۱۳۹۲ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

نامه یک فعال حقوق بشر به احمد شهید در مورد آقای بروجردی

در ادامه کار کمپین کاظمینی بروجردی را زنده نگه دارید همچنان سازمانها و افراد مدافع حقوق بشر به حمایت از آقای کاظمینیبروجردی می پردازند .حسین کاظمینی بروجردی زندانی عقیدتی که بخاطر اعتقاد به جدایی دین از حکومت هشتمین سال اسارتش در زندان را سپری میکند و از دارو و درمان محروم است و رژیم با این رویه قصد کشتن تدریجی وی را دارد. این کمپین برای جلب حمایت و پشتیبانی نهادهای مدافع حقوق بشر و همچنین مقامات بین المللی که به نوعی می توانند در وضعیت ایشان تاثیر گذار باشند بوجود آمده و فعالیت می کند.
در ادامه نامه یک فعال حقوق بشر به نام خانم ماریا کارملا ربکو در مورد آقای کاظمینی بروجردی به آقای احمد شهید آورده شده است.
موضوع:  درخواست آزادی فوری آیت الله حسین کاظمینی بروجردی

حضور محترم دکتر شهید
بدین خاطر این نامه را نگاشتم تا از شما برای وضعیت آیت الله بروجردی طلب کمک نمایم.
آیت الله حسین کاظمینی بروجردی روحانی شیعه ای است که در ایران چندین بار توسط حکومت بدلیل دفاع از جدایی دین از حکومت، بازداشت و زندانی شده است.
ایشان در حال گذراندن 11 سال محکومیت خود در زندان هستند.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گزارش داده است که ایشان از مشکلات عدیده جسمی همانند مشکل تنفسی، قلبی و سنگ کلیه و همینطور از دست دادن 80 درصد بینایی بدلیل آب مروارید، رنج می برند.
طبق گزارش پزشک ایشان، آیت الله بروجردی 36 کیلوگرم از وزن خود را در طول اسارت در زندان از دست داده است.
بنابر گزارشات، در تاریخ 28 ژانویه شرایط ایشان روبه وخامت رفت و بدینگونه او ساعتها در سلول خود بی حرکت بود و بدنش به شدت می لرزید.
مقامات زندان هم از انتقال او به مراکز پزشکی امتناع می کنند و ابتدایی ترین خدمات پزشکی را هم از او منع میکنند.
من درخواست اقدام فوری پزشکی را برای ایشان دارم و در پی آن فشار شدید دیپلماتیک برای آزادی او.
از پاسخ شما، نهایت سپاسگزاری را دارم
با کمال تشکر



هیچ نظری موجود نیست: