۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

حمایت جنبش وال استریت از آقای بروجردی


ویکی پدیا: برخی از جوانان آمریکایی در خیابان وال استریت مقر بورس نیویورک در تاریخ ۱۷ سپتامبر در اعتراض به اوضاع وخیم اقتصادی و اختلاف طبقاتی آمریکا و سیاست کنونی این کشور دست به تظاهرات گسترده زدند. در این تجمع که آرام و بدون هیچ گونه ابراز خشونتی از سوی معترضان بوده، معترضان از مردم آمریکا می‌خواهند برای اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا، به آن‌ها بپیوندند. معترضین در این تجمعات در پارک خصوصی «زوکوچی» در نیویورک، کمپی برای اقامت برقرار کردند که چند خیابان با بورس اوراق بهادار، واقع در ساختمان وال استریت فاصله دارد.

بررسی گفته‌های معترضین نشان می‌دهد که دلایل این اعتراضات، «طرح نجات بانک‌ها»، «بحران وام مسکن» و «اعدام تروی دیویس»، سیاهپوست آمریکایی است که چندی پیش، توسط دستگاه قضایی آمریکا اعدام شد. معترضان معتقدند که مدل تجمع آنها، استقرار شبانه‌روزی در مقابل ساختمان وال استریت با هدف افزایش تعداد تظاهرات کنندگان و رسیدن به خواسته‌هایشان است و آن‌ها این مدل را از تظاهرات مصر و اسپانیا الهام گرفته‌اند.
کمپین 99 : توضیح - ایده ساده و تأثیرگذار است. قرار است با نود و نه نفر از افرادی که در جنبش وال استریت در سراسر دنیا حضور دارند مصاحبه کنیم. روایت هر نفر از چراییِ حضورش در این اعتراض را می شنویم. سپس برای وی روایت یک زندانی سیاسی در ایران را بازگو می کنیم. بعد از این گفت و شنود، از وی می خواهیم که پیامی برای آن زندانی بفرستد و پوستری برای وی طراحی کند. پوسترهای این آلبوم توسط معترضان وال استریت طراحی شده است. اگر ایده را دوست داشتید، بی اجازه با دوستان تان به اشتراک بگذارید تا عده بیشتری این روایت ها را بخوانند.
سباستین: من این جا هستم چون مسیحی ام و فکر می کنم که ارزش های اخلاقی در آمریکا دارد رو به نابودی می رود. حرص و طمع، خودشیفتگی و غرورِ مردم این کشور باعث به وجود آمدن شر بسیار بزرگی در دنیا شده است. حالا آن شر دارد به مردمِ همین کشور برمی گردد و آن قدر بزرگ شده است که مردم آمریکا دارند به خاطر آن رنج می کشند و درست به همین خاطر است که ما اکنون می توانیم مردم را بیدار کنیم. چون هنگامی که مردم رنج می کشند کم کم متوجه می شوند که یک جایِ کارِ این دنیا می لنگد. و من می خواهم این مسأله را به سطح آگاهی مردم بیاورم و اعتراضی که این جا داریم را با عشق و صلح آمیخته کنم. من عمیقن باور دارم که خداوند دقیقن آن چه که هر کس نیاز دارد را فراهم کرده است. اما می دانی، ما در آمریکا آن قدر در مصرف منابع زیاده روی کرده ایم که مردم در دیگر کشورها با کمبود منابع مواجه شده اند و اقتصادشان توسط آمریکایی هایی که با پادشاهان و حاکمانِ ثروتمندِ آن کشورها قرارداد می بندند نابود شده است. این قراردادها برای چاپیدنِ مردم آن کشورهاست تا چند تا آدمِ قدرتمند، ثروتمندتر شوند. هیچ ساختار سیاسی در تاریخ بشریت وجود ندارد که سبب سازِ شر نبوده باشد. قدرت باید در دست افراد و در میان گروه های محلی شان باشد نه دست پادشاهان و امپراطورها.  آدم های دین دار متوجه می شوند که چه کسی با خداوند در ارتباط است. من فکر می کنم پول، خدای بوش بود. او ادعا می کند که خدایش خدای عیسی مسیح است اما آن خدا به روشنی می گوید که اگر شما ثروتمند باشی و منابع ات با دیگران قسمت نکنی، اگر حواست به فقرا نباشد، اگر از بی گناهان و ضعیفان مراقبت نکنی، و اگر به کشور دیگری حمله کنی و مردمان بی گناهش را بکشی، تو به خداوند ایمان نداری. من به عنوان یک مسیحی یاد گرفته ام که عشق، شادی، صلح، فروتنی، بخشندگی، و راستی میوه های ایمان هستند.
