۱۳۹۶ آذر ۲۶, یکشنبه

کنفرانس حقوق بشری در پارلمان کانادا و تجلیل از آقای حسین بروجردی بعنوان نلسون ماندلای ایران

کنفرانس حمایت از زندانیان عقیدتی – سیاسی از سوی مرکز حقوق بشری RWCHR در پارلمان کانادا برگزار گردید.
در این نشست که به بهانه شصت و نهمین سالگرد اعلامیه حقوق بشر و چهارمین سالگرد نلسون ماندلا بود، تعدادی از خانواده های زندانیان عقیدتی – سیاسی مطرح کشورهای مختلف همچون چین و عربستان و ... حضور داشتند.
در این گردهمایی که با حضور نمایندگان پارلمان کانادا انجام شد، خانواده های زندانیان به توضیح علل بازداشت عزیزانشان و نقش دولت کانادا در حمایت از زندانیان پرداخته شد.
در این ابتکار که مصادف با روز حقوق بشر بود، نشست و دیدارهایی با نمایندگان نهادهای مدنی، وزرا و نمایندگان مجلس کانادا انجام گرفت و هر یک از نمایندگان احزاب اصلی سیاسی با صدور بیانیه ای حمایت خود را از تمامی زندانیان عقیدتی – سیاسی اعلام داشتند و خواستار آزادی بی قید و شرط آنان گردیدند.
در این روز از نلسون ماندلا رهبر آزادیخواه آفریقای جنوبی تجلیل شد و تاکید گردید که از ایشان بعنوان یک الگو و مدل آزادیخواهی و مبارزه مدنی  باید الهام گرفت.
در این کنفرانس همچنین از آقای حسین بروجردی که از سال 2014 بعنوان ماندلای ایران نامیده شده است، (ویدیو) بار دیگر تجلیل شد و یادآور گردید که وی در سخت  ترین شرایط و تحت شکنجه های طاقت فرسا 11 سال زندانی را سپری نمود و هرگز از آرمانهای خود دست برنداشت و حمایت شجاعانه ای در راستای حمایت از آزادی های مذهبی، اعتقادی و حقوق اقلیتها داشته است.
در این میان پروفسور اروین کاتلر نماینده سابق پارلمان کانادا و بنیانگذار مرکز حقوق بشر RWCHR یادآور نمودند که مبارزه و تلاش های آقای بروجردی منجر به شکنجه، تجاوزات بی رحمانه و غیر انسانی و باورنکردنی برعلیه وی گردید.
در پایان این نشست، از تمامی زندانیان عقیدتی – سیاسی بعنوان " قربانیان بی گناه " یاد شد که تنها جرم آنان مطالبه حقوق خود که اعم از آزادی بیان و اندیشه و اعتقاد است.
جهت مشاهده فیلم مربوط به این نشست، لطفا کلیک نمایید.


هیچ نظری موجود نیست: