۱۳۹۵ دی ۲۰, دوشنبه

فرصت بزرگی برای ترامپ در ایران

7 ژانویه 2017
آیت الله عظما حسین بروجردی به صورت کوتاه مدت در خارج از زندان به سر می برد که به مدت یک دهه در شرایطی ناگوار در آن حبس شده بود. او یکی از مخالفینی است که محبوب مردم ایران می باشد و رژیم جنایتکار خامنه ای جرات ندارد او را بکشد و یا امکان قتل او را بیازماید. ولی آنها در عوض او را شکنجه می کنند و امید دارند که او به "دلایل طبیعی" بمیرد.
هنگامی که نیروهای امنیتی رژیم برای بازداشت او اقدام کردند، هزاران تن از طرفداران وی دست به اعتراض زدند و چندین مایل از بزرگراه ها را بند آوردند. هنوز پس از ده سال، خامنه ای، روحانی و همکارانشان از آن مردم در هراس هستند.
او به قید وثیقه در بیرون زندان است، ولی فکر نکنید که رژیم رحم نشان می دهد! آنها معمولا زندانی ها را برای یک مدت چند هفته ای آزاد می کنند- به طوری که هر کسی می تواند شرایط ناگوار زندانی را بیند- و سپس آنها را دوباره به زندان می کشانند.
من چندین بار در مورد ایشان نوشته ام و از وکلای حقوق بشر و رهبران سیاسی و مذهبی خواسته ام که برای آزادی او تلاش کنند.
آیت الله بروجردی به دو دلیل تهدیدی برای رژیم است: او از رواداری و تحمل بین تمام عقاید دینی (و غیر دینی) دفاع می کند و با تکیه بر سنت های مذهب شیعه، با دخالت روحانیون در سیاست مخالفت می نماید. ایشان چندین سال قبل گفته بود: "رژیم سرسختانه معتقد است که مردم یا باید با اسلام سیاسی باشند و یا زندانی، تبعید و اعدام خواهند شد.این رفتار آنها فرقی با اسامه بن لادن و یا ملا عمر ندارد."
او به کرات دکترین بنیادگرایانه حکومت مکتبی ایران را نکوهش کرده و به طور چشمگیری از موضوعات بسیار هنجارشکن در جهان اسلام همچون یهودستیزی سخن گفته است. ایشان در سال 2010، پیام تبریکی به مناسبت عید حنوکا به یهودیان جهان فرستاد و گفت "هر گونه عقیده ای که ما را به منشا هستی (خدا) نزدیک سازد، حقیقت دارد. این نیرو و گرایش، انسانیت را به سوی روشنایی و روشنفکری هدایت خواهد کرد. ما در این روز بزرگ، اتحاد بین باورمندان به نور خدا را جشن می گیریم."
اوباما خطاب به جهان: من شکست خوردم، ولی این اشتباه دیگران است!
این پاسخ او ارزشی نداشت. اکنون که او از راس قدرت می رود، ما فرصت بزرگی به دست می آوریم تا به همنوعان ایرانی خود یاری رسانده و پیام کوبنده ای به دنیای اسلامی بدهیم و دوباره از ارزش های ملی خود دفاع کنیم.
دونالد ترامپ باید آیت الله بروجردی را به مراسم سوگند و افتتاح دولت خود دعوت نماید. این اقدام چشمگیر، چندین پیام مهم در پی خواهد داشت:
نشان دهنده حمایت ما از مخالفین شجاع و شرافتمند در ایران خواهد بود
اثبات می کند که خوشبختانه دوران هولناک حمایت آمریکا از حاکمان ستمگر تهران که توسعه طلب، تروریست پرور و عاملین کشتار جمعی هستند، به سر آمده است.
نشان می دهد که مسلمانان آزادیخواهی وجود دارند که ما معتقد هستیم آنها سزاوار و شایسته همبستگی با غرب هستند. جنگ ما با اسلام تندرو است و ما قصد داریم که پیروز شویم.

آقای بروجردی مطمئنا تنها مسلمان مخالفی نیست که ما باید به او کمک کنیم، ولی او راهکار فوق العاده ای برای شروع است.

هیچ نظری موجود نیست: