۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

8 مرداد 1385 روز تهاجم ناكام رژیم ستمدینی به منزل آيت الله بروجردي

صبح روز 8 مرداد 1385، عوامل حكومتي به منزل آقای بروجردی روحاني مخالف استبداد ديني حمله کردند تا ایشان را بازداشت نمايند. نیروهای سرکوبگر رژیم عليرغم ارتکاب برخوردهای خشونت بار، با مخالفت و ايستادگي مردم مواجه شدند كه در پي آن به ناچار متواري شدند.
همچنین در این روز نیروهای امنیتی به منزل پدر و نزديكان اين مبارز دگرانديش حمله کردند و چند نفر از جمله خواهر، داماد، راننده و منشی دفتر ايشان را بازداشت نمودند.
سردار طلائي رئیس پلیس وقت تهران كه از صبح همانروز در منطقه محل سكونت آقاي بروجردي حاضر شده بود، اعلام نمود: اين تهاجم كار نيروهاي خودسر بوده و من قول میدهم كليه افراد بازداشت شده اين روز آزاد شوند و ماجرا به صورت قانوني پيگيري شود! ولی نهایتا نه تنها چنین نشد، بلکه تهدیدهای حکومتی افزایش یافت؛ به گونه ای که در ادامه ، نیروهای امنیتی شبانه به منزل هواداران آقای بروجردی حمله می کردند و بر آمار بازداشتی ها افزوده می شد. در چنین شرايطی، تعداد زيادي از مخالفين دين سياسي در داخل و اطراف منزل اين پيشواي ديني حاضر شده تا از جان وی حفاظت نمايند.
اين روند رقت بار به مدت دو ماه به طول انجاميد، تا اينكه در نيمه مهرماه 1385 هزاران نفر از نيروهاي حكومتي (يگان وي‍‍ژه، نيروهاي انتظامي، عوامل بسيج، سپاه پاسداران و لباس شخصي ها) طي حمله ای همه جانبه و خشونت بار ، با استفاده از انواع سلاح ها و روش هاي سركوب، آقاي بروجردي و صدها نفر از هوادارانش را دستگير كرده و منزل مسكوني ايشان را تخريب نمودند.

لینکهای مرتبط:

۲ نظر:

صمدی ؛مشهد گفت...

سلام
معامله وکم کاری نهادهای بین المللی با رژیم جور وفساد سبب شده که هر روز عزیزی را راهی زندان کنند ما ایرانیان باید به فکر خودمان باشیم.

ناشناس گفت...

روزي شاهد پايان اين همه ظلم و استبداد خواهيم بود