۱۳۹۲ اسفند ۲۴, شنبه

انتشار گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل

احمدشهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، روز پنج شنبه ۲۳ اسفند، گزارش سالانه خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد. در بخشی از این گزارش آمده است که تا تاریخ 3 ژانویه 2014 ، حداقل 292 عضو اقلیتهای مذهبی در حبس به سر می برند همچنین اعضا مذهب رسمی کشور ایران ،اسلام شیعه ، مانند آیت الله حسین کاظمینی بروجردی برای بیان باورهای دینی خود که باورهای مورد حمایت دولت ایران را به چالش می کشد نیز در مقاطعی زندانی شده اند.

همچنین این گزارش می افزاید از زمانی گزارشگرویژه کار خود را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرده است بیشتر از ۱۵۳۹ اعدام صورت گرفته که از این تعداد ۶۸۷ نفر در سال ۲۰۱۳ اعدام شده‌اند. به گفته گزارشگر ۳۶۹ تن از افراد شده توسط مقامات ایرانی گزارش شده است. به گفته این گزارش همچنین ۵۷ نفر در سال ۲۰۱۳ در ملاء عام اعدام شده‌اند.
در این گزارش بسیاری از موارد نقض حقوق بشر توسط حکومت جمهوری اسلامی آورده شده که می توانید متن کامل این گزارش را در این لینک مطالعه بفرمایید .
گزارش احمدشهید در حالی به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شد که نمایندگان این شورا طی روزهای آینده به بحث و بررسی پیرامون آن خواهند پرداخت و پس از آن برای تمدید ماموریت گزارشگر ویژه تصمیم گیری خواهند کرد. شورای حقوق بشر تا کنون در سه سال پیاپی ماموریت آقای شهید را تمدید کرده است

هیچ نظری موجود نیست: