۱۳۸۸ فروردین ۸, شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت آیت الله بروجردی در زندان یزد

با وجود اینکه مرگ مشکوک تعدادی از زندانیان سیاسی طی هفته های اخیر موجی از نگرانیها را در محافل عمومی و سازمانهای حقوق بشری دنیا در پی داشته است، با این وجود سران رژیم مذهبی ایران کمترین توجهی به این هشدارها نداشته و همچنان زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندانهای قرون وسطایی جمهوری اسلامی در وضعیت نگران کننده ای بسر می برند.

در این خصوص زندانی عقیدتی آیت الله بروجردی نیز بشدت نیازمند معالجات سریع پزشکی  و بهره گیری از امکانات درمانی لازم می باشد و بیم آن می رود که در صورت تداوم وضعیت موجود سرنوشتی چون زنده یاد امید رضا میر صیافی و امیر حشمت ساران داشته باشد . آیت الله بروجردی در آخرین اقدام خویش برای رفع تنگناهای موجود ، طی نامه ای به رییس درمانگاه زندان مرکزی یزد ، خواستار رسیدگی به وضعیت سلامتی خویش شده است . در این نامه آمده است : 

ریاست محترم درمانگاه زندان مرکزی یزد، جناب آقای دکتر ارکان
با سلام و آرزوی تحقق اهداف انسان دوستانه آن پزشک متعهد
معروض می دارم بنده در طول مدت اسارت در دستهای استبدادگران اسلامی به انواع نقاهتهای روحی و امراض جسمی مبتلا گردیده ام که گروگان گیران درنده خو جز به مرگ این منادی عدالت و مبشر صلح و مبلغ آزادی و پیشوای مذهبی رضایت نمی دهند. لذا نیازهای درمانی خود را به آن طبیب خداجو و غریب نواز معروض می دارم تا چنانچه در بیت المال به یغما رفته ایران مظلوم، موجود باشد به این اسیر دیکتاتوران مدعی دیانت و جمهوریت عنایت فرمایید.
با سپاس و ابلاغ دعا 
1-قرص جلوگیری از آلزایمر 
2- عصای دستی
3- الکل و پنبه
4- کرم نرم کننده پوست
5- تعویض شماره عینک
6- قرص تقویتی به جهت رفع رعشه اعضای بدن
7- قرص آسپرین بچه به خاطر ممانعت از سکته قلبی
8- قرص زیر زبانی برای باز کردن رگهای قلب
9- داروی تقویت چشم
10- داروی تقویت استخوان
11-دستشویی فرنگی سیار 
و موارد دیگری که نیاز به معاینات کامل و اساسی دارد .
با سپاس سید حسین کاظمینی بروجردی

لازم بذکر است سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر همچون سازمان عفو بین الملل ، دیده بان حقوق بشر و کمپین بین المللی حقوق بشر براساس گزارشات متعددی چون گزارش پزشکی دکتر حسام فیروزی ، وضعیت سلامتی این زندانی وجدانی را بسیار خطرناک توصیف کرده و بر لزوم اعطای مرخصی درمانی به ایشان تاکید نموده اند .

۱۵ نظر:

Unknown گفت...

با روشن شدن وضعيت وخيم آيت الله بروجردي از زبان خود ايشان و محروميت اين روحاني زنداني از ابتدايي و الزامي ترين امكانات بهداشتي جاي هيج عذري براي رژيم مستبد ايران و همچنين هيچ درنگي براي تمامي سازمانهاي حقوق بشري دنيا باقي نميماند، كه فوت وقت در رسيدگي به وضعيت اين زنداني اعتقادي زير پا گذاشتن همه آرمانهاي انسان دوستانه و صلح طلبانه جامعه بشري است.
جمعي از هواداران

ناشناس گفت...

با سلام
ما نيز به نوبه خود خواهان رسيدگي هر چه سريعتر به وضعيت آيت الله بروجردي هستيم .
جمعي از طرفداران از ساوه

مسیح گفت...

