۱۳۹۵ بهمن ۱۳, چهارشنبه

گزارش یک ماهه وضعیت و شرایط معلم کبیر، سید حسین کاظمینی بروجردی

معاینات پزشکی

آقای سید حسین کاظمینی بروجردی به علت بیماریهای متعددی که در 11 سال زمان حبس مبتلا شده اند تحت درمان می باشند. آنقدر وخامت اوضاع جسمی کاظمینی بروجردی، وسیع و گسترده است که تنها در این مدت، اشتغال به تشخیص و ردیابی امراض موجود در جسم داشته و هنوز وارد مراحل درمان و معالجات مربوطه نشده، در این زمان، آزمایشات مختلف خون و ادرار، ام آر آی، سی تی اسکن ، تستهای دندان پزشکی، نوار قلب و عضله ، عکس کمر، تستهای تنفسی و ریه و اکسیژنی، اقدامات تشخیصی چشم پزشکی، انجام گرفته که نشان دهنده نوع برخورد حاکمیت با یک زندانی سیاسی اعتقادی در طول یازده سال است.
ایشان از درد کمر و درد شدید پاها و بی حسی و سوزن سوزن شدن دست و پا  و ناتوانی در راه رفتن و انجام فعالیتهای روزمره  و کج شدن پا و ادم شدید در ناحیه پاها شکایت دارند. آزمایشات انجام شده  به منظور درمان شامل ام آر آی ستون فقرات وگرفتن نوار عصب از اندامها  و سایر آزمایشات می باشد . به گفته یک جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، در عکس رادیوگرافی که از ستون فقرات ناحیه گردن و سینه و کمر گرفته شده به وضوح آرتروز شدید مشهود است و در نوار عصب گرفته شده از اندامها بیماری پلی رادیکولوپاتی  مشخص  می باشد. به گفته این پزشک  در اثر فشار به ستون فقرات در اثر شکنجه ها و ضربات وارده  وهمچنین کار اجباری  زیاد و استفاده نامناسب از ستون فقرات مشکل هرنی و تنگی کانال نخاعی ایجاد شده است. هرنی دیسک کمرو تنگی کانال نخاعی در ام ار آی ستون فقرات مشهود است، کانال نخاعی تنگ است و در اثر این تنگی بر روی عصبهای پای ایشان مثل عصب سیاتیک فشار وارد می کند و ایجاد درد می کند. که با توجه به جواب ام ار آی و نوار عصب اندامها  وبالا بودن درجه تنگی کانال و هرنی دیسک کمری و گردنی درمان جراحی نیاز می باشد. بنا به اظهارات این پزشک کج راه رفتن و ناتوانی در راه رفتن و بی حسی و گزگز اندامها  نیز مربوط به مشکلات کانال نخاعی می باشد اما ورم پاها مشکلات جدی قلب و عروق یا کلیه را مطرح می کند که حتما باید از نظر قلب و عروق و همچنین کلیه بررسی کامل و فوق تخصصی انجام شود

گزارش وضعیت امنیتی
منزل اقای کاظمینی بروجردی بطور شبانه روزی تحت نظر و مانیتورینگ است ، حداقل دو نفر مامور این خانه را تحت نظر دارند. آنتن موبایلها برای این خانه مسدود است و خطوط تلفن و اینترنت هم اغلب قطع می گردد.
اغلب از سوی دادگاه ویژه، مامورینی برای بازبینی وضعیت و تهدید ایشان و خانواده به منزل ایشان مراجعه می کنند، و هر روز از سوی مقامات دادگاه با تلفن منزل تماس گرفته شده و هشدار می دهند که مراقبت می شوید و از منزل و شهر خارج نشوید
تحت این شرایط وضعیت و با وجود وضعیت جسمی و روحی بسیار بد ، بیم آن می رود که ایشان مورد سو قصد هم قرار بگیرد بویژه با اتفاقاتی که در این روزها در حال رخ دادن است . آقای کاظمینی بروجردی که در طول سه دهه، بارها زندانهای مختلف توحید و اوین و نظامی یزد و.... را تحمل کرده است هنوز هم در این شرایط ناگوار به سر می برد در حالی که حق و حقوق انسانی و مدنی او با کمال خونسردی ضایع شده است رژیم خود را ولی و صاحب اختیار مردم می داند و در مقابل این جنایات و خشونت ها پاسخگو نیست.
با این وجود اغلب کسانی که در آن سوی مرز، سنگ حقوق بشر را به سینه می زنند و از آن نان می خورند و نمی دانند بازداشتگاه مخوف توحید کجاست و اوین را هم ندیده اند و بند امنیت وزارت اطلاعات را هم مشاهده نکرده اند، هیچگونه حمایت واقعی از او و خانواده اش ننموده اند.


هیچ نظری موجود نیست: