۱۳۹۳ دی ۲۵, پنجشنبه

نظر دو آیت‌الله شیعه درباره ترور روزنامه‌نگاران فرانسوی: یکی در قدرت و دیگری در زندان

کیهان آنلاین- ۲۵ دی ۹۳ – آیت‌الله مکارم شیرازی از یاران رژیم ولایت فقیه است. مانند مسئولان جمهوری اسلامی به طور کلی از طرف اسلام «ترور را در قبال همه افراد محکوم می‌کند» اما در عین حال در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم مانند خیلی‌ها از جمله، اتفاقا سیاستمداران اروپایی، این ترجیع‌بند را تکرار می‌کند که «داعش از اسلام نیست» و می‌گوید: «اهانت به نبی اکرم به معنای اعلام جنگ با تمام مسلمانان است» و با این حرف خود و اسلام‌اش را در کنار همان «داعش» قرار می‌دهد. وی که پیشینه تروریستی و حال مبتنی بر سرکوب مداوم خود جمهوری اسلامی را نادیده می‌گیرد مدعی می‌شود: «تروریست‌ها را باید ریشه‌کن کرد. »
از آن سو، آیت‌الله کاظمینی بروجردی، یک روحانی شیعه دیگر، از زندان، قتل آزادی‌خواهان را در فرانسه محکوم می‌کند.

او نیز به جرم اینکه معتقد است «جمهوری اسلامی از اسلام نیست» سال‌هاست تحت پیگرد قرار دارد و در زندان به سر می‌برد. اسلام آیت‌الله بروجردی مخالف دخالت دین در حکومت است و از همین رو از زاویه دیگری به ترور و تروریسم اسلامی می‌نگرد. او داعش را نیز مانند جمهوری اسلامی از اسلام نمی‌داند و در اطلاعیه‌ای که «علیه اسلام سیاسی» از سوی منتشر شده می‌نویسد: «من، مذهبی که قانون لااکراه فی الدین را زیر پا بگذارد از هر جنایتکاری خطرناک تر می دانم، دینی که ملت را در خفقان و سرکوب، نگه می دارد، باب بزرگ بدبینی را به حق تعالی، باز می کند، دیانتی که ممزوج با سیاست شد، معجون کشنده ای است که برای جهانیان جز خشونت و خطر به بار نخواهد آورد. تاریخ بشریت، مبین خشونت های شریعتمدارانی است که آفریدگار را در جایگاه اتهام قرار دادند و مطامع مادی و نفسانی خویش را آباد نمودند. » 
آیت‌الله بروجردی می‌افزاید: «من به عنوان یک کارشناس دینی که همواره از حریم توحید دفاع کرده است ، از همه باورمندان ادیان می خواهم: اجازه ندهید که سودجویان و متعصبین مذهبی با ابزارهای خشونت دینی پروردگار مهربان را متهم کنند و نام بلندش را لکه دار نمایند از رهبران ادیان تقاضا می کنم که در مقابل خشونت های مذهبی ساکت ننشینید. » 
 و در پایان «انزجار و برائت خود را از چنین حرکتهای جنایت آمیز علیه آزادی خواهان اعلام می دارم. »
ارگان انصار حزب الله از ترور روزنامه نگاران فرانسوی استقبال کرد
در حالی که در مخالفت آیت الله ناصر مکارم شیرازی را با «داعش» نباید ریشه های قدرت طلبی شیعه و سنّی را نادیده گرفت، یک «اسلام» دیگر، که خود را «اسلام ناب محمدی» می پندارد، یعنی  اسلام حزب‌الله، در «یالثارات‌الحسین» که ارگان رسمی انصار حزب‌الله است از ترور فجیع ارگان انصار حزب الله از ترور روزنامه نگاران فرانسوی استقبال کرد.
روزنامه‌نگاران فرانسوی استقبال کرده و نوشته است قتل «سب»‌کنندگان پیامبر اسلام پدیده‌ای «مبارک» است. سایت «دیگربان» در همین باره می‌نویسد، این هفته‌نامه که بودجه آن از سوی دفتر علی خامنه‌ای تامین می‌شود و ساختمانی چهار طبقه از سوی این دفتر در اختیارش قرار دارد به طور رسمی از ترور‌های هفته گذشته در پاریس استقبال کرده است.

به نوشته «دیگربان» پیش از این نشریه نیز برخی رسانه‌های محافظه‌کاران تندرو نشریه «شارلی ابدو» را «هتاک» دانسته و از حمله مسلحانه به دفتر این نشریه به طور تلویحی حمایت کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: