۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

هواداران آقای بروجردی همچنان در معرض فشارهای مستمر و مضاعف حکومتی

خبرگزاری هرانا - در تداوم اعمال فشار بر رهبران مذهبی جریانات مختلف هواداران آیت الله بروجردی نیز در طی ماه های اخیر بارها از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، "ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" از میان ۶ تن از زندانیان هوادار آقای بروجردی که سال گذشته بازداشت شدند، مهندس محمد رضا صادقی همچنان تحت بازداشت به سر می‌برد در حالیکه ۵ تن از این زندانیان به نامهای دکتر رویا عراقی، مریم عظیمی، نرگس غفارزاده، طیبه حسینی و فروغ همتیار با قید وثیقه‌های سنگین آزاد و همچنان در انتظار محاکمه بسر می برند.

گزارشهای دریافتی حاکیست سایر طرفداران این روحانی معترض در نقاط مختلف کشور مرتبا تحت پیگرد و تهدید قرار دارند. از جمله سه تن از این افراد که سابقه بازداشت و حبس نیز داشته‌اند طی هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی مورد تهدید تلفنی قرار گرفته و به دادسرای ویژه فرا خوانده شده‌اند که اسامی آن‌ها به شرح ذیل می‌باشد:
خانم مریم موذن‌زاده، ۳۵ ساله، متاهل، کار‌شناس ارشد شیمی و مدرس دانشگاه، وی دارای یک فرزند خردسال که پیش از این ۲ بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و زندانی شده بود.
خانم لاله موذن‌زاده، مجرد، ۲۵ ساله، دانشجوی رشته کامپیو‌تر، که در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و زندانی شده بود.
آقای سید عباس طباطبایی شیرازانی، ۳۵ ساله، کار‌شناس ارشد مهندسی معدن، که در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و زندانی شده بود.
لازم به ذکر است، طبق آخرین گزارش سازمان عفو بین الملل در سال 2010 آقای بروجردی یک زندانی عقیدتی می باشد که مدت 5 سال است دوران محکومیت خویش را در اسارتگاههای جمهوری اسلامی سپری میکند. ایشان همواره خواستار جدایی دین از حکومت و برگزاری یک رفراندوم آزاد می باشد و به دلیل پافشاری بر این مواضع و مخالفت صریح با اصل ولایت فقیه، همچنان تحت فشارهای شکننده قرار دارد. گزارشهای بسیاری نشان میدهد وی هم اکنون از مشکلات بسیار حاد جسمانی رنج می برد ولی همچنان از هرگونه امکانات لازم درمانی محروم می باشد .

۴ نظر:

ناشناس گفت...

khoda lanat konad kasaniro ke aramesh ro az mardom migiran,hame bayad khafaghan begiran ke in zalemaye az khoda bikhabar dar ghodrateshoon baghi bemonan,

Unknown گفت...

مرگ بر دیکتاتور

Kamran گفت...

باسلام
اصلي ترين هدف نظام جمهوري ايران بنظر بنده از اعمال اين رفتارهاي ناقض حقوق بشري اين است كه مي خواهد فرياد هاي مستقل و دموكراسي خواه را خفه كرده و رعب و وحشتي بر دل مردم تحت ستم ايران بيندازده .بيايد با صدايي رسا و به بلنداي تاريخ شعار جدايي دين از حكومت را سر دهيم تا نقاب از سيماي دين نماهاي سياسي برداريم.
كامران از شيراز

آرمینا گفت...

باسلام
شمارش معکوس حکومت منحوس رو به پایان است و امیدوارم به زباله دان تاریخ بپیوندند.