۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه

وضعیت آقای حشمت الله طبرزدی نگران کننده است

اخبار روز: صد و بیست و هشت شخصیت سیاسی، حقوق بشری، نویسنده، شاعر، هنرمند، پزشک، استاد دانشگاه، روزنامه نگار، ناشر و بیست و سه نهاد از سراسر جهان، طی نامه ای به دبیر کل سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران خواستار رسیدگی به وضع وخیم زندانی سیاسی آقای حشمت الله طبر زدی و دیگر زندانیان سیاسی شدند:

17 ژوییه 2011
عالی جناب بان کیمون، دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران

با احترام ؛
إز شما اقایان درخواست فوری داریم تا إز امکانات خود برای جلوگیری از یک تراژدی دیگر در زندان های ایران جلوگیری کنید.
سلامتی اقای حشمت الله طبرزدی، زندانی سیاسی دیگری که در ١٤ سال گذشته بیشتر عمر خود را در اسارت بسر برده بشدت رو به وخامت است، زیرا مقامات زندان از انتقال او به مرکز درمانی خارج از زندان برای معالجه خودداری می کنند.
بر اساس گزارش همبندان او در زندان رجایی شهر، اخیرا ایشان برای چندمین بار دچار حمله قلبی شده است.
اقای طبرزدی رهبر جبهه دمکراتیک ایران و یکی إز مدافعان سرشناس جنبش دمکراسی خواهی و خشونت پرهیزی در ایران است. او در ٢٧ دسامبر ٢٠٠٩ دوباره دستگیر و به ٨ سال زندان محکوم شد. به گفته آفای طبرزدی، ایشان در گذشته بارها در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید به تجاوز شده تا پای اعترافات دروغین را امضا کند.
ما بشدت نگران افزایش خشونت جمهوری اسلامی ایران بر علیه فعالین سیاسی زندانی هستیم. گزارشات تایید شده و شواهد عینی بسیاری حاکی از اشکال گوناگون نقض حقوق بشر در زندان های ایران از جمله شکنجه، تجاوز و حتی اعدام است.
ما همواره امیدوار بوده ایم تا سازمان ملل، جامعه جهانی را وادار نماید تا برای آزادی تمام زندانیان عقیدتی، جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد، با توجه به عدم أقدام مذکور ما مجددا تقاضا داریم سازمان ملل متحد شرایطی فراهم آورد تا حکومت جمهوری اسلامی وادار شود بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر که به امضا ایران هم رسیده، فورا برای تمام زندانیان سیاسی امکانات درمان و مراقبتهای پزشکی را فراهم نماید.

با احترام و سپاس فراوان

توجه: به علت وضعیت نگران کننده آقای طبرزدی و فوریت توجه به شرایط ایشان این نامه به سازمان ملل ارسال شده و کپی آن به تعداد زیادی از سازمانهای جهانی ارسال خواهد گردید. برای استمرار توجه به شرایط زندانیان سیاسی در زندان ها بزودی این نامه بصورت پتیشن بر روی اینترنت قرار خواهد گرفت و بعد ازیک ماه با امضاهای جدید دوباره به سازمان ملل فرستاده خواهد شد. ادرس پنیشن بزودی اعلام خواهد شد .

هیچ نظری موجود نیست: