۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

اعتراض آقای کاظمینی بروجردی به وضعیت نامناسب بند ویژه روحانیت


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر - در پی «قطع ملاقات‌ها، فقدان امکانات اولیه و برخوردهای توهین آمیز مامورین با زندانیان» بند ویژه روحانیت زندان اوین، سید حسین کاظمینی بروجردی، طی نامه‌ای به قدیانی، دادستان ویژه روحانیت، خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان شد.
در بخشی از این نامه که روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور نوشته شده، آمده است: «آیا چنین رفتارهای مغایر با اصول بشردوستانه، به امر ولی فقیه است؟ آیا دادستانی ویژه روحانیت، خودسرانه عمل می‌کند؟ آیا برخوردهای ضد انسانی با یک زندانی بیمار که سال‌های مشقت باری را در بندهای انفرادی و عمومی سپری کرده، بنابر خواست ولی فقیه بوده؟ آیا سزاوار است کسی که صرفا به دلیل عقیده‌اش در زندان به سر می‌برد این چنین مورد آزار و اذیت قرار گیرد؟ آیا قوانین دین سیاسی، اینگونه حکم می‌کند؟ 
پیش از این، مسئولین دادگاه ویژه روحانیت تهدید کرده‌ بودند که آیت‌الله بروجردی را به محلی دور افتاده و متروکه که فاقد هرگونه امکان ارتباطی باشد، تبعید می‌کنند. این تهدید به علت دو نامه‌ای است که به تازگی آیت‌الله بروجردی در زندان اوین نوشته و به انتقاد از وضعیت کنونی کشور، خواهان «جدایی دین از سیاست» شده است.
سید حسین کاظمینی بروجردی به دلیل مخالفت علنی با تداخل دین در حکومت، در سحرگاه شانزدهم مهر ۸۵ بازداشت شد و به خاطر تداوم افشاگری و پافشاری روی عقاید خود، تاکنون از حقوق اولیه در زندان محروم بوده و «بارها مورد ضرب و شتم و سوء قصد» قرار گرفته است.

۱۶ نظر:

سامان طرفدارحق و دشمن باطل گفت...

اگه هرجاي اين دنيا ادم كشي كنن ورفتارهاي ضد انساني داشته باشند به والله كه كافرندوخدانشناس وبي ايمان ومذهب...شما كه به دروغ دم از اسلام ميزنيدننگ برشماادامه دهننده ي راه وحشيان تاريخ

احسان گفت...

آیت الله کاظمینی بروجردی خطاب به سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری راجع به حفظ حیات زندانیان در ممالک ناقض حقوق اسرا ، در کتاب رساله آزادی می فرمایند :
کتاب قرآن مجید آیه 67 سوره انفال ( ما کان لنبی ان یکون له اسری حتی یثخن فی الارض ) در باب زندانیان است که به حکام اجازه نمی دهد تا زندگی آنان را به خطر بیندازند و حق حیات را از آنها بگیرند . به نوع مخاطبت وحی در این مسأله بنگرید : هیچ پیامبری ، مجاز به سوء استفاده از قدرت در باب اسرا نمی باشد که بخواهد بنام خدا ، آنها را نابود سازد و مانع تنفسشان گردد . اگر مصداق آیه را برای اسرای جنگی که با سیاق این کلام قرانی صدق می کند در نظر بگیریم ، به موضوعات سنگینی می رسیم که اگر چنینی امتیازاتی برای اسرای جنگی باشد که قبل از اسارت قصد جان رقیب را داشته اند و امروز مغلوبین نبرد هستند ، پس جای تردید نمی ماند که حقوق زندانیان عقیدتی و سیاسی ، بسی محترمتر و گرانمایه تر خواهد بود و باید سازمانهائی در سطح بین المللی تأسیس شود که بطور تخصصی و دائمی بر اوضاع اسرا در تمام کشور ها نظارت کنند .
کتاب رساله آزادی بند 17 تفسیر آیه 67 انفال
سید حسین کاظمینی بروجردی

ناشناس گفت...

درودوسپاس برروحانی ظلم ستیزآیت الله سیدحسین کاظمینی بروجردی

ناشناس گفت...

احمدی نژادبه رسانه هاوخبرگزاریهامیگویدکه مردم ایران برای بیان عقایدشان آزادندوهیچ مشکلی ندارندپس چراآقای بروجردی تاالان درزندان است وتنهاجرمش بیان عقیدتی ایشان میباشد

حامد گفت...

سلام مابا يك نظام بيرحم سروكارداريم كه بيرون رابرمردم سخت كرده و داخل زندان رابه جهنم تبديل كرده خداياجهنمت راتعطيل كن وبه داد مابرس

شهرام گفت...

سلام.بروجردي مردي مقاوم ومعلم آزادي است اهل سازش نيست

ناشناس گفت...

درود.احمدي نژاد ادعاي صلح دارد پس چرا جواب اين نآمه را نميدهد

مینا گفت...

با وجود اینکه تمامی جنایات به دستور مستقیم مقام رهبری است ولی وی تحمل شنیدن چنین صحبتهایی را ندارد .به گمانم آقای بروجردی پس از این نامه باید منتظر شکنجه های بیشتر باشد.البته اگر امکان شکنجه بیشتر از این وجود داشته باشد.

بسيجي خميني گفت...

سلام خميني امام دين سياسي گفت مازندان نداريم زندانهاي ما دانشگاه است واقعا که عجب دانشگاهي خميني درست کرد خدا روسواشون کنه.

ديويد گفت...

سلام.مسئول محترم سايت به نامه هاي آيت الله بروجردي انعكاس جهاني بيشتري بدهيد وازشيوهاي جديد وخبرسازاستفاده كنيد به نظربنده كمي ديربه زبانهاي ديكرتبديل مي شود

شاهين گفت...

درود برآزادمردايراني دلاورمردروحاني

منوچهر گفت...

مگه میشه این جنایات به خواست و دستور ولی مسلمین عالم نباشد؟؟!!!!!!!!!!!!
بی شک آقای خامنه ای در جریان هستند...

ناشناس گفت...

فکر کنم آزادی بیان در ایران باشد ولی آزادی بعد از بیانی وجود ندارد

ديويد گفت...

سلام خسته نباشيد ازاينكه نظرم رامنعكس كرديد متشكرم اميدوارم فكرتازه اي دراطلاع رساني داشته باشيد مانبايد فقط درج كننده خبرباشيم بلكه دنبال كردن ونتيجه خبربايد برايمان محم باشدهمرزم شما.ديويد

ناشناس گفت...

در نظام حکومتی ولایت فقیه خشونت حاکم است اگر غیر از این بود خود آقایان میدانند که نظامشان تا کنون دوام نمی یافت ولی آخر تا کی (الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم )
حکومت مبتنی بر کفر دوام می یابد ولی حکومت مبتنی بر ظلم بقایی ندارد چه برسد به اینکه بخواهند به نام اسلام ظلم کنند .

فروهري هموطن زرتشتيه شما ازكرمان گفت...

درود.خيلي متأسفم كه شيعيان ايران اصلابه فريادهاي اين صلح طلب توجه نكردند شيعه برعكس ادعايش هميشه بزركان خودراتنهاراهاكرده متأسفم