۱۳۸۷ اسفند ۸, پنجشنبه

گزیده ای از گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا
در مورد وضعیت حقوق بشر ایران در سال 2008
***
در ماه نوامبر، پیروان روحانی مخالف، آیت الله کاظمینی بروجردی گزارش دادند : بر خلاف درخواست اعطای مرخصی پزشکی جهت مداوای ایشان، مسئولین زندان وی را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و از زندان اوین به نقطه ی نامعلومی انتقال نمودند. بنابر گزارشات وارده، ایشان پس از آنکه از ناحیه حکومت بجرم اعتقاد به جدایی دین از سیاست به شدت تحت فشار قرار گرفت در سال 2006 توسط پلیس در منزلش دستگیر شد. بروجردی از سال 1992 تاکنون بارها دستگیر وبه زندان افتاده است . بازگو شده است که ایشان در آنجا مورد ضرب و شکنجه قرار گرفته و به اعدام تهدید شده است و همچنین در اکتبر2006 مسئولین نظام 9 نفر از 70 نفر از پیروانش را که در 2006 دستگیر شده و در 2007 آزاد شده بودند را مجددا دستگیر نموده است.
........
حکومت با دقت دیدگاهها و نظرات تمامی رهبران مذهبی از جمله رهبران مذهبی بزرگ و برجسته مسلمان مملکت را مورد بازبینی و کنترل قرار داده است و فعالیت چندین رهبر مذهبی مسلمان را که سالها تحت بازداشت خانگی بوده اند ،را محدود کرد اما به ادامه بازداشت آیت الله بروجردی یکی از این روحانیون مخالف را تا کنون ادامه می دهد . حکومت تمامی روحانیون تراز بالا را تحت فشار قرار داده است تا اطمینان یابد افکارشان موافق و حداقل غیر متناقض با خط مشی سیاسی و مواضع حکو مت باشد.

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

اينم از آمريكا كه ميگن نقض حقوق بشر ميكنه . ولي ميبينيم كه همه چيزو بررسي ميكنه و به حقوق بشر بيشتر از حكومت ايران اهميت ميده.

ناشناس گفت...

اقاي احمدي نژاد با كمال وقاحت ميگه كسري بودجه در سال آينده اشتباه تايپي بوده. آخه يكي نيست به ايشون بگه شما گند همه چيزو بالا آوردين يه جوري ماسماليش كردين. اينو چطور ميخاين بپوشونين.

ناشناس گفت...

با تشكر از دولت آمريكا به خاطر انعكاس واقعيتها

Unknown گفت...

صداي آيت الله بروجردي آنقدر رساست كه هر صاحب وجداني در دنيا ميشنود و به آن پاسخ ميدهد جز سياه دلاني كه خودخواهي و خود كامگيشان اجازه ديدن و شنيدن حق و حقيقت را نميدهد.

ناشناس گفت...

سلام
از دولت آمریکا به خاطر حمایت از حقوق بشر تشکر می کنم.

ناشناس گفت...

پس از این همه ظلم و ستم این نظام مستبد، عدم صلاحیت آن بر همگان مشخص شده چگونه جمعی انسان نما برسرنوشت میلیونها انسان حکومت می کنند مگر ایران و مردم ایران ارث پدریشان است مثلاٌ همین آقای بروجردی چه خواسته ای دارد که این همه تاوان سنگین را باید پس بدهد اینها باید در دادگاههای نقض حقوق بشر محاکمه شوند .

ناشناس گفت...

امیدوارم که بقیه ی کشورهایی که دم از حقوق بشر میزنند به دولت آمریکا دراین راستا کمک کنند.

ناشناس گفت...

با سلام
ما از رئیس جمهور آمریکا که مدافع حقوق بشر و یک آزادی خواه است می خواهیم که ترتیبی اتخاذ کنند که دولت ایران دست از نقض حقوق بشر بر دارد و هر چه سریعتر آیت الله بروجردی را آزاد نمایند.

ناشناس گفت...

سلام
ما از تمامی دولتهای آزادی خواه می خواهیم که با صدور قطعنامه ای علیه رژیم دیکتاتور ایران این حکومت را وادار به رعایت اصول حقوق بشر نموده و آیت الله بروجردی نمایند.

ناشناس گفت...

درود بر تمام کشورهای آزادی خواه بخصوص دولت آمریکا و همچنین رئیس جمهور محترم آمریکا.

ناشناس گفت...

آفرین بر دولت آمریکا بخصوص رئیس جمهور محترم این کشور بخاطر دفاع از حقوق بشر.