۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

گزارش کميسيون آمريکائی آزادی اديان درباره وضعیت آزادی ادیان در ایران

*** واشنگتن، 1 مه 2009 ( تلویزیون واشنگتن )
دکتر ريچارد لَند، عضو کميسيون آمريکائی رسیدگی به وضعيت بين المللی آزادی اديان، امروز در يک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت انتشار گزارش سالانه آن کميسيون گفت وضعيت آزادی ادیان در ايران طی سال گذشته "بدتر" شده است.
«در ايران، گفتار و کردار حکومت در قبال تقريباً تمامی گروه‌های غير شيعه، به ويژه بهائيان، و همچنين مسلمانان صوفی، مسيحيان انجیلی، و اعضای جامعه يهودی، بدترشده است. به دليل اين بدتر شدن اوضاع، کميسيون تصميم گرفته است که ايران را به عنوان کشور مایه نگران به شمار آورد.»
وی افزود که مجلس ايران از پائيز ٢٠٠٨ در حال برسی لايحه‌ای‌است که حکم اعدام را در موارد ارتداد قانونی خواهد کرد. لند در اين‌باره گفت: «اين قانون کيفری بايد لغو شود.»
وی اضافه کرد: «کميسيون از دولت آمريکا می‌خواهد که خواستار آزادی فوری اقليتهای مسلمان و دگرانديشانی همچون صوفيان زندانی، و همچنين آيت‌الله [سيد حسين کاظمينی] بروجردی، يک روحانی بلندمرتبه شيعه که خواهان جدائی دين از حکومت است، شود.»

۱۰ نظر:

زنان مبارز گفت...

سلام امیدواریم با این حرکت شاهد به انزوا کشیده شدن سران مزدور حاکم بر ملت بی دفاع مظلوم ایران باشیم
به امید آزادی آیت الله بروجردی وجاری شدن آزادی اندیشه وبیان وقلم در ایران وجهان.

رحمان گفت...

نظامی که به نام تشیع حکومت می کند ولی شیعیان واقعی را در بدترین شرایط نگه می دارد چه انتظاری می رود که به دیگر اقلیت ها رحم نماید

جمعی از دانشجویان گفت...

با سلام
تمامی ادیان از منظر آیت الله بروجردی محترم هستند و این چیزی است که این حکومت مخالف آن است ما نیز همانند آیت الله بروجردی به تمامی ادیان احترام می گذاریم و از این کمیسیون آزادی ادیان خواستاریم که با جدیت پیگیر نقض آزادی ادیان در ایران باشند.

کامبیز گفت...

درود بر تمام سازمانهای مدافع حقوق بشر

هم كلام گفت...

عضو محترم كميسيون رسيدگي به وضعيت بين المللي آزادي اديان ، جناب دكتر ريچارد لند
همانطور كه مستحضريد آيت الله بروجردي تنها مدافع آزادي اديان در ايران است . پس اگر واقعا خواهان آزادي اديان هستيد ، پيگيري پرونده ي اين زنداني دگر انديش، در اولويت قرار دارد
به اميد آزادي تمامي زندانيان عقيده و بيان

علی گفت...

سلام ما باید از گزارش دادن خارج بشویم و طرح وبرنامه بدهیم به ما بگویند که بارژیمی که حتی به روحانی شیعی نیز رحم نمکند چکار باید بکنیم آیا میتوان با چنین حکوت مستبدی وارد گفتگو شد

عماد گفت...

سلام
ضمن تشکر از جناب دکتر لند باید یادآور شوم که بدلیل داشتن وظیفه حساس و حیاتی، تلاش بیشتری را مبذول نمایند. زندانیان اعتقادی و سیاسی چقدر میتوانند زیر این شکنجه ها دوام بیاورند؟! مانند آقای کاظمینی بروجردی حدود سه سال است که در زندان و زیر شکنجه میباشند. پس باید سریعتر و جدی تر اقدام نمایند.

Sara گفت...

نقضی که در ایران صورت میگیرد در هیچ کدام از کشورها حتی این دوازده کشور دیگر که در لیست ناقضین حقوق بشر هستند، صورت نگرفته. یک دولت رادیکالی و فاشیستی که داعیه ی اسلام را دارد و آن هم تشیع وقتی به یک روحانی شیعه (منظور آیت الله بروجردی) اینگونه اعمال شکنجه و آزار و اذیت میکند، دیگر ادیان و مذاهب که سهل است.

مسعود گفت...

من به نوبه ی خود از دکتر ریچارد لند تشکر میکنم و از ریاست جمهوری و وزارت خارجه و... خواستارم که بصورت اورژانسی به این مسئله رسیدگی نمایند.

ناشناس گفت...

واقعاً باید در هر مذاکره با ایران موارد نقض حقوق بشر مطرح شود حتی اگر مذاکره در مورد سلاح و انرژی هسته ای باشد. چگونه کشوری میتواند وجدانش را تعطیل کند و با کشوری مذاکره کند که با ملتش بدترین رفتار و بیشترین محرومیت و بزرگترین حقوقشان را نقض میکند! مردم ایران حتی نمیتوانند آزادانه با خدای خود راز و نیاز کنند.
razi