۱۳۹۰ اسفند ۲۶, جمعه

دیدار نماینده آقای کاظمینی بروجردی با دکتر احمد شهید

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد احمد شهید وزیر سابق امور خارجه مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر برای سفر به ایران و تهیه گزارش از وضعیت ‏حقوق بشر در این کشور تعیین کرده است. مقام های ایرانی تا کنون با سفر احمد شهید به ایران مخالفت کرده اند.
در حاشیه نشست نزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو که از 27 فوریه آغاز شده و قرار است تا 23 مارس ادامه یابد، نمایندگان گروه های اعتقادی، سیاسی و قومی ایرانی با احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران که از سوی سازمان ملل متحد انتخاب شده، دیدار و گفت و گو کردند.
بنا بر گزارش رسیده از سوی دفتر نمایندگی آقای کاظمینی بروجردی در اروپا، آقای جهانگیر صالحی نماینده آقای کاظمینی بروجردی روز سیزدهم مارس در دیداری خصوصی با آقای دکتر احمد شهید رفتارهای ضد حقوق بشری حکومت ایران علیه گروه های مختلف مخالف فکری، سیاسی و اعتقادی ایرانی مطرح گردید.
در این جلسه، آقای صالحی گزارش مختصری از موارد نقض حقوق بشر توسط رژیم ستمدینی را که در مورد آقای کاظمینی بروجردی و بویژه پیروان ایشان ارائه نمود که با استقبال آقای احمد شهید مواجه گردید.
آقای کاظمینی بروجردی زندانی عقیدتی که بیش از 2000 روز است بی وقفه در زندان های رژیم دینی بسر می برد خود بعنوان یک ناظر حقوق بشر در زندانها عمل نموده بارها به افشاگری این موارد پرداخته اند. آقای جهانگیر صالحی اعلام آمادگی کردند که در خصوص ارسال این موارد و گزارش مبسوط موارد مختلفی که برای پیروان آقای بروجردی بعنوان زندانیا ن عقیدتی صورت گرفته، هر چه زودتر به آقای احمد شهید ارائه گردد.
او همچنین نامه هایی از سوی هوادارن و خانواده آقای آقای بروجردی خطاب به دکتر احمد شهید و همچنین خطاب به جناب بانکی مون دبیر کل سازمان ملل نوشته شده بود تسلیم احمد شهید کرد و از گزارشگر ویژه سازمان ملل خواست بر مقام های ایرانی برای پایان این ظلم ها فشار بیاورد.
لازم به ذکر است آقای دکتر احمد شهید، در گزارش تازه خود که در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران تهیه شده است و به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه می گردد از موارد شکنجه بازداشت شدگان در ایران انتقاد کرده و نسبت به بعضی از پرونده ها از جمله سهراب رزاقی، کوهیار گودرزی و مادرش پروین مخترع، و آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی ابراز نگرانی کرده است.
که متن آن به شرح ذیل است
و بالاخره، گزارشگر ویژه همچنین میخواهد گزارشات در مورد آیت الله سید کاظمینی بروجردی که بدلیل افکار سیاسی خود همچنان در حبس بسر میبرد رابرجسته کند. گزارشات رسیده اظهار میکنند که وضعیت سلامتی آیت الله بروجرودی رو به وخامت دارد و وی به رسیدگی پزشکی لازم دسترسی ندارد. در نوامبر ۲۰۱۱ همبندان وی بر طبق گزارشات به جان وی حمله کردند که ادعا میشود این حمله توسط مقامات تدارک شده بود و جان وی همچنان در خطر است. گزارشگر ویژه تقاصای خود برای رسیدگی طبی فوری و آزادی آقای بروجردی را تکرار میکند.

هیچ نظری موجود نیست: