۱۳۸۷ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

پیام تبریک آیت الله بروجردی به مناسبت فرا رسیدن نوروز 88


دانلود فایل صوتی

سلام بر نوروز ، درود بر نوروزیان تاریخ
سال هشتاد و هفت با آتشفشانهایی از گرانی و کمبود ، تبعیض و نابرابری و نداری به پایان رسید ؛ ولی آثار مخرب و منفی و مسموم آن منازل ایرانیان بی پناه را رها نکرد . سالی پر درد و رنج و فلاکت و نقاهت ، که وطن مظلوم و محروم را دائماً سیلی زد و زجر داد . چگونه با همه ی وجودمان به استقبال بهار برویم در حالی که خشکسالی بسان دیوی وحشتناک حیات ایرانی تحت ستم را به نیستی تهدید کرده ؟ کم آبی و قهر آسمان ، سبزه زارها را هدف گرفته و خزانی را خاطرنشان می کند . امروز میهن عزیزمان به سختی نیازمند نوازش الهی است .
خدایا ؛ به یقین واکنش ظلم حکام را به طبیعت منتقل کرده ای و برکات را از این مرز و بوم گرفته ای .
پروردگارا ؛ بر این ملت غریب و بی کس ترحم نما و الطافت را نصیب این آب و خاک مقدس فرما ، که ما را طاقت عذاب مضاعف نباشد . هم اسارت استبداد و هم خسارت طبیعی و ارضی و آسمانی .
الها ؛ سالی مخاطره آمیز بر مردمی گذشت که حاکمیتی بر مقدرات خود نداشتند و اختیاری بر سرنوشت خویش نیافتند .
تو که انیس این رعیتی ، بهتر از همه میدانی که بر سر جماعت فلک زده و به زنجیر کشیده شده ی دیکتاتوری دینی چه آمده و خفقان و خشونت و خفّت چگونه دمار از روزگار خلق مغموم و معصومت در آورده . چسان مرگ زمستان را تبریک بگوئیم درحالیکه مدتهاست که فصل زیبا و طراوت بار و روح انگیز بهار از بین ما رفته و اشکهای گرفتاران و زمین خوردگان کشور دوست داشتنی ایران ، جای باران های حیات بخش را گرفته و سدها بجای آب مالامال از بدبختی و بیچارگی و ناامیدی گشته؟!
آفریدگار خوبم ؛ تو را که مهربانی و بانی خیری می خوانم تا ورق را برگردانی و اقبال را خورشید این مملکت کنی و بر اهل ایران تفقد و تقرب و تفضل نمائی و اذن به اصلاحات ریشه ای و اساسی دهی .
به امید رهایی همگان از قیود آزار دهنده و تحقق آرزوهای عموم و عبور از مقاطع تند و تیز تاریخ معاصر و آغاز نیکبختی و عدالت خیزی و چشم به راه سال جدید که پیام آور آزادی و صلح و ثبات و آرامش برای آحاد مردم ایران باشد و در روزهای آن از تلخی و ناکامی و ناآرامی آثاری نباشد و همواره هموطنانم در کمال سلامت و سعادت و صحت و کرامت معیشت نیکو و نافعی داشته باشند .
سید حسین کاظمینی بروجردی

۹ نظر:

ناشناس گفت...

سیامک م
سلام به آزادی و درود به آقای

بروجردی که در اسارت به سر می برد ولی هنوز به فکر مردم مظلوم است . امیدوارم که هرچه سریعتر آزاد شود .

ناشناس گفت...

با سلام و درود
پیشاپیش سال نو را به تمام عزیزانی که در راستای عدالتخواهی و آزادگی بی وقفه در حال تلاشند تبریک عرض می کنم و امیدوارم که روزگاری نو با افکار و نفوس نو در پیش داشته باشیم و با آرزوی برچیده شدن بساط ظلم در انتهای سال جاری و قطع شدن ریشه ظالم در سال آتی. موفق باشید

Unknown گفت...

درود بر تقويم نگاري كه روزهاي خوش زندگي را وعده داده ،‌تحيت بر تاريخ داني كه تلخي هاي هزار و دويست ساله گذشته را هر روز صبح با نواي "امن يجيب" مرور مي كند و غصه هاي ديرينه اش تسونامي بر اقيانوس ها مي دهد . آنكه بر صدر تقويم ايستاده مصلح ماست كه هر شامگاه به عشق رؤيتش در خواب "يا ايها العزيز" مي خوانيم ، و حال كه سرآغاز سال جديد است بر تو مي ناليم ،‌اي طبيب امراض ناعلاج . راستي كه تحويل سال در غيبت تو چه تيره و تار است ،‌ چگونه اين گردش فصل را عيد بناميم ، در حالي كه بر زمين نقاهت افتاده ايم و همه سلولهايمان فرياد مي زند كه "طال الانتظار" ، و اينك اي مقتدا ، همگان در اين ايام لباس نو بر تن مي كنند و ما احرام سپيد رهايي از خود را بر انداممان پوشيده ايم و به يارانت پيوسته ايم.
كبوتران شكسته بال
(چكيده اي از نوشته هاي آيت الله بروجردي)
جمعي از هواداران

ناشناس گفت...

روزی امام رضا فرمودند که بنی عباس و بنی امیه برای ما عیدی باقی نگذاشتند و امروز ما می نالیم که بازمانده گان بنی امیه و بنی عباس در لباس ولایت فقیه، آنچنان دلخونمان کردند که عید بر ما حرام شده.
گرانی و تورم،فقر و نداری ، خشکسالی و امراض گوناگون و از همه مهمتر در زیر چتر دیکتاتور زندگی کردن عید را بر ما تلخ و غم انگیز کرده است

ناشناس گفت...

با سلام
ضمن تبریک سال نو
امیدواریم سال 88 سال پیروزی حق علیه باطل باشد.

ناشناس گفت...

حکومت مستبد ایران طراوت و شادابی را از ما گرفته! کدام عید؟ کدام نوروز؟ آیا با این همه ظلم و خفقان جایی برای روز نویی احساس کردن هست؟ تا این رژیم پابرجاست در ایران بهاری نیست.
آرزوی من در این سال جدید نابودی این رژیم ستمدینی و آزادی تمامی زندانیان بی گناه است.

ناشناس گفت...

نهاد های بین المللی هر چه سریعتر برای آزادی دکتر حسام فیروزی تدابیری اندیشه نمایند.
با تشکر یاران ایت الله بروجردی.

ناشناس گفت...

با سلام وتبریک سال نو
تا کنون چه کسی را سراغ داشته ایم که در بد ترین شرایط روحی و جسمی ودراسارت بفکر هم نوعان خود باشد و همه را پارهء تن خویش بداند. درود بر بروجردی و مرگ بر دشمنان وطن

ناشناس گفت...

پايدار جون براي ما عيدي هم مونده با اين اوضاع ؟