۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

هشتم مرداد1385 سالروز تهاجم نیروهای رژیم به منزل آقاي بروجردي

هشتم مرداد 1385سالروز تهاجم نیروهای ر‍‍ژيم به منزل يكي از سرسخت ترین مدافعان اندیشه جدایی دین از حکومت در تاریخ معاصر است. پنج سال پیش در چنین روزی عوامل رژیم ستم دینی به منزل آقای بروجردی يورش بردند ليكن مردم و هواداران ایشان در مقابل آنها ایستادگی و مقاومت نمودند و مانع بازداشت ایشان شدند.
همچنین در این روز نیروهای امنیتی به منزل پدر و نزديكان اين معترض حكومت حمله کردند و چند نفر از جمله خواهر، داماد، راننده و منشی دفتر ايشان را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت نمودند.
ماجرای آن روز با دخالت سردار طلایی رئیس وقت پلیس تهران، موقتا پایان یافت. مشروط بر اینکه ماجرا را بطور قانونی پیگیری کند و کلیه افراد بازداشت شده را آزاد نماید. اما نه تنها این وعده ها عملی نگردید، بلکه روز به روز بر فشارها و تهدید ها افزوده شد و تعداد افراد دستگیر شده از آن پس افزایش یافت.
اما این روز سرآغاز فصلی جدید در مبارزات بي وقفه آقاي بروجردي گرديد. از آن پس ایشان اندیشه های آزادیخواهانه خود را در پی 14 سال مبارزه در پوشش مذهب، علنی ساخت و اوج مخالفت خود را با استبداد ديني ظاهر نمود و دین غير حكومتي بر پایه دفاع از آزادی، صلح و دموکراسی و سایر ارزش های بشری در مقابل دین حکومتی قرار گرفت.
این رویکرد موجب استقبال مردم در داخل و خارج از کشور شد و هر روز جمعیت انبوهی از مخالفان حكومت ديني به منزل ایشان مراجعه می کردند و ضمن اعلام همبستگی با ایشان و هوادارانش، در اطراف منزل ایشان تحصن می نمودند؛ تحصنی آرام و بدون خشونت. از طرف دیگر عزم رژيم برای سرکوب و مجازات آنها جدی تر شد و با دستگیری افراد و حمله به خانواده ها و به اسارت گرفتن فرزندان و همسران آنها، شواهدی تاریخی از خشونت و جنایت به نام دین و مذهب را نمایش داد. سرانجام پس از 70 روز مقاومت، در 16 مهرماه 1385 مصادف با نیمه رمضان همان سال، هزاران نفر از نیروهای امنیتی تا بن دندان مسلح، پس از 16 ساعت یورش وحشیانه همه جانبه و خشونت بار، آقای بروجردی و صدها نفر از هوادارانش را طی درگیری های خونین دستگیر کرده و منزل مسکونی ایشان را تخریب نمودند.
اکنون با گذشت 5 سال از آن ماجرا در حالی که آقای بروجردی کماکان و بدون حتی یک ساعت مرخصی، پیوسته در بندهای مختلف انفرادی و عمومی زندان های یزد و اوین، به سر برده است. رژیم مستبد همچنان وی را بزرگترین دشمن عقیدتی خود می داند و تمام تلاش خود را تاکنون جهت ترور شخصیت و نابودی تدریجی روح و جسم ایشان به کار گرفته است لیکن این مبارز نستوه با استقامت و شجاعتی مثال زدنی و کم نظیر ولی با جسمی رنج دیده و پر درد و زخمی از شکنجه های گوناگون و با روحیه ای مقاوم، بر دفاع از مواضع به حق خود و حقوق و آزادی های مردم ایران زمین ایستادگی می کند.
لينك در يوتيوب:

هیچ نظری موجود نیست: