۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

حمله قلبی آقای کاظمینی بروجردی در زندان و عدم درمان ایشان

زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی در سلول خود در زندان مخوف اوین دچار حمله قلبی و  تنفسی گردید اما به جای بستری
کردن ایشان در بیمارستان و درمان وی، او را برای مدت کوتاهی به بهداری زندان منتقل و دوباره به سلولش بازگرداندند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسیدر ایران، آقای کاظمینی بروجردی زندانی عقیدتی در آستانه هشتمین سال اسارت خود در زندان اوین ، شب یکشنبه ۷ مهر ماه به شدت دچار درد در ناحیه سینه و تنگی نفس  شدند ولی  پس از گذشت ساعتها از این ناراحتی  دوشنبه صبح ۸ مهرماه برای چندمین بار درطی این هفت سال ، دچار حمله قلبی و تنفسی گردیدند که نهایتا مامورین زندان با  وخیم شدن حال ایشان مجبور شدند وی را به درمانگاه زندان منتقل کنند.

 در درمانگاه نیز مراقبتهای پزشکی لازم و خاصی را برای ایشان انجام ندادند و تنها چند آزمایش از ایشان گرفته شد که نتیجه آزمایش تا کنون به اطلاع خانواده و خود آقای بروجردی نرسیده است و نه تنها برای ایشان هیچ دارویی تجویز نشد و درمانی هم صورت نگرفته است ، با همان وضعیت وخیم به سلول بازگردانده شدند.
زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی که دچار حمله قلبی و تنفسی شده است ، می بایست به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل میشد و مورد درمان قرار می گرفت اما مسئولین دادگاه ویژه روحانیت مانع انتقال وی به بیمارستانهای خارج از زندان هستند.وضعیت جسمی ایشان بحرانی و خطرناک می باشد و جان او در معرض خطر جدی قرار دارد.
مسئولیت سلامتی و جان آقای کاظمینی بروجردی به عهده شخص ولی فقیه علی خامنه ای می باشد.
در ضمن ایشان از ادم شدید پاها در قسمت زانوها و ساق پا و کم خونی شدید رنج میبرند که از دیروز حتی نمیتوانند سر پا بایستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به وخامت حال آقای کاظمینی بروجردی و خطر جدی که جان ایشان را تهدید می کند هشدار می دهد و ممانعت از درمان وی در بیمارستانهای خارج از زندان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستار دخالت برای نجات جان این زندانی عقیدتی است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خدایا تو رو به حق مضطر کربلا شفای عاجل به ایشان عطا کن
آقا جون هرگز نه تورا. نه اذیت و آزارهایی که به تو روا داشتند را از یاد نمی‌بریم
به امید ظهور منتقم
رحل