۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

دهم مرداد 1389 ، ورود آیت الله بروجردی به سن 53 سالگی

آیت الله بروجردی روحاني روشنفكر و مخالف دين سياسي، متولد دهم مرداد 1337، در حالی وارد پنجاه و سومین سال عمر خود می شود که نزدیک به 4 سال است در زندان به دور از خانواده و عزیزان، تحت انواع محرومیتها و شکنجه های روحی و جسمی قرار دارد.
این مبارز مردمی و فرانگر ، از 19 سال پیش به علت فعالیتهای مستقل در برگزاری سخنرانی ها و نوشتن مقالات متعدد در اعتراض به تحریف هائی که از سوی روحانیون دولتی وارد دین شده بود، تحت پیگرد وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت قرار داشت.
در سالهای 1374 و 1379 به طورغیر قانونی بازداشت و تحت شكنجه های طاقت فرسا قرار گرفت، ولي متاسفانه اخبار مربوطه به علت بایکوت رسانه ای حاکم بر ايران، بازتاب خبری پیدا نکرد.
در سال  1385 نیز به جرم اعتراض آشکار به بی عدالتی ها، تبعیض ها و سوء استفاده از دین برای مشروعیت دادن به حکومت استبدادی ولایت فقیه، بار دیگر بازداشت گردید و با وجود اینکه حمایت عادلانه و شایسته ای از وی از سوی سازمان ملل، مجامع خبری، سازمان های مدافع حقوق بشر و فعالان سیاسی به عمل نیامد، ولی از آن زمان تا کنون به هر شیوه ممکن به افشاگری علیه مستبدین دینی در نقض آشكار حقوق بشر در ايران و به ويژه در زندان ها شجاعانه تلاش نمود.
در این راه صعب العبور، والدینش به قتل رسیدند، خانواده اش فروپاشید و اموالش مصادره گرديد و سلامتی و جوانیش برای پيگيري مطالبات به حق مردم تحت ستم ایران فنا گردید.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

انشاءالله که امسال این مردبزرگ در روزولادتش به همه ارزوهایش برسدواز این همه رنج ومحنت رهائی یابد تولدت مبارک ای مظلوم عصر معاصر

ناشناس گفت...

با عرض سلام
در حال حاضر حکومت بدست نا اهلان بی خرد است امیدوارم که به زودی زود اهل خرد و اندیشه در رأس امور قرار بگیرند.

ناشناس گفت...

امیدوارم هر چه زودتر آیت الله بروجردی طعم آزادی را بچشد
به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی

ناشناس گفت...

باسلام
آیت الله بروجردی الحق و الإنصاف فرزند علی ع و فاطمه س است. که برای حفظ دین از همه چیز خود گذشت و رو در روی والیان ظالم ایستاد.

ناشناس گفت...

با سلام
هديه تولد آقاي بروجردي اگر صلح و آزادي باشد ايشان را خوشحال ميكند

سهراب ،م گفت...

سلام
واقعا جای بسی تقدیر دارد انسانی در سن 53 سالگی که وقت آسایش و بازنشستگی او میباشد و می توانست ظاهر امر بهترین موقعیت و زندگی را برای خود و خانواده اش فراهم کند
از همه چیز ش حتی خانه و خانواده ی خود در راه دفاع از آرمان های بشر دوستانه و وطن اسیر در چنگال این دژخیمان گذشت و مرد و مردانه در برابر تهدیدها و شکنجه ها یک تنه ایستادگی کرده و می کند، احسنت به این روحانی آزاده و شریف که با افشاگری و ایثار و استقامت و پایداری آبروی ولایت دروغ و جور و ظلم و ستم فقیه را برده است امیدوارم که خداوند یارو یاورش باشد.