باسلام ودرود
این چنین با ملاطفت برخورد کردن این روحانی نسبت به ما یحتاج خود نشان از بینش والای انسان دوستی ایشان است که در سخت ترین بار فشار این گونه تقاضای دارو می کند درود بر شرف پدران ومادرانی که چنین فرزندانی تحویل جامعه ایرانی داده اند.

رامتین گفت...

سلام
من که از خواندن این مطلب شوکه شدم که این روحانی حتی از کرم نرم کننده هم محروم هستند ,پروردگارا تمام کسانی که بر این فرزند ایران زمین ظلم میکنند را با خاک یکسان بگردان.

جستجوگر گفت...

سلام
به مقامات بالا دستی می گویم شما دست شیطان را از پشت بسته اید وبا تمام وجود با مبلغان رحمان ستیزه میکنید تاریخ را بنگرید وببینید خداوند بر سر فرعون وعاد وثمود چه آورد بترسید از عذاب خداوند.

تخت جمشيد گفت...

من از خداي خود سه چيز مي خواهم:
صبر و تحمل را براي اين سيد مظلوم و خانواده اش ،ذلت و خواري و عذاب الهي را براي حكام مستبد ايران و فرج را براي رهايي ملت داغديده ايران از قيد ظلم اين ظالمان....

ناشناس گفت...

بادرود ُ
چقدر مسئولین رژیم انسانیت خود را ازدست داده اند که حتی کرم مرطوب کننده را ازایت الله بروجردی گرفته اندآنهم درآب وهوای خشک کویری یزد این نشان از سقوط اخلاق وانسانیت درنزد سران رژیم دیکتاتوری است.

حسین از بافت گفت...

کجاست آقای شاهرودی که دم ازدمکراسی میزند ببینیدرهبر دینی یک سید دربند رژیم مدعی. امکانات اولیه پزشکی را ندارد این دمکراسی است که خامنه ای مد نظردارد یعنی درخفقان همه مجبور به خفه شدن ورضایت دادن به دیکته های دیکتاتورباشند.

نصاری گفت...

آیت الله بروجردی با وجود این همه فشارهای جسمی و روحی معجزه است که تا کنون زنده مانده است امیدوارم به زودی آزاد گردد

ناشناس گفت...

به داد آيت الله بروجردي برسيد

ناصر گفت...

آیت الله بروجردی سنبل مبارزه با دیکتاتوران مذهبی است باید این شخصیت مدافع حقوق بشر را، برای مردم زجر دیده ای ایران حفظ کرد

سیامک گفت...

با سلام
بسی جای بی شرمی و خجالت دارد که حکومت ایران در رسانه های جمعی از زندانهای گوانتانامو و عراق و افغانستان و امریکا انتقاد می کند درحالیکه یک زندانی درایران از کوچکترین امکانات پزشکی محروم باشد.

ناشناس گفت...

به نام آزادی و صلح
هر زندانی که هر جرمی را مرتکب شده باشد ، حق و حقوقی دارد از جمله غذا ، بهداشت ، درمان ، ملاقات با خانواده ، انتخاب وکیل و . . . ولی رژیم ایران که ناقض حقوق بشر است یک زندانی از کلیه حق و حقوق اولیه خویش محروم است . شاید هم امکانات درمانی در شهر یزد وجود ندارد ، هرچه بوده را به گروه های تروریستی حزب الله و حماس و طالبان و مقتدا صدرو. . . بخشیده اند و دیگر چیزی باقی نمانده .

ایرانی گفت...

حالا که یکی پیدا شده که درد همه مردم را می گوید و به خاطر دفاع از حق و حقوق مردم به زندان رفته و در حال شکنجه شدن است باید به تمام خواسته هایش جواب مثبت بدهیم تا بتوانیم ثابت کنیم که ما هم انسانیم و مدافع صلح و دوستی.

نیلوفر گفت...

تا هنوز دیر نشده سازمانهای مدافع حقوق بشر مسئله ی سلامت زندانیان سیاسی را در اهم مسائل قرار بدهند و نیز آقای بروجردی که بارها حق طبیعی خود را که امکان استفاده از مرخصی درمانی است را به گوش مسؤلان قضائی رسانده و درخواست اقدام سریع جهت این موضوع را کرده ولی با وجود درخواست های مکرر و وخامت حال ایشان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.