۱۳۸۷ آذر ۲۹, جمعه

تصويب قطعنامه سازمان ملل بر عليه حكومت ايران
بدليل نقض گسترده حقوق بشر

سايت خبري مرداني نيوز:

روز پنج شنبه بيست و هشتم آذرماه در نيويورک با تصويب قطعنامه ای با اکثريت آراء از نفض فاحش حقوق بشر در ايران عميقا ابراز نگرانی کرد . کشورهای عضو سازمان ملل متحد در اين قطعنامه بويژه بدليل اعمال گسترده شنکجه، افزايش اعدامها، سرکوب وحشيانه اعضای جنبش زنان و همچنين ادامه تبعيض عليه اقليت های قومی و مذهبی درکشور از مقامات جمهوری اسلامی ايران انتقاد کرده اند . اين قطعنامه با ۶۹ رای مثبت و ۵۴ رای منفی به تصويب رسيد .
جمهوری اسلامی ايران برای بيست و يکمين بار از سال ۱۹۸۵ ميلادی، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بزرگترين محل گرد همايی کشورهای جهان است بدليل سرکوب شهروندان ايرانی محکوم ميشود.
طرح پيش نويس اين قطعنامه توسط دولت کانادا و با حمايت چهل کشور عضو سازمان ملل متحد به کميته سوم اين سازمان در ماه گذشته ارائه شد که در آنجا به تصويب رسيد و برای اجرا مفاد آن و رای گيری نهايی به مجمع عمومی ارسال شد.

ادامه مطلب

۲ نظر:

ناشناس گفت...

این کمترین کاری است که می نوانند انجام دهند . برخورد با حکومت دیکتاتور ولایت فقیه عزم جدی تری میخواهد.

ناشناس گفت...

رزیم ادعا میکند حکومت خدایی است ولی تمام بنده گان خدا از رفتارهای زشت دولتمردان ایران به تنگ آمده اند که موجب تصویب چنین قطعنامه هایی است. جهانی که بدنبال امنیت و آسایش است حکومت ایران را نمی تواند تحمل کند .آیت الله بروجردی همواره به دولتمردان هشدار میداد که با رفتار بد خود باعث انزجار جهانیان از خدا و ملت ایران نشوید .