۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

ربوده شدن پیکر برادر زندانی عقیدتی آقای حسین کاظمینی بروجردی

 
بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ظهر امروز پیکر زنده یاد آقای سید حسن کاظمینی بروجردی لحظاتی پس از فوت ایشان توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده  و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.
اخبار رسیده از تهران، روز یکشنبه 10 دی ماه  حدود ساعت 12 ظهر آقای سید حسن کاظمینی بروجردی یک روز پس از ملاقات با برادرش آقای سید حسین کاظمینی بروجردی که اکنون حدود 7 سال است در اوین زندانی می باشد، در منزل شخصی خود سکته قلبی کرده و در سن 59 سالگی فوت کرد.
عوامل رژیم در تلاشی برای جلوگیری از اجتماع مردم و هواداران این زندانی عقیدتی، ساعتی بعد  به طور ناگهانی با ارسال آمبولانس به درب منزل ایشان، جنازه متوفی را با توسل به زور و بدون هماهنگی علی رغم ممانعت و مقاومت خانواده با خود به محلی نامعلوم برده و خانواده داغدار وی را غافلگیر نمودند. هم اکنون از محل نگهداری جنازه ایشان خبری در دست نیست وخانواده و بستگان ایشان  نگران این هستند که بدن متوفی به دلایل امنیتی در زمان و مکان نامشخص به خاک سپرده شود. همچنین به آقای سیدحسین کاظمینی بروجردی زندانی عقیدتی نیز تا این لحظه اجازه مرخصی برای حضور در مراسم خاکسپاری برادرشان داده نشده است.
 
 قابل ذکر است که آقای سید حسن کاظمینی بروجردی کارمند بیمارستان شهدای تجریش بوده که قبلا وی را  پیش از ازموعد بازنشسته کرده و حتی مزایا و حقوق ایشان را قطع کرده بودند و اجازه کار و ارتباط بادیگران را نداشت. مشخص نیست که عوامل رژیم چگونه از نوع بیماری ایشان و علت مرگ وی اطلاع داشته اند و فوت ایشان دقیقا یک روز پس از حضور در زندان اوین مشکوک و قابل پیگیری حقوقی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ربودن پیکر این متوفی  و انتقال آن به نقطه نامعلومی و عدم اجازه حضور به روحانی زندانی ، مبارز و آزدیخواه آقای سید حسین کاظمینی  بروجردی برای شرکت در مراسم برادرش محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستاردخالت برای پایان دادن به فشارها و ازیت وآزار علیه وی و خانواده اش می باشد.


۱ نظر:

امیر گفت...

با عرض سلام بنده به نوبه خود با خانواده داغدیده کاظمینی بروجردی تسلیت عرض میکنم و از خداوند منان خواستار صبر به خانواده محترم و رحمت به روح سید حسن کاظمینی خواستارم و لعنت خدا بر ظالمین و قاصبین که با مردم اینچنین میکنند.