۱۳۹۵ فروردین ۲۶, پنجشنبه

پرونده جدید برای آیت الله بروجردی در آستانه یازدهمین سال حبس بدون مرخصی

خبرگزاری هرانا – آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی و بیمار زندان اوین در آستانه یازدهمین سال حبس بدون رسیدگی پزشکی و حتی یک روز مرخصی در بند ویژه روحانیت زندان اوین نگهداری میشود و گفته می شود پرونده جدیدی برایش باز شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آیت الله بروجردی که از سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شده بود، با بیماری های مختلف و بدون رسیدگی پزشکی در بند ۳۲۵-الف، ویژه روحانیت در زندان اوین نگهداری می شود.
یکی از نزدیکان آیت الله بروجردی در گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن اعلام این خبر گفت: “اخیرا ایشان به دادگاه فراخوانده شده و به او گفته اند پرونده جدیدی تحت عوان ارتداد برایش باز شده که ایشان پاسخ می دهند من این‌ها را قبول ندارم و حاضر نشده در هیچ دادگاهی شرکت کند. تمامی این‌ها همه شفاهی بوده و مانند سابق که هیچ حکم کتبی دریافت نکرده اند.”
وی همچنین در مورد وضعیت بیماری های آقای بروجردی افزود: “از جمله مشکلات جسمی ایشان ناراحتی قلبی و در پی آن آب آوردن ریه و مشکلات تنفس، سنگ کلیه و درد کلیه دارند و به ایشان دارو نمی دهند، لرزش دست دارد که نمی دانیم علت آن چیست و حالتی شبیه بیماری پارکینسون است. پاهایش تورم دارد و بسیار درد می کند تا حدی که در مواردی توانایی راه رفتن را از وی گرفته است و ایشان می گوید به حدی درد می کند که انگار چاقو در پایم فرو رفته است. ایشان همچنین در اثر مصرف غذای زندان دچار مشکلات مزاجی و گوارشی شده است. این حالت طوری است که آقای بروجردی خودشان گفته اند گویا در غذای من چیزی می ریزند.”
این منبع مرتبط با آقای بروجردی در مورد رسیدگی پزشکی به بیماری های ایشان و روند درمانی اش خاطرنشان کرد: ” تنها یک بار در یزد معاینه شده است. بعد از اینکه بارها حال وی بد شده و به بهداری زندان منتقل شده، پزشک بهداری اذعان داشته بایستی برای درمان به بیرون منتقل شود، اما مسئولین زندان گفته اند پرونده پزشکی از شما نداریم که بتوانیم شما را به بیمارستان بیرون از زندان اعزام کنیم.”
این منبع مطلع همچنین در مورد حضور وکیل در پروسه حقوقی آقای بروجردی گفت: “آیت الله بروجردی هرگز وکیلی نداشته است، اوایل به خانواده ایشان گفتند مبلغ سنگینی بابت وکیل بایستی بپردازید، در صورتی که وکیل تسخیری رایگان است و چنین درخواستی غیرقانونی بوده است. آقای بروجردی وکیل انتخابی خودشان را می خواستند که مورد قبول قرار نگرفت. خانم پور فاضل به عنوان وکیل علیرغم چند بار مراجعه هم در یزد و هم در تهران به عنوان وکیل قبول نشده و دسترسی به پرونده هم پیدا نکرده است.”
وی همچنین افزود: “اخیرا برای ایشان یک هم سلولی آورده اند که دچار بیماری واگیردار سل است. این درحالی است که بخش ویژه روحانیت زندان بسیار خلوت است و چنین اقدامی اصولا لزومی ندارد که این شخص با بیماری واگیر دار با آقای بروجردی در یک اتاق نگهداری شوند. تاکنون نیز با شکایت و درخواست ایشان از مسئولین زندان مبنی بر جدا شدن از این فرد بیمار، اقدامی صورت نگرفته است.”
این منبع نزدیک به آیت الله بروجردی در پایان گفت: “ما نگران سلامت ایشان هستیم. با این توصیفات، عدم رسیدگی درمانی، هم سلولی با بیماری واگیر دار به گونه ای است که انگار حکومت قصد جان ایشان را کرده است. ما خواستار آن هستیم که مسئولین ثابت کنند حال ایشان خوب است و یا اجازه مرخصی و درمان بدهند. در آخرین ملاقاتی که خانواده با ایشان داشته اند، با کمک چهار نفر، ایشان به ملاقات آمده اند و توانایی راه رفتن نداشته اند.”
آیت الله کاظمینی بروجردی که در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ دستگیر و زندانی شده بود آخرین بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد.
وی به مدت یکسال در زندان یزد نگهداری و سپس به زندان اوین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست: