۱۳۸۸ فروردین ۳, دوشنبه



در برنامه تفسیر خبر از صدای امریکا در روز یکشنبه برابر با 3 فروردین ماه ، مواردی از نقض حقوق بشر در ایران مطرح گردید که منجمله اشاراتی به آخرین وضعیت آیت الله بروجردی صورت گرفت که در ذیل تقدیم می گردد :




چالنگی : کم و بیش گفتنی هست که زندانیان عقیدتی ، فکری ، سیاسی ، فعالین حقوق بشر ، فعالین حقوق زنان در زندانهای ایران هستند همانطوریکه در برخی کشورهای دیگه از جمله پیروان مذاهب و ادیان مختلف غیر مسلمانان ، مسلمانان اهل سنّت در کردستان . زندانیانی هستند آقای صادق کبودوند و بسیاری دیگه . فرزاد کمانگر به تهران منتقل شده ، در آذربایجان همینطور آقای عباس لسانی و مناطق دیگه ایران ؛ در این میان روحانی شیعه آقای کاظمینی بروجردی که داوطلبانه خلع لباس کردند خودشان را ، در زندان یزد هستند . خبرهای زیادی بود در روزهای اخیر که در زیر فشارهای تازه ای قرار گرفته ایشون در زندان یزد . خبر تأسف انگیزی که در آستانه نوروز داشتیم درگذشت امید رضا میر صیّافی بود و واکنش گسترده بین المللی در برابر مرگ این جوان ایرانی . امّا از آنجا که روحانیون ایران نظرات مختلفی را درباره مراسم ایرانی مطرح کردند، پیام نوروزی آیت الله کاظمینی بروجردی نیز شنیدنی هست که چطور روحانی غیر دولتی مثل ایشون که خواستار جدایی دین از سیاست هست یعنی ( از دولت هست ) به مراسم ایرانی نگاه می کند .

۸ نظر:

Unknown گفت...

درو بر سرکار خانم پور فاضل و جناب آقای آموزگار که در این بیلان ترور شخصیت رژیم ایران و به انزوا کشیدن سربازان وطن در پس سلولهای قرون وسطایی ولایت فقیه جهت خاموش نمودن صدای آزادیخواهی آنان ، به مبارزه علیه این پروسه ی دیرینه جهت حذف مبارزان حکومت ستم دینی ایران می پردازند .
درود بر شما و سپاس از زحمات بی دریغتان در احیای خطوط مبارزین ملی

ناشناس گفت...

با سلام
ما هم از این برنامه بسیار خوب و پربیننده سپاس گذاریم و امیدواریم در راستای اعتلای فرهنگ اصیل ایران زمین کوشا باشند

ناشناس گفت...

با سلام
بسیار جای تأسف برای سران رژیم دارد که عده ای در آن ور مرز به حقانیت این روحانی بزرگوار پی برده و پیام نوروزی ایشان را برای تمام ملل پخش می کنند ولی در کشور ما به جای حمایت از ایشان او را مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می دهند

ناشناس گفت...

من از برنامه صداي امريكا تشكر ميكنم كه مسائل نقض حقوق بشر در ايران را مرتباً گزارش ميدهند. شايد عده اي بگويند كه آنها در جهت منافع دولت امريكا چنين كاري مي كنند ولي چيزي كه براي ما اهميت دارد اين است كه حداقل از يك كانال مطمئن اخباري از زندانيان بدست مي آوريم كه برايمان مهم است در داخل كه رسانه ها جرأت نشر چنين اخباري را ندارند.

ناشناس گفت...

آقای بروجردی به عنوان یک مجتهد حق دارد نظریات دینی خود را آزادانه به باورمندانش بگوید و رژیم حق ندارد از نظر شرعی و قانونی ممانعت کند.

ناشناس گفت...

با سلام
عجب برنامۀ زیبائی بود که آقای چالنگی برگزار کرد و مهمانان خیلی از نظر معلومات پر بودند. ای کاش صدای امریکا بیشتر از این برنامه ها داشته باشد.
نسرین

ناشناس گفت...

صدای امریکا ثابت کرد که نه تنها مبارزان و تلویزیونهای خارج از کشور مخالف دین نیستند، بلکه از روحانی که از آرمانهای ملت دفاع میکند، احترام میگذارند و حمایت میکنند.
با تشکر

ناشناس گفت...

مرا عهديست با جانان كه تا جان در بدن دارم @ هواداران كويش را چو جان خويشتن دانم !