۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

سکوت بحث برانگیز علما و مراجع تقلید و تاثیر آن در تداوم دیکتاتوری ولایت فقیه

طي روزهاي اخير، در رسانه هاي جمعي آزاد و محافل خبری تحلیلی، همواره اين پرسش مطرح است كه دلیل سکوت مراجع و علماي سرشناس نسبت به نقض فاحش حقوق بشر و جنايات حكومت ولي فقيه چیست؛ بطوریکه حتي نسبت به دفاع از هم صنفي ها و هم لباسي هاي خود نیز دریغ می کنند؟!
آیت الله بروجردی در یک فایل ویدئویی به پاسخ و تحلیل این سوال پرداخته اند. ایشان همچنین در " رساله رد ولایت فقیه" که یکی از دست نوشته های جنجالی این روحانی دگر اندیش می باشد، خاطرنشان نموده اند:
"نقش سكوت مشكوك برخی از علمای سرشناس و مراجع تقلید را در تداوم حكومت ولی فقیه نمی توان انكار نمود. گرچه ایشان تقیه و دخالت نكردن در سیاست را بهانه قرار داده اند اما غالبا درگیر دغدغه های جانی، مالی و اعتباری می باشند! "
این آزادیخواه زندانی می افزاید: البته ما فعلا قصد نداریم پرده ها را بیش از این كنار بزنیم، لذا به بیان كلامی از پیامبر اكتفا می نمائیم كه فرمود: "زمانی كه در امت من بدعتی ظهور كند علما باید مقابله كنند.خداوند لعنت كند هر عالمی را كه سكوت كند ".

۴ نظر:

لادن گفت...

به واقع حضرات علماء به چه دليل در برابر اين همه جنايات سكوت كرده اند؟ترس يا همراهي؟

ناشناس گفت...

نباید علما و مراجع در برابر این دیکتاتوری و ظلم سکوت کنند بایدمقابله با دیکتاتوری و ظلم ستیزی کنند

جعفر از تهران گفت...

يكي از شرايط مرجعيت حافظ دين بودن است و هر عالمي كه در برابر خيانت به دين سكوت كند شريك جرم خائنين است و در محكمه الهي محكوم

محبت گفت...

سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن بخصوص اكرعالم علوم ديني باشد