۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

یکشنبه سیاه 1385، سالگرد تهاجم دیکتاتوری دینی به منزل آقاي بروجردي

صبح روز یکشنبه 8 مرداد 1385 برابر با 30 ژوئیه 2006 ،‌ نيروهاي امنيتي و لباس شخصي ها به منزل آقاي بروجردي یورش برده و تعدادي از هواداران ایشان را بازداشت نمودند . همزمان با این تهاجم ، نیروهای سرکوبگر رژیم به منزل مرجع تقلید پایتخت آیت الله العظمی سید محمدعلی کاظمینی بروجردی ، پدر آقای بروجردی نیز حمله برده و اقدام به سرقت تعدادی از کتب نایاب و خطی و تخریب اموال و اثاثیه ایشان نمودند . اين پيشواي استبداد ستيز به مناسبت وقايع اين روز، بيانيه اي منتشر نمودند كه بخشي از آن به شرح زير است:

« انا لله و انا اليه راجعون
ضايعه رقت‏بار تهاجم به بيت مرجع شهيد، ‌آيت الله سيد محمد علي كاظميني بروجردي، و تخريب درها و پنجره‏ها و کمدها و شکستن عکسهاي ايشان و ربودن اسناد ديني و كتب خطي و قديمي از منزل ايشان و همچنين ربودن دختر و داماد و عده‌اي از پيروان ايشان از منازلشان، و همزمان، يورش الواط و اشرار بي‏دين و بي‏وطن به منزل ما که با مقاومت غيورانه مردم روبرو شد و موجب فرار ياغيان گرديد و متعاقبا ورود خبيثانه اعضاء ستاد امنيت استان تهران و تحميل انصراف از آمدن به مسجد نور و اعراض از جلسه تدريس و توسل علوي، همگي دلالت بر فوران استبداد ديني داشته و مرحله ناكامي اعتراضات مسالمت‌آميز ديني را تداعي كرده است . »
از آنجا که تهاجم نیروهای امنیتی به منزل آقاي بروجردي در تاریخ یکشنبه 8 مرداد ماه 1385 با مقاومت شديد مردم مواجه شد ، آنها موفق به بازداشت اين روحاني مردمي نشدند و در نهايت با دخالت پليس تهران به فرماندهي سردار طلائي،‌ درگيري بين نيروهاي حكومتي و مردم پايان يافت و آقاي طلائي قول داد كه كليه بازداشت شده ها فورا آزاد شوند و عوامل اين تهاجم تحت پيگرد قانوني قرار گيرند ؛ ولي هيچ كدام از اين وعده ها محقق نشد!
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفاً لینک های ذیل را ملاحظه فرمائید

۹ نظر:

زهرا گفت...

با سلام رشادتهای این روحانی بزرگ در تاریخ مبارزاتی ایران باقی خواهد ماندو استبداد و دیکتاتوری از کشور رخت خواهد بست

عماد گفت...

هر وقت در مورد این واقعه میخوانم و یا چیزی میشنوم، اعصابم داغون میشود و نمیدانم و نمیتوانم شدت و نهایت رذالت این رژیم و عواملش را درک کنم و یا تعبیر کنم. امیدوارم که هر چه سریعتر این عزیزان از چنگال این اهریمنان آزاد گردند.

Kaveh گفت...

درود بر همه
هیچ وقت فراموش نمیکنم این حوادث تلخ و دلخراش را. سه سال میگذرد ولی ....
ما مردم پشت همدیگر را نمیگیریم و به کسی که صلاح ما را میخواهد و از ما و حقوقمان دفاع میکند اهمیتی نمیدهیم و گر نه حال و روز ما این نبود.
از ایرانیان بیش از این انتظار داشتم!

مسعود گفت...

ای کاش همه مردم میفهمیدند که چرا نیروی امنیتی و نظامی به خانه آیت الله بروجردی و پدر بزرگوار ایشان حمله کرده و این رفتار وحشیانه را اعمال نمودند! و میدانستند که چرا با بقیه علما و روحانیون کاری ندارند و هدف رژیم چه بوده که با گذشت 3 سال از این ماجرا باز هم آیت الله بروجردی را آزاد نمیکند و از آن گذشته شکنجه ی ایشان را همینطور ادامه میدهد؟!

ناشناس گفت...

نیروی انتظامی و دیگر نظامیها بجای اینکه حافظ جان و مال و ناموس مردم باشند، به مردم و حریم خانه شان حمله کرده و تجاوز میکنند. از این گذشته حتی به یک روحانی بلند پایه نیز رحم نمیکنند. رژیم ولایت فقیه حسابش مشخص است ولی شما ای نظامیها، شما که از خود مردم هستید! یا اینکه خودتان را جزء مردم نمیدانید!؟

ناشناس گفت...

با سلام
آقای کاظمینی شخصیتی انسان دوست و مهربان است که رژیم خوشونت نمی تواند دین مهربانی وگذشت را نظا ره باشد

شهناز گفت...

درود بر شما از اینکه در افشای ماهیت دین سیاسی و مردم فریب تلاش می کنید از شما تشکر می نمایم ما قدر زحمات شما را می دانیم

دوست گفت...

سلام دوستان
من از شما تقاضا دارم که نظرات آیت الله بروجردی را به سایت های معترض انتخاباتی بفرستید تا مردم رو حانی حقیقی خود را بشنا سندو بدانند که دین سیاسی در هر لبا سی خطر ناک است

ناشناس گفت...

درود
آزادی دوست دارم بروجردی دوست دارم