کاظمینی بروجردی-- آیت الله حسین کاظمینی بروجردی متولد سال ١٣٣٧در شهرستان بروجرد در غرب ایران است. وی از روحانیونِ مخالفِ حکومت است و از جدایی نهاد دین از نهاد دولت دفاع می کند. بروجردی از تیرماه ۱۳٧٤ تا به حال به دلایل مختلف بازداشت شده است. آخرین بازداشتِ وی به مهرماه ۱۳۸۵ برمی گردد. وی در آن شب به همراه جمع کثیری از هوادارانش در خانه ای در غرب تهران حضور داشت. در پی حمله نیروهای گارد ویژه به آن خانه که با پرتاب گاز اشک آور همراه بود، تعدادی از هواداران آقای بروجردی کشته شدند. آیت الله چند روز قبل از آن حادثه در پیامی به هوادارانش گفته بود: «عجيب است كه عده‌اي آمريكا و اسرائيل را متهم به تهاجم به شيعيان مي‌كنند ولي ما كه از مشهورترين تبار شيعه هستيم، در پايتخت تشیع مورد تهاجم قرار می گیریم! من بيمناكم که مبادا این رفتارها باعث خشم ملت شود.» آیت الله بروجردی پس از بازداشت در زندان مورد شکنجه قرار گرفت و تحت فشار اعتراف کرد که با نیروهای خارجی ارتباط داشته است. حامیان وی می گویند که فشار بر وی ریشه در مخالفت صریح آیت الله بروجردی با آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی دارد. دادگاه ویژه ی روحانیت، وی را به یازده سال حبس محکوم کرده است. خانواده وی در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل، از عدم رسیدگی به وضعیت سلامت آیت الله بروجردی در زندان ابراز نگرانی کرده اند. آیت الله کاظمینی بروجردی در نامه ای که از زندان خطاب به وکلای حقوق بشر در سراسر دنیا نوشته است درخواست کرده که وکالت وی را برعهده بگیرند. وی هنوز در زندان اوین تهران بسر می برد.
سباستین:  بروجردی! من بسیار متأسفم که تو به خاطر آن چه که به آن محکوم شده ای داری رنج می کشی. و من به تو افتخار می کنم که به خاطر آن چه که به آن باور داری و علی رغم ظلمی که به تو شده است ایستادگی کرده ای. من هم مانند تو باور دارم که سیاست، گزینش حقیقت هاست برای کسب منفعت و این بسیار متفاوت از حقیقت ابدی است. ما در آینده به بازی های سیاسی این زمانه خواهیم خندید چرا که این بازی ها تنها بخشی از حقیقت را به نمایش می گذازند حال آن که حقیقت، جاودانه است. و اگر تو بر آن چه که به آن باور داری متعهد بمانی - اگر هر روزِ زندگی ات توأم با احترام دیگران نباشد - همواره در تاریخ مورد احترام خواهی ماند. عشق من نثار تو باد برادرم، نیرومند بمان چرا که ما در این مبارزه کنار تو ایستاده ایم. ما این جا در آمریکا از ظلم در رنج هستیم، اما این ظلم در مقابل آن چه که تو تحمل می کنی ناچیز است. ما نسبت به شجاعتی که تو از خود نشان می دهی آگاهیم. بدون شجاعت، دیگر فضیلت های اخلاقی به دست نخواهد آمد. احترام و عشق من نثار تو باد برادرم. قوی بمان

هیچ نظری موجود نیست: