۱۳۹۶ مهر ۱۲, چهارشنبه

گزارش تکمیلی مربوط به دستگیری شرکت کنندگان مراسم عصر عاشورا

امروز11 مهر 1396، از ساعات اولیه روز، تجمع بستگان بازداشت شدگان روز عاشورا، روبروی پلیس امنیت ادامه یافت و جمعیت معترض، برای آزادی بدون قید و شرط  عزیزانشان پافشاری کردند. امروز پلیس امنیت آدرسهای مختلفی را به خانواده های نگران داده بودند، و سعی داشتند که جمعیت را با این ترفند پراکنده سازند. علاوه بر این، وجود  تعداد زیادی از نیروهای اطلاعاتی با لباسهای شخصی ما بین معترضین کاملا مشهود بود که به شدت مراقبت می کردند که کسی عکاسی و فیلمبرداری نکند.اعتراضات تا بعد از ظهر ادامه یافت که البته خوشبختانه، به آزادی زندانیان انجامید.
آدرس تجمعات امروز به این ترتیب بود: شهر ری خیابان اوینی خیابان فدایی روبروی مدرسه قلنبری پلیس تامین امنیت  آدرس دوم : پلیس امنیت شهر ری بالای میدان شهرری.
حوالی ظهر، خانم زینب ابولفتحی که در اثر فشارهای روحی بازجویی های طاقت فرسا، چندین بار در بازداشتگاه پلیس امنیت بیهوش شده و حال وخیمی داشت، آزاد شد.  قابل ذکر است که  خانم ابوالفتحی  به محض خارج شدن از بازداشتگاه، در اولین قدم هایش بعد از آزادی در مقابل جمعیت معترض در پیاده روی روبروی پلیس امنیت،  به علت حمله قلبی از هوش رفت. نامبرده در تیرماه و مهرماه سال 85 در یورش وحشیانه عوامل حکومتی  به منزل آقای بروجردی دوبار دستگیر شد و در سلول های انفرادی  209 اوین به سر برد.
همچنین امروز بعد از ظهر، بقیه دستگیر شدگانی که زخمی بودند به تدریج، آزاد شدند. اسامی آزاد شدگان بعد از ظهر: محبوبه زبیری، فاطمه ثامنی، راحله شریفی، نرگس غفارزاده، زهراعبدالله وند، حسین میرزایی، نادر خدادای، سینا خدادادی، رضا زبیری، احسان جوادی، مرجان شعبانی می باشند.
لازم به ذکر است که خانم مرجان شعبانی که باردار بودند به دلیل ضرب و شتم و فشار روحی ناشی از بازجویی، دچار خونریزی گشته و احتمالا دچار سقط جنین شده اند. وضعیت اقایان حسین میرزایی و احسان جوادی هم مساعد نیست
نهایتا تا  نیمه شب، مابقی افراد با  گذاردن تعهدات بصورت موقت آزاد شدند و البته پرونده آنان همچنان باز خواهد ماند و موظفند به محض احضار خود را معرفی کنند.
از کسانی که آزاد شده اند تعهد گرفته اند:
 1. به هیج عنوان با آقای بروجردی تماس نگیرند.
2-  اگر جلسه مشابهی در آینده دعوت شدند یا احیانا مراسم سوگواری و یا عروسی برگزار شد که آقای بروجردی، در آن حضور داشته باشند، شرکت نکنند.
 3. در صورت احضارشدن از سوی پلیس امنیت ری، خود را سر موقع  معرفی کنند.
 4 - به هیچ عنوان حق شکایت از پلیس امنیت ری و نیروهای بسیج پایگاه شهر ری ندارند
5- از افراد تعهد گرفته شده است که به هیچ عنوان با رسانه ها مصاحبه نکنند و عکس و خبر به شبکه های تلویزیونی و سایتهای خبری یا حقوق بشری ارسال نکنند
اظهارات آزاد شدگان، حکایت از سطح وسیعی از توحش و خشونت و خشم عوامل اطلاعاتی از جریان آقای بروجردی دارد. شاهدان عینی واقعه عصر عاشورا می گویند به شدت مورد ضرب و شتم و توهین و فحاشی قرار گرفته اند و تهمت های ناروا به ایشان وارد شده است تا روحیه آنان را تخریب کنند. همچنین گفتنی است  در زمان انتقال باز داشت شدگان به کلانتری ، لباس شخصی ها ی طرفدار الله کرم(بسیجی معروف و تندروی پایگاه شهر ری)  در بیرون تجمع کرده بودند و با شعار "وهابی" "بهایی" به جان بازداشت شدگان افتاده مجددا آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. پس از آن  خانمها  را به کلانتری وزرا و آقایان  را به کلانتریهای اطراف ازجمله 161و 172و 131 منتقل نمودند. در طول بازداشت امکانات اولیه بهداشتی و غذا در اختیار آنها قرار ندادند و وسیله گرم کننده مانند پتو هم  نداشتند و تا صبح از سرما رنج بردند.
 حمله به مراسم سوگواری در عصر عاشورا در اصل یک برنامه از پیش طراحی شده بود، از سوی عوامل حکومتی، با هدف ایجاد فضای رعب و وحشت برای این که آقای بروجردی را وادار کنند که داوطلبانه فعالیت دینی خویش را تعطیل کند. یا دوستداران و شاگردان وی را پراکنده سازند. یک ماه قبل آقای بروجردی از سوی مقامات دادگاه ویژه تهدید شده بود که در صورتی که مردم با تو در یک جا جمع شوند یا گروه فشار به شما حمله خواهد کرد یا داعش بمب گذاری می کند ولی این بار حمله کننده نه داعش و نه تنها گروه فشار بلکه نیروهای ناجا و سپاه و پلیس امنیت که زیر مجموعه اطلاعات است بود. این دقیقا نشان دهنده میزان وحشت حکومت از جمعیتی است که ایشان، سالها پیش بدون تبلیغات در استادیوم های بزرگ ورزشی فراهم می آورد و امروز هم علی رغم  چنین جو امنیتی وحشتناکی، در یک سالن دور افتاده و بصورت پنهانی، این  جمعیت علاقمند  را به بهانه ای به دور ایشان گرد می آورد.
پرواضح است که  یورش به این جلسه سوگواری در عصر عاشورا، سلب حقوق شهروندی است، هم از آقای بروجردی که به عنوان یک معلم معنوی، و یک تنورسین دینی، چهل سال در بحث، تحقیق و پژوهش اشتغال داشته است  و هم از هواداران و جمع علاقمند به ایشان، که بعنوان  معلم یا دوست، مشاور یا طبیب معنوی خود قصد نزدیک شدن به ایشان را دارند ولی به این شکل منع شده اند. گروه نمایندگان معلم معنوی، حسین بروجردی، این گونه اقدامات غیرقانونی و خلاف اصول انسانی را به شدت محکوم می کنند.

11 مهر 1396


هیچ نظری موجود نیست: