۱۳۸۷ اسفند ۱۶, جمعه

مدعیان اسلام سیاسی؛ آیا استفاده از مرخصی درمانی حق قانونی یک زندانی نیست ؟!
***
مسئولان پاسخگوی مرگهای مشکوک زندانیان باشند***
به استناد معاهدات و مقاوله نامه های جاری حفاظت از جان و امنیت زندانی بر عهده مسئولان قضائی و سیستم زندانبانی است، در تماس مجموعه با خانواده زندانی سیاسی"امیر حسین حشمت ساران" شنیده ها پیرامون خبر فوت ایشان تائید گردید، خانواده وی ضمن مبهم بودن زوایایی از مرگ وی که منجر به سکته مغزی این زندانی گردیده است خواهان پاسخگویی و شفاف سازی مسئولان مربوطه شدند.
این زندانی وجدانی که در حال تحمل پنجمین سال از محکومیت شانزده ساله خود بود پس از رو به وخاومت گرائیدن وضعیت جسمی خود که با بی توجهی اولیه مسئولان در تاریخ 11 اسفند سیر تصاعدی طی نمود در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان رجایی کرج ر تاریخ 15 اسفند بستری گردید.امیرحسین حشمت ساران سرانجام صبح روز جاری در این بیمارستان جان خود را از دست داد.
آقای ساران که متاهل و دارای سه فرزند بودند در چندین نوبت در سال جاری درخواست مرخصی خود را به مسئولان مربوطه تسلیم نموده بودند که هر بار با دلایل واهی از استفاده این زندانی از حق مرخصی ممعانت بعمل آمده بود.
مرگ مشکوک ایشان سومین مرگ مشکوک پس از ولی الله فیض مهدی و عبدالرضا رجبی در این زندان امنیتی که هم اکنون محل نگهداری بیش از پنجاه زندانی سیاسی از اقصی نقاط کشور است می باشد. در هیچیک از موارد مسئولان نسبت به مرگ این زندانیان پاسخگو نبوده اند و مرگ مشکوک زندانیان همواره در پاره ای از ابهام قرار گرفته است. این نوع جان باختن زندانیان عقیدتی در طی سه سال اخیر در سراسر کشور روندی رو به رشد و نگران کننده داشته است.
امیرحسین حشمت ساران در سال 82 به همراه تعدادی از همفکران خود به دلیل راه انداری گروهی به نام "جبهه اتحاد ملی ایران" که مشی مسالمت آمیز و سیاسی را در کارکرد گروه خود معرفی نموده بود بازداشت شد. وی در دادگاه انقلاب کرج به اتهام راه اندازی جمعیت غیرقانونی به هشت سال حبس تعزیری محکوم گردید. نامبرده در اتهاماتی دیگر همچون تبلیغ علیه نظام و توهین به مسئولان به هشت سال دیگر حبس تعلیقی محکوم شد. در طول پنج سال سپری نمودن ایام محکومیت، این زندانی عقیدتی تنها یکبار از حق مرخصی استفاده نمود و به صورت مکرر تحت فشار و برخورد مسئولان زندان رجایی شهر کرج قرار داشت.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ضمن مشکوک خواندن مرگ این زندانی عقیدتی و تسلیت به خانواده داغدار این زندانی، از مسئولان زندان رجایی شهر کرج و کادر پزشکی این زندان خواستار پاسخگویی نسبت به مرگهای مشکوک در این زندان می باشد. همچنین سایر تشکلات مدافع حقوق بشر را به واکنش متحدانه و پیگری این موضوع فرا می خواند.
تهران - شانزدهم اسفندماه 1387
لازم به ذکر است بر طبق گزارشات مکرر سازمانهای حقوق بشری از جمله مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ، وضعیت جسمانی آیت الله بروجردی بشدت رو به وخامت گذاشته و مسئولین زندان می بایست سریعا امکان استفاده از مرخصی درمانی به وی را جهت مداوا و استفاده از امکانات پزشکی لازم در خارج از زندان، فراهم نمایند.

۲۴ نظر:

ناشناس گفت...

با درود به آزادي خواهان و با تسليت به خانواده داغدار امیرحسین حشمت ساران و اميدوارم خداوند صبر جميل به شما خانواده محترم بدهد و هشداري باشد براي ديگر خانواده هاي زنداني كه مراقب باشند اگر بخواهند دست روي دست بگذارند آن اتفاقي برايشان مي افتد كه بر سر اين خانواده افتاده است .

ناشناس گفت...

با سلام
خانواده آيت الله بروجردي و ياران و طرفداران ايشان اگر شما هم بي تفاوت باشيد روزي ميرسد كه بايد جنازه آيت الله بروجردي را از درب زندان يزد تحويل بگيريد لذا جا دارد خانواده ايشان صداي دادخواهي آيت الله بروجردي را به تمام نقاط جهان برسانند و با تمام رسانه ها و روزنامه ها تماسهايي داشته باشند و از هيچ چيز هراس نداشته باشند وقتي ايشان از پشت ميله هاي زندان مردانه و جسورانه اصل اين حكومت را نفي ميكند لذا او بايد بترسد يا شما .

ناشناس گفت...

سلام - من شنيدم اخوي آيت الله بروجردي يك روحاني است، قرار است كي شما با اين لباس از دين و اعتقاد حمايت كنيد خواهشا از موقعيت فعلي خودتان استفاده كنيد و از ايشان حمايت كنيد.

ناشناس گفت...

با سلام
من از تمامی مسئولان و سازمان عفو بین الملل خواستار رسیدگی عاجل به وضعیت جسمی آیت الله بروجردی در ایران هستم. و نگذارید جان انسان بیگناهی به خطر بیافتد
با تشکر
ESTEFAN

ناشناس گفت...

ما خواهان آزادی این روحانی هستیم.

ناشناس گفت...

سلام برآزادیخواهان

ناشناس گفت...

be ommide Azadie tamamie azadi khahan az chngale aghrabhaye zaman.

ناشناس گفت...

با سلام.
از تمامی فعالان حقوق بشر خواهش می کنم که هر چه سریعتر به اوضاع نا بسامان در زندانهای ایران توجه ویژه بکنند تااز فاجعه انسانی جلوگیری شود.

ناشناس گفت...

ای مجامع بین المللی تابه کی باید
شاهد سکوت شما باشیم وعزیزانمان را در بدترین شرایط در زندانهای قرون وسطایی رژیم جلاد وآدم کش حاکم بر مردم ایران نظاره گر باشیم.

ناشناس گفت...

سلام.
ما هم از وضعیت وخیم آیت الله بروجردی درزندان یزد سخت نگرانیم وامیدواریم هرچه سریعتر ایشان رابرای مدوا به بیرون از زندان انتقال دهند.

ناشناس گفت...

سلام .
نمونه ای دیگر از نقض حقوق بشر را بر علیه آیت الله بروجردی را شاهدیم .خدایا باعث وبانی اش را به خاک ذلت بکشان

ناشناس گفت...

سلام
باردیگر جرم ,باردیگر قتل ,بار دیگر جنایت ,پس چراسکوت؟

ناشناس گفت...

من هم به نوبه خودم این جنایت را محکو کرده واز مجامع بین المللی خواهان رسیدگی به وضعیت زندانیان درایران می باشم.

ناشناس گفت...

سلام
لطفاً هر چه سریعتر به وضغیت دیگر زندانیان رسیدگی کنید که دیگر شاهد این گونه وقایع تلخ ونا گوار نباشبم.

ناشناس گفت...

باسلام.
لطفاً به وضعیت نگران کننده آیت الله بروجردی رسیدگی شود که حال وضغیت ایشان نگران کننده می باشد.

ناشناس گفت...

سلام خدایا ظالمان رااز رحمتت محروم بگردان.

ناشناس گفت...

سلام.
حاکمان زور گو به زودی سزای اعمالشان را خواهند دید

ناشناس گفت...

سلام.
دلیل مخالفت رژیم برای دادن مرخصی درمانی به آیت الله بروجردی
نشان دهنده دشمنی آبا واجدادی است وگرنهتاکنو.ن به ایشان اجازه مرخصی درمانی میدادند.

ناشناس گفت...

آیت الله بروجردی قبل از دستگیری نامه های به مسئولین رژیم نوشت و یادآور شد که در مملکت چه می گذرد شاید آن روز حاکم ایران در خیالتش همه جا را جنت رضوان می دید ولی امروز مرگ حشمت ساران شاید بتواند وجدان سیاه اش را بیدار کند شاید نامه آیت الله بروجردی خواب را از چشمان این دیوانۀ قدرت زدوده باشد . بروجردی مردیست که گفت اجدادم ظلم نمی کنند و این مسئله را به اثبات کشاند ؛ این ولی فقیه است که ساران را می کشد این نظام خمینی است که فیض مهدوی را به قتل رساند ، این وزارت اطلاعات ایت که زهره شریفی را ربوده است .

ناشناس گفت...

اگر مسئولان زندان به آقای ساران مرخصی می دادند که به درمان خود بپردازد این فاجعه رخ نمی داد ولی حالا کسی نیست که رژیم را زیر سوال ببرد

ناشناس گفت...

از مدیران وبلاگ بام آزادی تشکرمی کنم که به یاد این زندانی مظلوم بودند همان طوری که می دانید رژیم بسیار گستاخ شده و علتش نیز سکوت مجامع بین المللی است زیرا دولتها به دنبال منافع خود هستند و امیر حسین وآیت الله بجردی و دیگر زندانیان سیاسی واعتقادی را به حال خود وا گذاشته اند و هر روز خبر فوت یکی از عزیزانمان را می شنویم واقعا نگران آیت الله بروجردی هستیم.

ناشناس گفت...

خمینی آمد گفت می خواهیم اسلام را صادر کنیم ولی کدام اسلام؟ منظورشان اسلام سیاسی بود که می کشد وهم مانند یزید گریه میکند.بله ایشان موفق شد که اسلام را صادر کند اما اسلام دیکتاتوری؛ و فقر را برای مردم ایران به ارمغان آورد و نخبگان را از مملکت فراری دهد ؛عجب موفقیتی

ناشناس گفت...

خواسته ما: آزادي بي قيد و شرط آيت الله بروجردي است
هواداران در فارس

ناشناس گفت...

بادرودبه برنامه ی صدای امریکاکه ما را در امر اطلاع رسانی یاری کردیدآزادی زهره شریفی را به شما و خانواده ی ایشان تبریک عرض می کنم