود دارد، عامل ایجاد نگرانیهای جدی جهانی شده است! مطابق این قانون، هر گونه عمل و نقدی که کفر آمیز و یا توهین و اهانت به دین و مظاهر آن محسوب گردد، مجازات سنگین در پی خواهد داشت. این مجازاتها عبارتند از: " جریمه، زندان و مرگ " می باشد!
این گزارش می افزاید، که این قوانین، گروههای افراطی و متعصب مذهبی را به گونه ای تحریک میکند که خارج از صلاحیت قضایی، مجازاتهایی همچون مرگ را برای اشخاص صادر می نمایند.
در این گزارش آمده است، که هواداران این قوانین، معتقدند که این گونه قوانین تأمین کننده نظم و امنیت عمومی است، لیکن نتایح بدست آمده بر خلاف این نظریه است و اغلب منجر به بی ثباتی و خشونت در این کشورها شده است و برای افراد و ملتها عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته است.
این کمیسیون اظهار می دارد که تمامی انسانها صرف نظر از عقایدشان باید محترم و آزاد شمرده شوند و حق آزادی بیان و اعتراض دارند.
کمیسیون آزادی ادیان، این قوانین را مبهم و متناقض خواند و اعلام داشت که اینگونه قوانین مخل آزادی ادیان و حقوق بشر است و دست حکومتها را برای برخورد با منتقدین، باز نگه می دارد و عمیقاً مشکلات عدیده ای را باعث شده است.
این گزارش در پایان بعنوان نمونه چهارده نفر از قربانیان قانون " توهین به مقدسات " در کشورهای مختلف دنیا را برگزیده و خلاصه ای از پرونده و وضعیت آنها را ارائه داده است که در بین آنها نام چهره های سرشناسی همچون آقای حسین بروجردی و آقای محمد علی طاهری از ایران به چشم می خورد.
جهت مشاهده متن کامل گزارش به زبان اصلی:

هیچ نظری موجود نیست: