۱۳۸۸ مرداد ۱, پنجشنبه

اعتصاب غذا در حمایت از معترضان ایرانی وارد دومین روز خود شد

رادیو فردا : اعتصاب غذای ده‌ها تن از روشنفکران، هنرمندان، فعالان سياسی و مدافعان حقوق بشر که روز چهارشنبه در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز شد وارد دومین روز خود شد.در هفته‌های اخير، تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای ايران در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد صورت گرفته که با حمله نیروهای انتظامی، امنیتی و لباس شخصی بیش از دو هزار نفر دستگیر، دست‌کم به گفته مقام‌های دولتی بیش از ۲۰ نفر کشته و بنا بر برخی گزارش‌ها نزدیک به پنجاه نفر مفقود الاثر شده‌اند.

۵ نظر:

ندا گفت...

این گونه حمایت ها در هر گوشه از جهان دلگرمی خوبی به مبارزین راه آزادی در ایران می دهد لذا حمایت بیشتر را از سایر هموطنان و مدافعین حقوق بشر در سراسر جهان را خواستاریم .

عماد گفت...

با تشکر از رادیو فردا برای گزارش این خبر و از تمامی کسانی که با اعتصاب یا هر وسیله دیگر از ایرانیان حمایت میکنند. بنده فکر میکنم که آمار کشته ها بیشتر از این است و مفقودین اثر احتمال حیاتشان کم است. اما یک ایرانی که از مرگ و شکنجه نمیترسد هر چند که ولایت ظلم و فساد بر ایران حاکم است.

زهرا گفت...

شایسته مردم ایران نیست که اینگونه به آنها رفتار شود. شکنجه، کشتن، آزار و اذیت ابزار یک حکومت وحشی اما ضعیف است که ترس از آراء مردم و ابراز نظرشان دارد.
حمایت هنرمندان، روشنفکران، فعالان سیاسی و دیگر اقشار از حرکت مردم ایران بسیار مهم است و باعث دلگرمی آنان میشود.

ناشناس گفت...

از تمامی ایرانیان خارج از کشور خواستارم که به اعتراض خود ادامه داده و دنبال راه چاره ای باشند که فشار بر مردم در ایران کمتر شود.
با سپاس سهند از ساری

ناشناس گفت...

من نمیدانم مگر این لباس شخصیها و بسیجیان و نیرو انتظامی خودشان را جزء مردم نمیدانند؟ یا اینکه مردم را مردم نمیدانند؟
کسی با همنوع خود و هموطن خود چنین رفتارهائی از خود نشان میدهد؟
به خود بیائید ای مزدوران ولایت مشرکه فقیه