۱۳۸۷ بهمن ۲۵, جمعه


بازداشت دو تن از پیروان آیت الله بروجردی

 

منبع : کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران 


 
24 بهمن ماه 1387-  کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز اعلام کرد که مقامات ایرانی باید فورا مریم قاسمی و زهرا عبدالله وند؛ دو تن از پیروان آیت الله بروجردی را که در تاریخ نهم بهمن ماه 1387 به دستور دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شدند، آزاد کنند.

 خانواده این بازداشتی ها به کمپین بین ا لمللی حقوق بشر در ایران گفتند که خانم قاسمی 32 ساله و عبدالله وند 31 ساله که هر یک صاحب دو فرزند هستند، و خانم زهرا شریفی به همراه سایر پیروان آیت الله بروجردی در تاریخ 9 بهمن ماه 1387 به دادگاه روحانیت در تهران مراجعت کردند تا از وضعیت آیت الله بروجردی مطلع شده و به نگهداری ایشان در سلول انفرادی در زندان یزد اعتراض کنند. اما این سه نفر در دادگاه بازجویی شدند. سرانجام خانم قاسمی و عبدالله وند برای تحقیقات بیشتر به بند 209 زندان اوین منتقل شدند و خانم شریفی بعد از بازجویی  در ساعت 8 شب همان روز آزاد شد. خانواده خانمها قاسمی و عبدالله وند از زمان انتقال آنها به زندان اوین از آنها بی خبرند.

 آیت الله بروجردی قبلا رسما از خانم گیتی پورفاضل؛ وکیل مستقل دادگستری، خواسته بودند که وکالت ایشان را برعهده بگیرند. اما دادگاه ویژه روحانیت این تقاضا را رد کرد و در حال حاضر بروجردی فاقد وکیل مستقلی است که ایشان را نمایندگی کند.

 خانم پورفاضل در باره دستور بازداشت خانمها قاسمی و عبدالله وند توسط دادگاه ویژه روحانیت به کمپین بین المللی حقوق بشر گفت که "هر دستوری از سوی دادگاه ویژه روحانیت برای افراد عادی غیر قانونی است. این دستور یک اقدام فراقانونی است."

 آیت الله کاظمینی بروجردی در تاریخ 16 مهرماه 1385 در تهران بازداشت شد و توسط دادگاه ویژه کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از مقامات قضایی در ایران خواست که به محاکمه روحانیون در دادگاههای ویژه روحانیت پایان داده و دستور دهند که پرونده های همه روحانیونی که توسط این دادگاهها محکوم شده اند، توسط دادگاههای عمومی طبق قوانین کشوری و معیارهای بین المللی دادگاههای عادلانه مورد بررسی قرار گیرند 

۲۲ نظر:

ناشناس گفت...

اخبار نگران کننده ی است

ناشناس گفت...

مجامع بین المللی باید فشار بیشتری بر رژیم ایران وارد کنند تا این دو بانوی ایرانی به سرنوشت زهرا کاظمی گرفتار نشوند

ناشناس گفت...

با سلام
ما هم به نوبه خودمان این حرکت از سوی رژیم را محکوم کرده و خواستار آزادی این دو بانو می باشیم.

ناشناس گفت...

سلام
ما هم این حرکت را محکوم می نمائیم و خواستار آزادی این دو بانو هستیم.

ناشناس گفت...

طبق قوانین حقوق بشر هرگز نمی توان شخص متهمی را بیش از مدت محدودی بدون وکیل و تفهیم اتهام در زندان نگه داشت چگونه است که در جمهوری اسلامی ، خانم ها قاسمی و عبدالله وند که از طرفداران آیت الله بروجردی هستند پس از 17 روز هنوز وکیلی برای دفاع از حقوقشان ندارند.

ناشناس گفت...

این بشر، اَشرف خلق است ، گرفتار شده
حق او از همه سو غصب و لگدمال شده
شهر تهران ز ستم ، وحش به تاریخ شده
همه جا غلغله از نفرت خودکامه شده

ناشناس گفت...

خدامیداند که فاسق ترین مردم مجریان نظام جمهوری زر, زور, تزویر هستند خدا از آیت الله بروجردی وهواداراش حفاظت کند.

ناشناس گفت...

این حقوق بشر کجاست بیاید و ببیند که بر سر این دو بانوی آزادی خواه چه إورده

ناشناس گفت...

سی سال است که آثار نکبت ظلم و سیاهی خشونت بر چهره ی ایران هویدا است و این تندیس های استبداد سال هاست که حرمت های انسانی را لگدمال کرده اند مگر ایران سرزمین پدری آن هاست و ایرانیان برده گانشان که اینگونه بی باک حریم حقوق بشر را شکسته اند.

ناشناس گفت...

متاسفانه بازداشت های خودسرانه توسط مامورین حکومتی ایران به صورت یک عرف در آمده است و آنها هرکسی را که بخواهند بدون ارائه مدرک بازداشت می کنند و هیچکس حق اعتراض ندارند و هیچ مرجعی وجود ندارد که زندانیان یا بستگان آنها بتوانند به آن مراجعه کنند و از حقوق خود دفاع کنند. بارها سازمانهای بین المللی از حکومت ایران خواسته اند تا از بازداشتهای خودسرانه دست بردارند ولی این حکومت هیچگاه دست از این کار خود بر نداشته است ونمونه اش دستگیری این دو خانم است امید وارم که این دو خانم و تمامی زندانیان ازبند این حکومت استبدادی آزاد شوند

ناشناس گفت...

ای کسانی که غروب آفتاب را دیده اید
نگران نباشید
اهالی دامنه کوه ، خورشید را دیده اند.

ناشناس گفت...

در دین سنتی زن دارای حرمت بسیار و حقوق برابر با مردان است ولی در دین سیاسی حکومت برای حفظ موقعیتش هم حق آنان را میخورد هم آنان را به جرم بی حجابی در مقابل چشم مردم میزند و یا همچون زهرا کاظمی میکشد و یا مثل این دو بانو حبس میکند.

ناشناس گفت...

بدا به حال حکومت ولایت فقیه که به نام رسول الله بر روی منابر میروند و به نام خدا ظلم و ستم میکنند و ابدا به فکر فردایی نیستند که بی بازگشت است و پشیمانی در آن سودی ندارد. پیامبر در آن جهان منتظر شماست تا در مقابل چشم همه فریب خورده گانتان بی آبرویتان کند ای سلاله بنی عباس و ای بازمانده گان بنی امیه

ناشناس گفت...

از خانم گيتي پور فاضل و همچنين تمام وكلاي مدافع حقوق بشري، رسيدگي به پرونده دو بانوي زنداني را خواستاريم
.

ناشناس گفت...

هیچ دادگاهی مشروعتر از دادگاه وجدان نیست ، چرا که صدای وجدان از هر بلندگویی رساتر و دائمی تر بوده و این درنده گان انسان نما به حتم فاقد وجدان انسانی می باشند که مرتکب چنین جنایاتی می شوند و در ارتکاب این جنایات کودک و زن و جوان و پیر و بی گناه و ......برایشان فرقی نمی کند . حال ای انسانهای صاحب وجدان و طرفدار حقوق بشر چگونه چند نفری بی وجدان بر سرنوشت میلیون ها انسان حکومت می کنند؟

ناشناس گفت...

ساختار قضایی حکومت ایران به این صورت است که وقتی شخصی را باز داشت کردند ابتدا به خانوادهایشان خبر داده نمی شود زیرا با این کار هم می خواهند که خانواده و اطرافیان را به وحشت بیاورند و ترسی را در وجود آنها ایجاد کنند وهم اینکه اگر در مرحله بازجویی اگر بازداشت شدگان صدمه ای دیدند به دلیل اینکه باز داشت شدگان هیچ سند ومدرکی برای اینکه نشان دهند که توسط اطلاعات یا هر ارگان دیگری بازداشت شده اند در دست ندارند نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند این در حالی است که در کشورهای دارای دمکراسی اگر شخصی را باز داشت می کنند آن شخص حق دارد برای خود وکیل بگیرد و در ضمن خانوادهای آنها نیز دائم با شخص زندانی در تماس هستند
امید وارم که روزی بیاید که هیچ کس به خاطر ابراز عقیده به زندان نرود.

ناشناس گفت...

سلام
من هم خواستار آزادی این دو بانو می باشم.
با تشکر1360

ناشناس گفت...

سلام
حکومت ظالم این دو بانو را آزاد نمائید.
با تشکر2009

ناشناس گفت...

با سلام
این دو بانو را هر چه سریعتر آزاد نمائید.
1355

ناشناس گفت...

با سلام
دیده بان حقوق بشر برای آزادی این دو شیر زن کاری کنید.

ناشناس گفت...

با درود
در آیه از قرآن خواندم که خداوند هرگز ظالمان را هدایت نمی کند . پس چگونه است که رژیم ادعا میکند انقلابش الهی بوده و در فکر انتشار اندیشه هایش به جهانیان است . در حالی که همه روزه بر ظلم و ستمش افزوده میشود و مورد نفرین خداوند است . آقای خامنه ای تو دروغگویی هستی که آبروی دین را برده ای.

ناشناس گفت...

دفاع زنان از آقای بروجردی بیانگر این حقیقت است که بروجردی از زنان جامعه با جدّیت دفاع نموده است . این دوبانو نمونه ای آشکار از این حقیقت است.