۱۳۸۷ اسفند ۶, سه‌شنبه





***
دیکتاتور زمانه ، شهید شده بهانه
***
**از صبح امروز نیروهای اطلاعاتی با حمله به منازل اعضای فعلی و سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر تعدادی از دانشجویان را بازداشت کردند.
تاکنون احمد قصابان، نریمان مصطفوی و مهدی مشایخی ۳ دانشجوی انجمن اسلامی پلی تکنیک و همچنین عباس حکیم زاده عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی پلی تکنیک بازداشت شده اند و از وضعیت برخی دیگر از دانشجویان اطلاعی در دست نمی باشد. ماموران امنیتی این دانشجویان را همراه با اعمال خشونت بازداشت کرده و حاضر به پاسخگویی به خانواده های آنان نشده اند.
این حملات گسترده نیروهای امینتی پس از بازداشت گسترده روز گذشته دانشجویان دانشگاه امیرکبیر صورت گرفته است. روز گذشته نیز پس از اعتراض دانشجویان به پروژه دفن شهید بیش از ۷۰ دانشجو بازداشت و به کلانتری ۱۰۷ میدان فلسطین منتقل شدند. تعدادی از این دانشجویان طی شب گذشته و امروز صبح آزاد شدند، اما نزدیک به ۲۰ نفر از دانشجویان از کلانتری میدان فلسطین به زندان اوین منتقل شدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، پیگیری های خانواده های دانشجویان بازداشت شده برای اطلاع از وضعیت سلامت فرزاندانشان تاکنون بدون نتیجه مانده است.
از آنجائیکه روز گذشته علیرغم تمامی تمهیدات اندیشیده شده مسئولین، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به اجرای پروژه دفن شهید در این دانشگاه اعتراض کردند این مساله باعث خشم بسیار نیروهای امنیتی شده است. روز گذشته نیروهای امنیتی بسیاری از دانشجویان را با ضرب و شتم و با بکار بردن الفاظ رکیک بازداشت کردند. در کلانتری فلسطین نیز برخی از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و دختران دانشجو مورد توهین قرار گرفتند.
لازم به یادآوری است حسین ترکاشوند، مجید توکلی، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمانپور ۴ دانشجوی دیگر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیراز حدود ۱ ماه پیش در بازداشت به سر می برند.

۹ نظر:

Unknown گفت...

وظيفه كارگزاران آسمانيست كه راي و نظر شهروندان را منظور سازند، وقتي فرستادگان رسمي خدا مامور به ارج نهادن به راي و خواسته مردم باشند، جانشينان پيامبر با چه مجوزي چنين حقي را از رعيت دريغ كرده اند و كلام خود را به عنوان فرمان خداوند ديكته كرده اند، در حالي كه خداوند حق ديكتاتوري را براي پيامبرش قائل نبود. آري آزادي راي و حق انتخاب براي آحاد مردم محترم است و عدم وجود آن در ممالك اسلامي نتيجه تداخل دين و سياست است.( برگرفته از رساله آزادي نوشته آيت الله بروجردي)
در حكومت ايران نيز اقشار مختلف جامعه در بيان نظر خود با بدترين شكل ممكن سركوب ميشوند.
جمعي از هواداران

ناشناس گفت...

به قول آیت الله بروجردی «مظلوم شهدا »این پست فطرتها حتی به شهدا هم رحم نمی کنند و از آنان همچون پیرهن عثمان جهت حفظ منافع و سرکوب مخالفینشان استفاده می نمایند . واقعاً که مظلوم شهدا

ناشناس گفت...

از همین جا به هر کس که به دنبال احترام به مقدسات و حرمت گذاری به ارزشهاست قاطعانه عرض میکنم
توی این حکومت نیست که نیست ،وقتتون رو حروم نکنید
به قول معروف اون می می رو لولو برد

ناشناس گفت...

یکی از شعارهای دانشجویان که به نظرم جالب اومد این بود
اوین دانشگاه شده
دانشگاه قبرستان شده
خدایش راست گفتند متفکرین ما را بردند زندان و بگذریم از جسد شهدا، عده ای مردار خشک مغز بی لیلاقت را سرآزیر کردند توی دانشگاهها به نام استاد و رئیس و بسیجی

ناشناس گفت...

با سلام
مادانشجویان به شدت این حرکت رژیم دیکتاتوری ایران را محکوم کرده و از مجامع حقوق بشر و منادیان آزادی خواهشمندیم که این موضوع را رسیدگی نمایند.

Unknown گفت...

من به عنوان يك دانشجوي ناراضي از وضعيت دانشگاه اين اقدام حكومت را اصلا قبول ندارم و انها را سؤاستفاده كنندگان از خون شهدا مينامم.

ناشناس گفت...

روزی در همین نزدیکی هاست که شاهد بسته شدن پرونده ی این رژیم باشیم و آزادگان به آرزوی خود برسند

ناشناس گفت...

سلام بر صلح و آزادی سلام بر اصلاح گران عصر یک روز امام حسین فرمود: اگر دین ندارید آزاد باشید و آزادانه زندگی کنید ؛ان لم یکن لکم دینکم فکون احراراً فی دنیاکم . hmsafar

ناشناس گفت...

نظام جمهوری ایران با دفن شهدا در دانشگاهها می خواهند به جوانان بفهمانند که شما هم بزودی باید برای مقاصد سلطه جویانه قربانی شوید به مانند این اجساد که برای حکومت طلبی خمینی قربانی شدند. اما خدا قوت ای دانشجویان و بر مقاوت خود ادامه دهید امید است که روزی تمامی اقشار جامعه در برابرحاکمیت زورگو با هم متحد شوند واین نظام ستمدینی را ریشه کن کنند.