۱۳۹۳ مرداد ۱۳, دوشنبه

ابراز نگرانی رییس کمیسیون آزادی مذاهب نسبت به وضعیت کاظمینی بروجردی

رابرت جورج، رییس کمیسیون آمریکایی آزادی بین المللی مذاهب، نسبت به وضعیت دشوار آقای کاظمینی بروجردی ابراز نگرانی کرد.
بیش از یک سال از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران می گذرد. و با وجود وعده های انتخاباتی او، وضعیت حقوق بشر در ایران بهتر نشده است.
صدها زندانی سیاسی همچنان در بازداشت هستند، اعدام ها در پی محاکمات مشکوک ادامه دارد، اینترنت هنوز سانسور می شود، و اقلیت های مذهبی و قومی هدف آزار قرار دارند.

رابرت جورج، رییس کمیسیون آمریکایی آزادی بین المللی مذهب، طی توضیحاتی در کنگره گفت : سوابق حقوق بشری و آزادی مذهبی رژیم ایران باید در کانون هر ارزیابی از ایران در نظر گرفته شود، تصویر تیره ای است:

وضعیت پیشتر وخیم آزادی مذهبی در ایران در دوره روحانی بدتر شده است؛ بویژه برای بهاییان، مسیحیان و مسلمانان متعلق به فرقه های سنی و درویشان.
رابرت جورج همچنین وضعیت دشوار روحانی شیعه آیت الله بروجردی و کشیش های زندانی فرشید فتحی و سعید عابدینی را یادآور شد.
دکتر جورج گفت ناراضیان و مدافعان حقوق بشر هر روز بیشتر به جرم جعلی "محاربه با خدا" هدف قرار می گیرند: اما این حاکمان مذهبی رژیم هستند که به محاربه با حقوق اساسی مردم ایران دست زده اند.
دکتر جورج گفت این آزار ها اقدام و کنش ما را می طلبد. او با توجه به مذاکرات هسته ای در جریان ، از ایران خواست، "پایبندی خود را به مقاصد صلح جویانه در خارج از ایران، با متوقف ساختن جنگ در داخل علیه مردم خود و حقوق آنها نشان دهد."


هیچ نظری موجود نیست: