۱۳۹۵ آبان ۳, دوشنبه

گزارشی از کمپین "برای آزادی کاظمینی بروجردی"

 آقای سید حسین کاظمینی بروجردی تئوریسین و محقق دینی است که به دلیل اعتقاد و حمایت از نظریه جدایی دین از حکومت و ارائه نظریات متفاوت با ملایان حکومتی، ده سال است بی وقفه در زندان بوده و از حق مرخصی، داشتن وکیل مستقل و استفاده از دارو و امکانات پزشکی محروم می باشد.

امسال با نزديك شدن به روز هشتم اکتبر، سالروز دستگیری آقای کاظمینی بروجردی، مانند سال های گذشته  کارزاری در راستای حمایت از ایشان و همچنین تلاش برای آزادی این زندانی عقیدتی برگزار شد. ادامه حبس این رهبر دینی آزاد اندیش، در حالی است که حتی بر اساس احکام ناعادلانه دستگاه قضایی خود رژیم، دوران حبس او در ابتدای سال جاری به پایان رسیده و ایشان همچنان برخلاف قانون و بدون هیچ پرونده ای در زندان نگه داشته شده است. همزمان با انتشار فراخوان این کمپین نهادها و انسانهای مدافع حقوق انسانی، با اعلام همراهی با این کمپین هم صدا به ادامه حبس غیرقانونی اعتراض کردند. 
در همین راستا، اکسیون هایی از تاریخ 21 سپتامبر (روز جهانی صلح) تا هشتم اکتبر (سالروز بازداشت ایشان) در شهرهای مختلف جهان برگزار گردید تا توجه و حمایت مردم ایران و سایر کشورها به شرایط و وضعیت زندانیان ایران به وِیژه آقای کاظمینی بروجردی و لزوم آزادی آنها جلب شود. این اکسیونها در شهرهای لندن (انگلیس) - لاهه (هلند)- برلین (آلمان)- ژنو (سوییس)- اسلو (نروژ)- تورنتو (کانادا)- نیویورک (امریکا) برگزار شد. تعدادی از افراد با ارسال عکس یا پیام حمایت خود را از این کمپین اعلام داشتند در بین این افراد چهره های سرشناس عرصه هنر و ادب و همچنین افراد مدافع حقوق بشر و فعالان مدنی و همچنین برخی چهره های سیاسی وجود داشتند.
برگزاری مسابقه نقاشی و خاطره نویسی حواشی این کمپین بود که آثار آن در پارک یونیون اسکوار نیویورک به نمایش گذاشته شد
 همزمان با برگزاری این کمپین سی و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در حال برگزاری بود و خانم مریم موذن زاده یکی از نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی ضمن شرکت در این اجلاس، پرونده آقای بروجردی را در صحن عمومی این اجلاس مطرح کرده و آن را مثال آشکارنقض حقوق بشر، بخصوص آزادی عقیده، در ایران دانست، همچنین در اجلاس جانبی که از سوی نهاد "حقوق همه بشر برای همه در ایران" سودویند برگزار شده بود به موارد نقض حقوق اساسی این زندانی پرداخته شد که در مقایسه با حداقل استانداردهایی که حق یک زندانی  می باشد و در قواعد ماندلا تصریح شده است، چگونگی وضعیت بسیار ناگوار آقای بروجردی در زندان تشریح شد.
نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی برخورد و رفتار ناعادلانه سیستم قضایی کشور با این استاد گرانقدر ومسئله حبس غیرقانونی ایشان را مصرانه پی گیری می کنند و از همه سازمانها و افراد مدافع حقوق بشر تقاضا دارند در این زمینه هر چه در توان دارند به کار گیرند و ما را در این زمنیه یاری کنند.
در خاتمه این نکته را خاطرنشان می کنیم که پایان تاریخ اعلام شده کمپین ، پایان تلاشهای ما برای احقاق حقوق این دین پژوه آزاد اندیش 
نمی باشد و ما تا آزادی بدون قید و شرط ایشان دست از تلاش برنخواهیم داشت.
هیات نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی
 اکتبر 2016






















هیچ نظری موجود نیست: