۱۳۹۵ فروردین ۹, دوشنبه

شرایط بحرانی آقاي كاظمینی بروجردی و پایان دوره محکومیت 11 ساله

 آقای سید حسین کاظمینی بروجردی تئوریسین دینی  57 ساله، از تاریخ  16 مهر 1385  تا کنون  به دليل پايداري بر اعتقادات صلح طلبانه و جدایی دین از حکومت، تحت شدیدترین شکنجه های جسمي و روحي در بندهاي انفرادي و عمومي  زندانهای ایران، دوران محکومیت خود را می گذراند . این زندانی عقیدتی به دلیل  شکنجه های طاقت فرسا  به انواع بيماریهاي حاد و مزمن مبتلا گردیده و صدمات جسماني جبران ناپذيري بر اعضا و جوارحشان وارد شده است. از جمله می توان به بیماریهای قلبی و کلیوی؛ تنفسی، ازدست دادن بیش از 90 درصد از بینایی یکی از چشمها، کاهش وزن بسیار، عدم تعادل هنگام راه رفتن و همچنین  طبق آخرین گزارشات رسیده؛ چربی خون و کج شدن و تورم پاهایشان  که باعث سخت شدن راه رفتن وی شده است.  این در حالی است که آقای بروجردی، یک  دهه است که  از هرگونه درمان مناسب و دارو محروم بوده و حتی یک دقیقه هم مرخصی نداشته است. در حال حاضر ایشان بدلیل محرومیت از حق درمان، برای تسکین دردهایش تنها از مسکن استفاده می کند که تاثیری بر تسکین دردهای بسیار وی ندارد.
 مهترین موارد  نقض حقوق بشر در خصوص پرونده ایشان  به شرح زیر می باشد :

  •  تشکیل پرونده جدید  و ابلاغ حکم ارتداد  در دادگاه ویژه روحانیت در تاریخ 23 فروردین 94   توسط محمد موحدی دادستان ویژه روحانیت، به طور شفاهی به اتهام "بدعت و تفاسیر دینی مخالف با نظرات رهبری" برای اقای کاظمینی بروجردی به دلیل تدریس و تدوین کتاب دایره المعارف توحیدی  (در حالی که حکم ارتداد که برای ایشان صادر شده بی معنا می باشدو ) وهمچنین درخواست این زندانی برای مناظره زنده درحضور ناظران بین المللی که همچنین سبب نگهداری ایشان در قرنطینه اعدامی ها به مدت 44 روز از اول اکتبر 2014 (  ۹ مهر‌ماه )  با دست و پای بسته با غل و زنجیر  و محرومیت از تماس تلفن به مدت 7 ماه.
  • آقای بروجردی در این ده سال حبس، مدت 440 روز را در انفرادی به سر برده است. این در حالی است که بر اساس دستور اقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، هر روز بازداشت در سلول انفرادی، باید حداقل به اندازه ده روز بازداشت محسوب گردد.
  •  احکام صادر شده در خصوص پرونده ایشان از آغاز تا کنون بصورت شفاهی بوده و هیچ گونه حکم کتبی به ایشان رسما  ابلاغ نشده است.
  • عدم برخورداری از حق داشتن وکیل مستقل چه در پرونده قبل و چه در این پرونده جدید ایشان که بتواند آن را مطالعه کند   و سپس در مقام دفاع از ایشان پاسخ دهد.
  • علیرغم اینکه در ماه فوریه 2014، پزشکان زندان، تاکید کردند که آقای بروجردی باید در بیمارستانی بیرون از زندان بستری شود، مقامات رژیم همواره در راستای ممانعت از درمان این زندانی، از رسیدگی پزشکی و بستری ساختن وی در یک بیمارستان مناسب در خارج از زندان خودداری می کنند و تاکنون درمان پزشکی لازم برای آقای کاظمینی بروجردی فراهم نشده است. 
  •  مسئولین زندان و دادگاه ویژه روحانیت حدود ده سال است که این زندانی عقیدتی را عمدا از حق برخورداری از دارو و درمان مناسب محروم کرده اند وحتی یک ساعت مرخصی درمانی به وی تعلق نگرفته است، تا ایشان را مجبور به نوشتن توبه نامه بنمایند.  این در حالی است که حق انسانی هر زندانی است که نه تنها مرخصی معمولی، بلکه حداقل جهت درمان، مرخصی درمانی شامل حال وی شود.
  درخواست ما، هیئت وکلا و نمایندگان ایشان از کمیساریای عالی حقوق بشرسازمان ملل درامورایران و سایر مراجع بین‌المللی آن است که برای آزادی و نجات جان این رهبر به زنجیر کشیده شده توسط اسلام سیاسی، که دوران محکومیت 11ساله اش در انتهای سال 1394  اتمام  رسیده است، اقدام عاجل به عمل آورید و اجازه خفقان وغربت تحمیلی از ناحیه رژیم دیکتاتوری را ندهید. بدیهی است که هر گونه غفلت از موقعیت او به عنوان یک رهبر دینی سکولار در خاورمیانه که حمایت از او و اتشار اندیشه های صلح آمیزش میتواند به گسترش سکولاریسم و ممانعت از عملکرد خشونت آمیز گروههای تندروی اسلامی کمک کند، ستم به تاریخ و انسانیت خواهد بود و تقویم خاورمیانه را رنگ سیاه خواهد داد.

نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی

هیچ نظری موجود نیست: