۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

تلاش برای تخریب مزار آیت الله سید طاهر کاظمینی بروجردی

ماموران و عوامل وابسته به حکومت روز جمعه، طی یک اقدام ددمنشانه به مقبره آیت الله سید طاهر کاظمینی بروجردی، واقع در قبرستان جان آباد بروجرد حمله کرده و پس از شکستن شیشه های این مقبره، قصد تخریب و به آتش کشیدن این مقبره را داشتند که از طرف تعدادی از مردم ممانعت گردید. مرحوم آیت الله سید طاهر کاظمینی بروجردی پدر بزرگ آقای سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی مشهور عقیدتی می باشد که هفت سال است در زندان ولایت فقیه زندانی است. سید طاهر  روحانی مشهور پیش از انقلاب و از مخالفان برقراری حکومت دینی بود که درست دو ماه پس از روی کار آمدن خمینی درگذشت.
در مراسم تشییع جنازه ایشان به نقل از جراید وقت بیش از صد هزار نفر از مردم شهرهای تهران، قم و بروجرد شرکت داشتند که به پاس گرامیداشت وی مقبره ای بر مزار وی در جان آباد بروجرد ساخته شد. در سال های پس از انقلاب فرزند ایشان آیت الله سید محمدعلی کاظمینی بروجردی نیز به شدت با نظام دینی مخالفت ورزید و به نشانه اعتراض گوشه نشینی اختیار کرد و در نهایت به دست رژیم در سال 81 کشته شد. از طرف دیگر نوه ایشان آقای سید حسین کاظمنی بروجردی هم بارها به خاطر ادامه راه اجداد خود و مخالفت با استبداد مذهبی مورد تعقیب و آزار قرار گرفت که آخرین بار در سال 1385 به همراه صدها نفر از هواداران خود سرکوب و زندانی گردید و تا کنون هفت سال است که بدون حتی یک روز مرخصی، پیوسته در زندان به سر می برد. 
تخریب و آتش زدن مقبره یک عالم بزرگ شیعه از سوی رژیم، نشانگر عمق کینه ورزی و دشمنی رژیم با این خاندان است و همین طور زنگ خطری است که نشان می دهد حکومتی که کینه توزانه به مقبره مخالف خود که حدود 35 سال پیش درگذشته است، این چنین تعدی می نماید چه رفتاری با مخالفین خود در زندان ها و به ویژه آقای کاظمینی بروجردی که همچنان علیرغم بیماریهای جدی بسیار حتی از درون زندان به مبارزه خود ادامه میدهد، خواهد داشت.
به اين وسیله ضمن محكوم نمودن این بی حرمتی به مزار یک عالم بزرگ شیعه، نگرانی خود را نسبت به ادامه نگهداری آقای حسین کاظمینی بروجردی در زندان  اعلام می نماییم کما اینکه پیش از این نیز در طول این 7 سال بارها مورد سوء قصد قرارگرفته اند.


هیچ نظری موجود نیست: