۱۳۹۲ مرداد ۵, شنبه

آیت الله بروجردی را زنده نگهدارید


مردی شجاع و نیک در حال مردن است
 آیت الله حسین کاظمینی بروجردی از سال 2006 میلادی در زندان مخوف و بدنام اوین زندانی است. او بطور روزمره شکنجه می شود و محروم از دارو و درمان برای بیماریهای  جانکاهش ( از جمله بیماری قلبی) است و تحت نظارت 24 ساعته ماموران وزارت اطلاعات است. این نوع رفتار و برخورد برای ایرانیانی که به عنوان یک تهدید جدی برای رژیم ستمگر ایران تشخیص داده میشوند بکار میرود.
آیت الله بروجردی به دو دلیل تهدیدی برای رژیم است: او از شکیبایی و تحمل همه  باورهای دینی ( و غیر دینی ) حمایت می کند و در همراهی با سنت شیعه، مخالف دخالت رهبران  مذهبی در سیاست است. سالها پیش او گفت: " رژیم مصمم است که یا مردم به اسلام سیاسی پایبند باشند و یا زندانی ، تبعید و یا کشته شوند. این رفتار رژیم هیچ تفاوتی با رفتارهای اسامه بن لادن  و ملاعمر ندارد."

او بارها اساس اصول مذهبی ایران را مورد انتقاد قرار داده است  و بطور دموکراتیک  درباره جنجال برانگیز ترین مسائل جهان اسلام همانند یهود ستیزی صحبت کرده است.  در سال 2010، او پیام تبریک هانوکا را به یهودیان جهان فرستاد و گفت: "هر باور دینی که ما را به سرچشمه (خدا)  نزدیک تر سازد، حقیقی است. این نیرو بشریت را به سوی روشنگری هدایت میکند.  در این روز بزرگ ، ما اتحاد میان مومنان به نور الهی را جشن می گیریم.
رژیم او را بعلت ترس از اعتراض عمومی اعدام نکرده است. او یکی از پرافتخارترین مردان در ایران باقی می ماند. در زمان دستگیری او،  با صد خط تلفن، ارتباط اش را با هواداران و متحدان اش حفظ می کرد و جلسات عمومی او بسیار مورد استقبال بود بطوریکه مجبور بود آنها را در استادیوم های عمومی برگزار کند. رژیم بدون شک ترجیح می دهد که او در زندان بمیرد  تا ادعا کند که او بر اثر مشکلات بیماری از پا در آمده است.
طبق گفته خانواده و هوادارانش، آیت الله بروجردی حقیقتا در شرایط وخیمی است. در گذشته، زندانیان در اردوگاه های مرگ بهتر مورد توجه قرار می گرفتند اگر  زندان بانان توجه گسترده و نگرانی در مورد آنها را می دانستند. حتی در اردوگاه های مرگ نازی، با زندانیان در لیست اعدام که بطورمرتب نامه ها و بسته هایی دریافت می کردند ( دانمارکی ها در سازماندهی این کمپین ها بسیار ماهر بودند)  و یا اگر نام آنها روی درخواست تخفیف یا بخشش از طرف دول خارجی به مقامات رسمی رایش بود، بهتر رفتار میشد.  

هیچ نظری موجود نیست: