۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

برق گرفتگي در زندان اوین

به گزارش دریافتی ، طی روزهاي پنج شنبه و جمعه، نوزدهم و بيستم فروردين 1389، طوفان، تگرگ و باران شديدي تهران را فرا گرفت که به تبع آن اصابت رعد و برق هاي شديد به دكل هاي برق در داخل زندان اوين ، باعث آتش سوزي و قطع جريان برق در زندان اوين گرديد. در اثر اين برق گرفتگي ها، چند تن از زندانيان و كاركنان آنجا به طرز وحشتناكي پرت شده و آسيب ديدند و در این حادثه برخي از وسائل برقي مانند يخچال و تلويزيون، سوخت و از كار افتاد.
عدم نظارت فني بر تاسيسات زندان و بي توجهي به جان بازداشت شدگان ، یکی از موارد آشکار نقض حقوق بشر در زندانهاي ايران می باشد.
بروز چنين حوادثي براي كليه زندانيان به ويژه زندانیان بیماری كه مدت طولاني بدون هیچگونه مرخصي تحت بازداشت قرار دارند، مي تواند باعث بروز شوكهاي عصبي يا سكته قلبي گردد.   

۶ نظر:

هموطن گفت...

در بسیاری از اماکن که برای استفاده عمومی احداث می شود عدم رسیدگی مشهود است چه برسد به جای که مخالفین حکومت نگهداری می شود

فوأد گفت...

جمهوری اسلامی ، مردابی است که همه ما را دارد در خود فرو می برد اگر به فکر چاره نباشید هر روز باید منتظر خبرهای بدتری باشیم

ناشناس گفت...

بادرود
رژیم تا بدندان مسلح ومدعی آزادی نمی تواند تأسیسات زندان را تأمین کند عجبا که گستاخان رژیم قصد دارند برای جهان برنامه ریزی کنند.

کاظم گفت...

سلام: عکسهای منتشرشده از بند روحانیت دل آدم را خون می کند حالا که به برکت ولایت فقیه تأسیسات هم از کار افتاده اند چه باید کرد.

زنان مبارز گفت...

سلام
امیدواریم روزی برق ملت این حاکمان زورگو را بگیرد ودرجابخشکاند

اکبر گفت...

خاک بر سر رژیمی که غیر از ادعا چیز دیگری ندارد شاید با دسترسی کامل به دانش بمب هسته ای، مشکلات برقی زندان اوین که به اصطلاح بزرگترین پایتخت است، حل شود